Gå til innhold

Slanker Sony PS3? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir jo spennedne, Men jeg håper ikke at alt som gjør at PS3 er verd prisen forsvinner. Både av/på knappen og mangel på tredjeparts OS kommer ikke til å bli noe savn for meg. Men hvor BR-avspilling blir fjernet. samt muligheten til eks streaming av musikk og video gå bort. Så blir PS3 mindre interesagt for meg.

 

En av ønskene mine er å bruke PS3 til spill og media senter, på denne måten slitte DVD-spiller og PC i stuen..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er aktuelt, men det sies jo at det skal fokuseres på konsoll delen. Så jeg vet ikke om BR betraktes som konsoll eller media del.. Størrelsen gjør meg lite da den sparer plass totalt sett kontra BR-spiller, pc og xbox/wii/ps2 (som evt ville vært alternativet)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Psht, hvorfor i alle dager skulle de fjerne muligheten for å se BR-filmer når den tar BR-spill? Er ulidelig glad for at jeg har 60GBen, og bruker kortleseren, alle fire USB-portene og PS2-støtten meget ofte. Å fjerne av/på-knappen skjedde vel på PS2slim-versjonen også, selv om jeg syns den er en kjekk idiotsikring mot plagsomme søskenbarn som vil prøve seg :)

Lenke til kommentar

Mediaserver-mulighetene og CD/DVD/BD-avspilling, samt BD-spill forblir nok som det er.

Hvorfor i alle dager skulle BD-avspilling bli tatt bort? Det er jo store deler av forgjengerenes suksess. Ikke bare det, men formatet er jo kjørt i havn av Sony. Alle PS3-eiere er potensielle kjøpere av BD-filmer.

 

Wifi, USB nr 2, PSP-støtte, glossy finish og andre smådetaljer forsvinner nok. Kan godt hende ledningen får en absurd adapter...?

 

Blir nok to PS3er tilslutt. En strippet og en "60gb".

Endret av Jan
Lenke til kommentar

Synd at alle konsoller må lages i plast, selv billige receivere lages jo med metallchassi. Kunne gjerne betalt noen hundrelapper ekstra for å fått en PS3 i sort børstet aluminium, hadde vært dritfett.

 

Kommer det en ny PS3 til rundt 2000 kr som veiledende og ned i 1500 kr i billigste gatepris hadde det gjort syk mye for salget til PS3.

Lenke til kommentar

Forventer at PS3 skal komme i en slanket versjon, slik både PS1 og PS2 gjorde. Om de fjerner muligheten for å legge inn Linux, så blir ikke det noe jeg kommer til å savne, men for alle Linux-nerder så blir jo det kjedelig.

 

Om den hadde kommet i sort, børstet aluminium som han over her sa, så hadde jeg kjøpt den på sekundet. :love:

Lenke til kommentar

Det kommer nok en slim-utgave.

 

CPU-en har jo kommet som 45nm utgave, masseproduksjon startet i januar.

 

Så ja, kommer en ny i løpet av året, eller 2010. Jeg tipper den blir ca. halvparten, da den vil trekke MYE mindre strøm, i tillegg til at varme ikke lengre vil være et problem.

 

Tror den vil få 45nm CPU, men tipper den fortsatt vil ha 65nm GPU. Om de faktisk får til 45nm GPU, så snakker vi om PS3 med passiv kjøling ganske snart.

 

80GB-versjon (den siste) har 65nm/65nm, og blir ikke særlig varm. Men det er nok flere med den første 60GB-versjonen (90nm/90nm) som merker problemer.

 

 

Litt kjipt for oss som allerede har PS3, men jeg er fortsatt glad jeg kjøpte min LBP-bundle :D

Lenke til kommentar
Blir nok to PS3er tilslutt. En strippet og en "60gb".

Det kunne vært en strippet konsollversjon med litt samme design som idag. Gjerne mere slim.

Den andre varianten kunne sett ut som en vanlig BR-spiller, normal firkanta boks med bredde som andre hi-fi-komponenter. Gjerne da med milugheten for bit-stream av lyden også.

 

At de skulle fjerne muligheten for avspilling av Blu-ray er et rykte som er totalt meningsløst. Det er ikke besparende sammenlignet med tapt salg av både konsoller og filmer.

Lenke til kommentar
Om den hadde kommet i sort, børstet aluminium som han over her sa, så hadde jeg kjøpt den på sekundet. :love:

Ja, ikke sant. Tror også Sony hadde tjent på å gitt ut en HiFi utgave av PS3 som hadde for som en HiFi komponent, med front i børstet stål/aluminium og som passet rett inn i HiFi racket.

 

Hadde de lagt til en funksjon som kun slo på BD avspilling så den kunne fungert omtrent som en dedikert BD spiller hadde det slått an tror jeg.

Lenke til kommentar

En slim-utgave hadde ikke skadet. Selv om jeg først og fremst vil foretrekke lavere pris og/eller kraftigere GPU(og mer minne). Til prisene i Austraila ville jeg for første gang vurdert anskaffelse.

 

Det er bare så synd at det så langt ikke er mulig å kjøre "homebrew" uten å legge inn et annet operativsystem på den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...