Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skal dyrke tobakk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort det, gjorde det når jeg var liten! Røyka det aldri da, har aldri røykt så mye som en sokk.

 

Mormor hadde en diger tobakksplante, og jeg fikk en liten avlegger. Plutselig var den kjempestor uten at jeg trengte å gjøre noe! Dritlett, bare gi den litt vann av og til, du klarer aldri drepe den.

 

Trøk bladene, knus dem, røyk dem.

Lenke til kommentar

Slik jeg oppfattet det er dette en utrolig seiglivet plante.. så de overlever nok om du bare lar det være som det er nå, men det skader jo ikke å la de få mest mulig lys! ;)

 

Men planten blir nasty stor hvis du lar den vokse, så en stooor blomsterpotte er å anbefale.. Noen djevler av noen røtter kommer det også hvis du lar den leve litt...

Lenke til kommentar
Nei. Det er lov å ha planten, og det er kjempelov å røyke alle lovlige planter.

 

Opiumsvalmue også? hehe, er hvertfall lovlig å dyrke...

 

Opiumsvalmuen blir brukt til produksjon av opium (og heroin), men bladene inneholder ikke narkotikumet, og disse kan du røyke så mye du vil :p

 

Edit: Valmuefrøene som bakeriene har på brødet ditt kommer også fra opiumsvalmuen ;) Bli du stein etter at du har spist en skive kanskje? :p

Endret av Ilia
Lenke til kommentar
Nei. Det er lov å ha planten, og det er kjempelov å røyke alle lovlige planter.

 

Opiumsvalmue også? hehe, er hvertfall lovlig å dyrke...

 

Opiumsvalmuen blir brukt til produksjon av opium (og heroin), men inneholder ikke narkotikumet i seg selv ;) Men den inneholder morfin, som er smertestillende :)

 

Sant nok, man røyker jo ikke hele planta:) Tror det hadde sett morsomt ut though.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...