Gå til innhold

Stjerneregissør til Warcraft-filmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sam Raimi er alt annet en flink... 1 Bra film så langt.. Army of Darkness.. Spiderman ble jo gjort til en såpeopera.. Army of Darkness 1&2 er horrible (vel.. de skal jo være skrekk filmer så det passer vel bra at de er skrekkelig dårlige).. Sukk, vel.. skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt, men jeg tipper detta blir noe realt herk..

Lenke til kommentar

Han er en sikkert en flink regissør og laget noen gode filmer. Men det betyr ikke at han kan lage gode filmer basert på spill. Han må jo sette seg godt inn i det world of warcraft engentlig handler om. Ser ikke for meg han Sam Raimi sitte inne og game wow mange timer daglig.

 

 

En ikke wow gamer......

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Stjerne regisør my ass, skaperen av filmverdenes største Emo (Spider-Man 3) er langt fra noe stjerneregisør. Og det er ikke noe Blizzard betaler for, selv ikke konge Blizzard har nok penger til å stå for denne filmen selv. Nei blir nok en liten initiation sum deretter royalties av gross.

 

Derimot har de noen brukbare selskap under seg, blant annet har de selskapet bak filmer som "Batman Begins", "The Dark knight" og "300" med seg på laget (Legendary Pictures) i tilegg til et par stykk fra filmer som X-Men Origins: Wolverine.

 

Jeg håper de klarer å holde på Metzen under reskrivingen av scriptet men har mine sterke tvil.

 

Når man da snakker om regisøsr, hadde de fått f.eks Adamson inn i bildet eller t.o.m Weitz hadde jeg blitt mer imponert, selv om sistnevnte laget en liten flopp så har han erfaring fra fantasy filmer.

 

I tilegg kommer denne filmen, per plan, i et år fylt av superfilmer med en vel etablert renomen. Jeg tviler at Warcraft klarer å hamle opp med dette, om de da ikke utsetter den til 2012 hvor konkuransen er litt mer vennlig.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Jeg ser det mangler litt informasjon her.

 

Selvsagt kommer ikke Sam Raimi til å spille World of Warcraft, av den enkle grunn at filmen foregår 1 år før World of Warcraft begynner.

 

Det antas at filmen vil ha premiere tidligst i 2012. Dette fordi Sam Raimi er opptatt med Spiderman 4 som har release 2011.

 

Selv om Sam Raimi er en god regissør, så tror jeg kanskje Zak Snyder (Dawn of the Dead, 300) hadde vært et litt bedre valg når det kommer til blodige episke slag. :p

Men jeg tror Blizzard vet hva de driver med. De er tross alt ikke redd for å kutte prosjekter som så og si er ferdige fordi de ikke har kvaliteten de ser etter. (Hvis du ikke vet hvilke prosjekter det er snakk om her, så er det Warcraft Adventures og Starcraft: Ghost)

Så den største feil de kan begå i mine øyne, er om de går for en PG rating (11 år i Norge) og ikke R rating (15 år her i Norge) som den tross alt fortjener. Dette er ingen barnefilm, dette er bokstavelig talt blodig alvor. :p

 

 

Det finnes ingen Army of Darkness 1 og 2. Disse filmene heter Evil Dead og Evil Dead 2.

Evil Dead var en nullbudsjett hobbyfilm så og si, fra 1981. Evil Dead 2 er oppfølger nummer en og er fra 1987. Army of Darkness er den forløpige siste filmen i serien og er fra 1993.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Stjerneregissør bak kultserier som Xena, Hercules, Youn Hercules, Hercules and Xena og den nylig uforglemmelig bra Legen og the seeker.

 

Neetj, skeptisk.

Nå er han kun produsent på disse da, og ikke faktisk regissør. Det er andre med litt heftigere produsent erfaringer som er produsenter på denne filmen.

En av produsentene er Charles Roven, som tidligere har vært produsent på Twelve Monkeys, Three Kings, Batman Begins og The Dark Knight.

En annen av produsentene som har vært med siden prosjektet ble annonsert er Thomas Tull som var produsent på 300.

I tillegg til alt dette er filmen backet av selskapet Legendary Pictures som står bak, som det står i artikkelen, Batman Begins, The Dark Knight, 300 og Watchmen. Med andre ord et selskap med god erfaring i å gjøre tegneserier til film. Og jeg tar meg den frihet å sammenligne dette med å lage World of Warcraft filmen, siden det ikke er direkte basert på spillet, men snarere foregår 1 år før.

 

I tillegg, om du leser selve pressemeldingen, så ser du at Blizzard selv har minst en mann på settet som en del av produksjonen i form av Blizzard Entertainment’s Senior Vice President of Creative Development, Chris Metzen, som co-producer for å passe på at ting holder høy nok kvalitet. :p

 

Jeg tror dette kommer til å bli bra om de holder seg til en R rating og virkelig slår på stortromma.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Dumt spørsmål: animasjonsfilm?

