Gå til innhold

AMD slår tilbake!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
79,1 prosent !!! respekt

 

kan nevne at amd grusa intel hardt for noen år siden, men fikk ikke noe innpass på retail markedet grunnet dårlige triks fra intel, som gjorde at intel fikk en bot på 1 milliard euro.

 

Dette skjedde faktisk da intel hadde P4, og det var kansje så mye penger at amd kunne bygget en fabrikk til, og være mye mer konkuransedyktige nå.

 

Håper dette ikke gjentar seg, for nå er en brukanes cpu billigere igjen, prisene var jo skyhøye på cpu'r for en stund siden, etter PHII har prisene blitt dumpet kraftig.

 

Mitt håp er amd får ett bra produkt tar 60% i en kort tid så at vi har ett så nærme 50%/50% market, for konkuransen sin skyld, raskere, billigere, mer innovativt!

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar
79,1 prosent !!! respekt

 

jada. Det står respekt til det tallet, men ikke til de prisene de kommer til å holder om tallet skulle øke yterlige...

 

Det beste for oss hadde vert om det var 50/50. Da hadde vi fått billigere, bedre og flere cpu`er en per dags dato. Hadde vi kunnet kjøpt dagens modeller til 50% av prisen, så hadde jeg vist enda mere respekt.

Lenke til kommentar

Skype + iTunes + 2 instanser av DAOC, photoshop åpent med en 200MB bildefil, og noen browser tabs + e-post oppe. CPU hygger seg på rundt 40 grader ... ALT+TAB mellom applikasjoner går på et blunk. Finnes ikke tegn til ytelses belastning et par av kjernene ligger og vaker på rundt 50% bruk (øker litt når jeg bytter vinduer raskt), de øvrige mellom 5-10%. Det eneste som bråker i maskinen er grafikkortene ... AMD har litt av en jobb å gjøre :)

Lenke til kommentar
Skype + iTunes + 2 instanser av DAOC, photoshop åpent med en 200MB bildefil, og noen browser tabs + e-post oppe. CPU hygger seg på rundt 40 grader ... ALT+TAB mellom applikasjoner går på et blunk. Finnes ikke tegn til ytelses belastning et par av kjernene ligger og vaker på rundt 50% bruk (øker litt når jeg bytter vinduer raskt), de øvrige mellom 5-10%. Det eneste som bråker i maskinen er grafikkortene ... AMD har litt av en jobb å gjøre :)

 

Dette gir jo ingen mening.

Lenke til kommentar

Nå er det falkisk ikke slike at 50/50 er en ideiell situsjon, men bedre enn nå 80/20, da vi nå er på nippen av monopol. Årsaken til at 50/50 ikke er så bra, er at det da lett blir til at begge firma blir fornøyd med sine markedsandeler og dette driver prisen opp og inevasjonen ned.

 

Det vil heller ikke skje at AMD vil kunne matche Intel på alle områder, ikke slik det er nå, enkle grunn til dette er at R&D til Intel er like stor som AMDs omsettning. Og AMDs R&D midler skal holde tritt med både Intel og Nvida.

 

Det som hadde vært ønskelig er imidlertid at AMD greide en markesandel på ca 35%, dette gir de nok midler til R&D til å kunne konkurere over hele fjøla med både Intel og Nvidia, samtidig gå med et høvelig overskudd. D

 

Samtidig vil en slik posisjon være meget gunstig for oss forbrukere da det da virkelig ville blitt fart i konkuransen, både prismessig og inevasjonsmessig.

 

For egen regning står jeg ved at enhver nerd som kjøper Intel nå er en skikkelig sauskalle, dette etter at PHII kom vel og merke, selvsagt ønsker en tri sli eller cfx på skjerm med bedre enn 60 hz oppfriskingrate så har jeg en viss forståelse for I7 valget.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Skype + iTunes + 2 instanser av DAOC, photoshop åpent med en 200MB bildefil, og noen browser tabs + e-post oppe. CPU hygger seg på rundt 40 grader ... ALT+TAB mellom applikasjoner går på et blunk. Finnes ikke tegn til ytelses belastning et par av kjernene ligger og vaker på rundt 50% bruk (øker litt når jeg bytter vinduer raskt), de øvrige mellom 5-10%. Det eneste som bråker i maskinen er grafikkortene ... AMD har litt av en jobb å gjøre :)

Tror ikke du ville merket noe om du hadde byttet til en av de bedre AMD prosessorene egentlig, hvert fall ikke mye.

Lenke til kommentar
Skype + iTunes + 2 instanser av DAOC, photoshop åpent med en 200MB bildefil, og noen browser tabs + e-post oppe. CPU hygger seg på rundt 40 grader ... ALT+TAB mellom applikasjoner går på et blunk. Finnes ikke tegn til ytelses belastning et par av kjernene ligger og vaker på rundt 50% bruk (øker litt når jeg bytter vinduer raskt), de øvrige mellom 5-10%. Det eneste som bråker i maskinen er grafikkortene ... AMD har litt av en jobb å gjøre :)

 

Nææææh, har du funnet ut hvor bra Linux er nå? Eller sitter du på hvilken som helst laptop bygd etter 2003? GrafikkortenE?! Trenger du flere for den lista der har du tapt for lenge siden. Du reklamerer egentlig ikke med det der utsagnet, hvem du nå enn tilsikter...

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Sitter her med AMD Athlon 64 6000+

 

Begynner og bli gammel, men fyfaen for en ytelse. Angrer ikke på dette kjøpet litt engang!

Synes den holder bra tritt med 4kjerners prosessorene til intel som kom litt etterpå.

 

Nei, prosessor skal ikke oppgraderes på en stund enda;)

 

Nei, håper AMD klarer og stjele noen titals prosentpoeng fra Intel. Ingen som taper på det ;)

Lenke til kommentar

AMD er meget konkurransedyktige for øyeblikket, helt opp til ca 2000kr-prispunktet. Det er mer enn jeg noen gang kommer til å betale for en CPU uansett. Dessuten har hovedkortene til AMD formidabel kompatibilitet med AM2/AM2+/AM3 om hverandre. Sitter fortsatt med en X2 6400, men blir nok snart en PhII X2 eller X3 på meg, nå som klokka begynner å bli mye :p

 

De nye Black Edition X2(3,1) og X3(2,8) ser ut som gode kandidater, da jeg er mest opptatt av spillytelse, og X4 ikke nødvendigvis vil være verdt investeringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...