Gå til innhold

Test: Fire universalkontroller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt den nest billigste (700kr) av Harmony-serien, fungerer bra på TV, DVD-spiller, parabol og WD HD TV. Bruker fire (!!) AAA-batteri, og sluker sykt mye strøm. Aktivt bruk gir ca. én uke før den hyler om å bytte batteri. Skulle hatt oppladbare batteri men..

 

Den skulle heller hatt gode klare knapper, så har man slippet å måtte bruke glow-lyset hver gang man skal finne igjen en knapp.

 

Fjernkontrollen er forresten dau. Fant den på stuebordet hylende, som om noen satt en kondensator feil vei.

 

Tja..

Lenke til kommentar

At Harmony One mangler fargetaster er forsåvidt riktig, men det er en smal sak å plassere disse lett tilgjengelig i displayet, med ikoner og det hele.

Det jeg synes er merkelig ikke blir nevnt, er den geniale "Favorites" kanallisten du kan lage på One, med fine ikoner og det hele. En kar som kaller seg Squareeyes har laget en sinnsykt liste over kanalikoner. Ikoner

 

Denne fjernkontrollen har gjort det til en lek for resten av familien å bruke hjemmekinoen, og ikke minst å skifte fra kilde til kilde, noe som førte til mye frustrasjon tidligere. Den har til og med gjort at småtten kan skru på tv (som vil si tv, receiver og tuner) og skifte mellom disney-kanalene selv, så den har faktisk ført til at jeg kan sove lenger på lørdagsmorgenene! Vel verdt pengene! ;)

Endret av josh
Lenke til kommentar

Jeg har en Philips Pronto RU890 (eller noe sånt) som jeg er veldig fornøyd med.

Fordeler:

Nesten ingen begrensninger på hva man kan gjøre med makrofunksjonalitet etc.

 

Ulemper:

Litt få faste knapper

Støtter ikke RF eller bluetooth

Monochrom display

Kun RS232 til overføring av oppsett(Hva annet kunne man forvente av noe som er fra 1998)

Litt høy lærekurve når det gjelder programmering/tilrettelegging

 

http://www.remotecentral.com/pronto/index.html

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Harmony One i nesten ett år nå, og er strålende fornøyd. Batteriet holder lenge, skjermen er ganske responsiv, og det er en fryd å bruke den i et "avansert" oppsett med tv, digital dekoder og forsterker. Støtte for alle enheter uten problemer, men TV'n min har en upraktisk måte å velge mellom kilder (bruker fargeknappene) som betyr litt knoting når man bytter kilde.

Mulig dette kan løses litt annerledes ved konfigurering...

 

Jeg har ikke savnet noe, og kona er også fornøyd! :)

Lenke til kommentar

Harmony One er genial ja.

 

Off topic:

Godt å se det er liv i redaksjonen. Det er virkelig langt mellom artiklene her. Det er faktisk utrolig at det går ann å holde et så lavt produksjonsnivå, spesielt i disse tider når TV og forsterkere er for full utrulling av 2009-modeller.

Lenke til kommentar

Logitech er og blir best på universal fjernkontroller. Selv har jeg hatt 555 og har en One nå. Begge fungerer suverent. Etter at foreldrene og besteforeldrene mine måtte ha Get boks for å se tv har jeg satt opp 555 til begge for å hindre ørten spm om hvorfor ikke tven funker. Nå slipper jeg det for med Hjelp funksjonen til Logitech løses de fleste problemer. Dette er noe ALLE som har mer enn en fjernkontroll burde unne seg.

Lenke til kommentar
Jeg er fortsatt på jakt etter en kontroll som kan styre PS3 også.. altså en som har blåtann.

 

vet det finnes veier rundt dette, men jeg er hypp på en som ikke trenger noen adapter osv.

 

så da venter jeg i spenning.

 

Et par av Logitechs representanter var jo ute og plapret litt for en måneds tid siden. Mente det snart skulle dukke opp en type ekstrautstyr som passet til "alle" fjernkontroller i Logitechs Harmony-serie som skulle kunne styre PS3. Full funksjonalitet, inkl "on/off". Da er det plutselig ingen grunn whatsoever til ikke å eie en Harmony! Håper Logitech slipper litt mer håndfast info snart..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 525 i en rekke år, og er knallfornøyd med den. Eneste som trekker ned er hastigheten på webgrensesnittet.

 

Jeg har sett på oppgraderinger som One men jeg er ikke villig til å gi fra meg de fire fargeknappene i bunn som jeg bl.a. har programmert om til å styre f.eks. aspect ratio. Fire "ekstra" programmerbare knapper er en kjemperessurs selv om menyen kan inneholde så mange ting jeg bare vil. Softmenyen oppe på One kan aldri bli like tilgjengelig, så derfor virker One ikke som noen udelt forbedring til 525.

 

Det kan nevnes at det i utlandet finnes versjoner av også 525 (Harmony 520) uten disse fargeknappene, så jeg tror rett og slett vi ser her at de har slått sammen til færre modeller og da valgt bort fargetastene som ikke brukes på alle markeder. Jeg synes det er synd.

Lenke til kommentar

Har Harmony 555 og er strålende fornøyd.

Tv: panasonig PV60

AV: Marantz, skjit gammel sak kjøpt for ein billig penge 8 år siden.

Dekoder: Lyse

Konsoll: PS/2

Laptop: Dell D410

 

Den fant alle mine enheter straks, og etter oppdatering nettopp så er problemet med og velge AV1 på tv'en også vekke.

Den er rett og slett ein drøm.

Lenke til kommentar

Hvorfor har det ikke kommet noen universalkontrollere med blåtann(bluethooth) det er jo den mest geniale teknologien og er jo framtiden. Skulle gjerne hatt en som kunne styre alt til og med PS3

 

jeg har selv harmony 525 og er fornøyd med den, men når jeg installerer så går det an å velge playstation 3 NÅR DET IKKE FINNES NOEN BLUETHOOTH fjernkontrollere... virkelig TEIT..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...