Gå til innhold

Spill Battleforge gratis (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slike transaksjoner gir spillere muligheten til å bruke ekte penger til å oppgradere sin kortstokk og på den måten skaffe seg fordeler over andre. Dette er noe ikke alle spillere er like fornøyd med.

 

Et trading card game hvor spillere kan oppgradere kortstokkene sine for å få fordeler?

 

Er det rart spillerne er missfornøyde...

Lenke til kommentar

Vent, spillerne er misfornøyde med at etter at de har kjøpt spillet så kan man betale for å skaffe seg fordeler? Og EA's løsning på dette er å gjøre spillet gratis, men fortsatt med muligheten for å kjøpe fordeler? Jeg ser ikke hvordan dette skal gjøre noen mer fornøyd, spesielt ikke de som allerede har kjøpt spillet. For meg høres det mest ut som om marketing-avdelingen har funnet ut hvordan de kan få flest mulig til å bli potensielle kjøpere av fordeler. Muligens har jeg misforstått?

Lenke til kommentar

Det høres ut som om alle nordmenn tror at spillutvikling, serverhosting osv er gratis. Det er klart at skal bedriftene overleve så må man tjene penger. Phenomic og EA er originale spør du meg. Du finner ikke maken til dette spillet noe sted i alle fall.

 

Jeg ser ikke problemet. Her er det timesvis med gratis underholdning, og det eneste man hører er syting og klaging. Jeg synes spillet er dritfett. Jeg ser heller ikke forskjellen på å legge igjen penger hos Phenomic kontra Blizzard. Greit, det er ikke et MMO, men alt er serverstyrt pga sikkerhet og kortøkonomi, så teknisk sett kan det godt sammenliknes med World of Warcraft eller andre MMO når det gjelder driftskostnader.

 

Det at EA gjør spillet gratis er jo selvfølgelig for å dra inn ennå mer folk, som vil legge igjen penger. Når folk først får oppleve gameplayet så er det nok lett å bli hekta.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok jeg misforsto, jeg trodde artikkelen handlet om at EA gjorde spillet gratis for å blidgjøre de som klager over mikrotransaksjonene, noe jeg syntes var underlig. Nå ser jeg at artikkelen ikke nødvendigvis trenger å tolkes dithen.

 

Det folk er redd for med tanke på mikrotransaksjoner er vel at det skal bli slik at man er nødt til å bruke masse penger for å i det hele tatt ha muligheten til å følge med i spillet. Så lenge mikrotransaksjonene ikke forrykker balansen i spillet helt ser jeg ikke noen stor forskjell mellom dette og for eksempel Magic: The Gathering, og der ser jo konseptet ut til å fungere bra.

Lenke til kommentar

Om du skal henge med helt i toppen av PVP er du avhengig av å skyte inn litt kapital. Det er faktum pr dags dato. Du kommer langt med god micro skills og man kan bygge veldig solide pvp decks for en billig penge. Mange av de gode pvp kortene er av "common" type, og de får man kastet etter seg gratis omtrent. Dette er altså et PVP og PVE spill. I PVE får du helt gratis spille gjennom alt om du vil. Campaigns kan sammenliknes med Warcraft 3, og mange av kartene er veldig bra gjort. Dette kan man spille gratis alene eller sammen med andre. Vil man bryne seg på expert modus trenger man ofte sterkere kort, og de kan koste litt. Man kommer veldig langt, kanskje helt i mål, med 3-400 kr dersom man har undersøkt litt hva som funker i pve.

 

Ellers anbefaler jeg alle som er interessert i Battleforge å gjøre et søk på Youtube etter "Battleforge Replay Commentary". Da får man opp endel videoer på pve kart, og man finner lett ut hvilke kort som fungerer veldig bra i pve.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...