Desverre er det ikke det. Hvem hadde vel ikke ønsket seg 2-3 timer med fantastisk animasjon som du ser i introen i World of Warcraft? Jeg vet hvertfall at jeg ønsker meg både en Warcraft og Starcraft film laget på denne måten. :p

 

I følge uttalelser fra BlizzCon i 2007 fra Thomas Tull som er en av produsentene kommer det til å bli en slags massiv eventyr krigsfilm med kriging så det holder. Så jeg tipper vi får se nok av dette hatet som bobler under overflaten. :p

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål: animasjonsfilm?

Desverre er det ikke det. Hvem hadde vel ikke ønsket seg 2-3 timer med fantastisk animasjon som du ser i introen i World of Warcraft? Jeg vet hvertfall at jeg ønsker meg både en Warcraft og Starcraft film laget på denne måten. :p

 

I følge uttalelser fra BlizzCon i 2007 fra Thomas Tull som er en av produsentene kommer det til å bli en slags massiv eventyr krigsfilm med kriging så det holder. Så jeg tipper vi får se nok av dette hatet som bobler under overflaten. :p

Jeg er spent på hvem som skal få spille tauren. :p

Det spørs om de må til med "triksing" som på Lord of the Rings for å få frem de riktige størrelsene på ulike personer.

Lenke til kommentar
Han er en sikkert en flink regissør og laget noen gode filmer. Men det betyr ikke at han kan lage gode filmer basert på spill. Han må jo sette seg godt inn i det world of warcraft engentlig handler om. Ser ikke for meg han Sam Raimi sitte inne og game wow mange timer daglig.

 

 

En ikke wow gamer......

 

Må jo ikke game WoW for å få med seg historien da :roll:

Lenke til kommentar
(...)

I tillegg, om du leser selve pressemeldingen, så ser du at Blizzard selv har minst en mann på settet som en del av produksjonen i form av Blizzard Entertainment’s Senior Vice President of Creative Development, Chris Metzen, som co-producer for å passe på at ting holder høy nok kvalitet. :p

 

Jeg tror dette kommer til å bli bra om de holder seg til en R rating og virkelig slår på stortromma.

(...)

 

Metzen er kun kreditert under "stories" og ikke under producer i alle fall utfra IMDB Pro. Om Metzen kun er med under stories og script forfatter er det ikke garantert at han blir med under re-skrivingen av scriptet. Kan ta litt tid det her om regisøren vil ha sitt å si under hvordan filmen skal være.

 

Derimot er Blizzard med under produksjons selskap, noe som i og for seg er helt greit, men jeg tviler at Blizzard har så mye å si om tungvekterne begynner å legge sin styrke i avgjørelser rundt filmen.

Lenke til kommentar
Derimot er Blizzard med under produksjons selskap, noe som i og for seg er helt greit, men jeg tviler at Blizzard har så mye å si om tungvekterne begynner å legge sin styrke i avgjørelser rundt filmen.

Det er vel akkurat det Blizzard har. Warcraft er deres varemerke og de vil gjøre alt de kan for at filmen skal ha en standard de er fornøyd med. Blizzard leker ikke butikk og kvalitet er øverst på prioriteringslistene deres.

 

Men dette kan umulig bli dårlig, for Uwe Boll er hvertfall ikke involvert. Ser ut som Blizzard har lært av de andre selskapene som har solgt sine filmrettigheter til den håpløse tyskeren Uwe Boll. At de selskapene i det hele tatt kunne finne på å selge rettigheter til en slik ukjent fyr er uforståelig for meg og minner mer om noen som tenker penger i stedet for å holde ved like det gode navn og rykte til et varemerke.

Lenke til kommentar

Blizzard har veldig lite de skal ha sagt så snart Warcraft er optioned ut av selskapet. Det er en forferdelig maktkamp mange ganger når det kommer til slikt og jeg tror nok blizzard har måtte gi opp en del av rettighetene for å få solgt konseptet sitt. Alle involverte som skyter penger inn i filmen vil ha innskudd pluss i alle fall 10% over så det er klart de vil ha sitt å si rundt filmen for å sikre maksimal profitt, i alle fall i deres øyne.

 

Samt at når alt kommer til alt er det kun producer som kan stoppe regisøren og da kun om det overgår budsjette. Om regisøren bruker pengene fornuftig har han mer eller mindre siste ord i alle saker. Den kreative kontrollen over en film er flyttet mye vekk fra producer og over til regisør i disse dager.

 

I tilegg kan scriptet til Warcraft bli reskrevet opp til 15 ganger og det er ingen garanti et Metzen er met hele veien ut. Det kan hende regiøsren krever at scriptet blir reskrevet av en uteforstående tredjepart, uansett hvor mye Blizzard nekter på det.

 

Så det er ingen garanti at filmen blir noe bra, alt avhenger av mange forskjellige faktorer. At de nå har fått en medicore regisør (i mine øyne) gjør meg ikke akkurat mer optimistisk til denne filmen. Om de derimot får noen gode skuespillere som f.eks Irons eller noen mindre arrogante skuespillere (som f.eks Mortensen var) kan det bli bra. Derimot vil jeg vente med å rope hurra til jeg ser i alle fall en trailer for dette.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...