Gå til innhold

Slanker Sony PS3? (PS3)


Anbefalte innlegg

Min støyer igrunn lite, har 40GB varianten. Men man hører vifta under filmtitting. Man har selvsagt på lyd når man ser film, men ikke alle filmer er signert Michael Bay (les: kontinuerlige actionsekvenser). Ingenting er mer irriterende i filmer med stille partier enn om man begynner å legge merke til støykilder i rommet..

Jeg kunne godt tenkt meg en stand-alone BD-spiller etterhvert, men de er enda så ulidelig trege på oppstart i forhold til PS3 at det kommre ikke på tale. Man har også svært lite å hente på lyd/bilde ved en overgang, så det er igrunn litt bortkasta penger om man ikke er helt hifi-freak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte dette :)

 

Min 40GB er forøvrig alltid knyst stille selv i stille filmer. Kjørte en viftetest en gang bare for å høre hvordan den var på full guff. Jeg spiller alltid med lavt volum og derfor avventer jeg ennå Xbox360. Jeg håper de også snart kommer med bedre utgaver.

 

Ellers tipper jeg at de beholder Blu-ray filmfunksjon, da de også kommer med filmstreaming osv. i Europa nå straks. De vil nok beholde disse mediafunksjonene.

 

Ellers

Here is whats been changed/improved in firmware 2.80 that we know of so far:

 

XMB works smoother and faster while in-game.

Wireless PS3 Controller now is auto-assigned controller number one at start up, instead of any USB devices that you have plugged into the ps3’s USB (like Guitar Hero wireless dongles and such like, this has been needed for a long time!)

Text chat now enables 64 characters per message instead of 32.

The official Bluetooth wireless PS3 headset now has its microphone volume locked to level 3.

Open Remote Play (ORP) has been de-activated in 2.80 for security reasons (not Remote Play, Open Remote Play is a home-brewed application that allows you to remote play onto your ps3 via your PC or Mac).

PS1 game titles loading times have been decreased.

 

 

Also there are a few things we haven’t been able to test and confirm ourselves yet, and they are:

 

Internet browser runs smoother and loads less corrupt pages.

Trophy card loading is quicker (in-game and out of).

A bug which allowed friends to be displayed offline has been fixed.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Billigere å kjøpe en standalone Blue-ray spiller til 1300-1400kr på netshop, konsoll har jeg fra før av (2007) selv om fettern min prøvde å få meg til å også kjøpe en PS3.

Men hvorfor trenger jeg en dyr PS3 til blu-ray når det fins standalone avspillere som er billigere en selv xbox 360? De fleste avspillerne har lik kvalitet som PS3 sin spiller.

 

Her tror jeg nok du bommer litt, kvaliteten på blu-ray spillere til 1300-1400kr har nok Blu-ray 1.3, og veldig mye dårligere kvalitet - i tillegg til mangel av oppskalering av DVD. Blu-rayspillere som er billige er også dårligere. Sony har laget både Blu-ray og Playstation, og den spiller av filmene på en god måte ;)

 

Flere billige standalone blu-ray spillere er bedre enn du tror

 

De fleste som koster litt over 1500 kroner kjører 1080p/24p utenom den billigste til 1395 Kroner.

Playstation 3 bruker også HDMI 1.3

 

Billigspillerne har på mange nettsider fått karakteren fire av fem mulige.. samme som spilleren til playstation 3 på Bilde Kvaliteten.

 

Så om man har Xbox 360 istedenfor Ps3 så trenger man bare en standalone blu-ray spiller for å se filmer, billigere enn å kjøpe begge konsollene. Selvfølgelig kan jo folk som ikke er like gjerrige som meg gjerne kjøpe begge.

 

Link til noen til spillere http://reviews.cnet.com/best-blu-ray-players/

selv om flere av de er dyre legg merke til stjernene.

 

100 dollar blu-ray spiller like mange stjerner som PS3 Sin spiller kvalitet.

 

Men overall så er det vel PS3 som har mest underholdningsverdi av blu-ray maskinene om man ikke har ett lignende system fra før av.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Min 40GB er forøvrig alltid knyst stille selv i stille filmer. Kjørte en viftetest en g@Hang bare for å høre hvordan den var på full guff.

 

ja, på test er det greit med lyd :) synest at lyd er akseptabelt hvis man ikke kjører F@H, vi her tross allt både prosessor og pcu som kjøles av en liten vifte :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...