Gå til innhold

Thermaltake Volcano 11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en gang undrer jeg meg over silent twin resultatene. Disse virker dog mer sannsynlige enn i forrige test.

 

Skjønner ikke hvordan Lars Bjerke fikk 49.1C mot dine 60C i sin test der "Den ene av Silent Twins sidemonterte vifter suger i stor grad til seg oppvarmet luft fra en godt lunken chipset-ribbe og den andre prosessoren." I tillegg hadde han 24C romtemp, men en XP 1800+..

Lenke til kommentar

Xvani: Etter å ha sett andre tester av Silent Twin syns jeg også det er forbausende at jeg fikk så gode resultater, men det er likefullt det jeg fikk. Det kan selvfølgelig være at A7M266-D hadde en heller unøyaktig tempmåler, men det vil jeg ikke spekulere i nå som jeg ikke lenger har systemet.

Lenke til kommentar
Temperaturene er vel load temp? Og det er vel en palminio-prosessor? har den standard vcore? Et par kjekke fakta som er greie å ha med. Men den kjøleren så fet ut, synd at jeg har p4....

 

Det står at det er load-temperaturer... Ja, det er en gammel palomino og siden annet ikke er spesifisert er det selvfølgelig standard vcore.

 

 

Nok en gang undrer jeg meg over silent twin resultatene. Disse virker dog mer sannsynlige enn i forrige test.

 

Skjønner ikke hvordan Lars Bjerke fikk 49.1C mot dine 60C i sin test der "Den ene av Silent Twins sidemonterte vifter suger i stor grad til seg oppvarmet luft fra en godt lunken chipset-ribbe og den andre prosessoren." I tillegg hadde han 24C romtemp, men en XP 1800+..

 

Se det hele i sammenheng. Det er ekstremt unormalt at en XP1800+ med SLK-800 og Delta-vifte har så høye temperaturer. Det er mer normalt med 35 grader... Så vårt testsystem er noe rart, men likefullt produserer det sammenlignbare resultater.

Lenke til kommentar
Vel, det kunne vært greit om dere sa om det var en 2000+ Palo osv. Tror at det var en palo med den tempen. :lol:

Hmmm, en Iglo2320 på min 2400+ har 40 idle 48 load uten AS3...syns at dere også burde teste "drittkjølere" i tillegg til alle disse "kjempegode". Vifta er på 25 db i tillegg, god og stille kjøling! :)

Jeg mener at det hadde vært spennende med en skikkelig test av disse Glacialtech kjølerene fordi det virker som om at det er mange som har dem. Kjekt å vite for folk som vurderer om de vil bruke mer penger på en dyrere kjøler + porto fra en websjappe som Microplex og 3dfxcool osv.

Lenke til kommentar

Vel, har en eller annnen igloo kjøler nå for øyeblikket jeg og, og må si at for 150kr på tg, var den et godt kjøp, og jeg tviler faktisk på om volcano kjølern var så veldig mye bedre prisytelse tatt i betrakning....

 

den kjøler ikke 3 ganger bedre! :D

 

iglooen min kjører en xp 1800 på 2016mhz for øyeblikket med 52 idel og 56 på max load..... synes ikke det er så værst..

Lenke til kommentar
Xvani: Etter å ha sett andre tester av Silent Twin syns jeg også det er forbausende at jeg fikk så gode resultater, men det er likefullt det jeg fikk. Det kan selvfølgelig være at A7M266-D hadde en heller unøyaktig tempmåler, men det vil jeg ikke spekulere i nå som jeg ikke lenger har systemet.

 

Jeg tolker dette som at dere ikke bruker ekstern måler.. stemmer det?

Lenke til kommentar
Xvani: Etter å ha sett andre tester av Silent Twin syns jeg også det er forbausende at jeg fikk så gode resultater, men det er likefullt det jeg fikk. Det kan selvfølgelig være at A7M266-D hadde en heller unøyaktig tempmåler, men det vil jeg ikke spekulere i nå som jeg ikke lenger har systemet.

 

Jeg tolker dette som at dere ikke bruker ekstern måler.. stemmer det?

 

det har jeg også lurt litt på, for i denne testen står det jo at det er brukt en "CompuNurse temperaturmåler plassert inntil CPU-core.", men i den av silent twin er det tydeligvis ikke brukt noe slikt.

 

Har dere vurdert å bruke en testbenk ala denne? Den var er jo genial... Fins sikkert bedre da, men den er det deres jobb å finne :D

 

Skjønner ikke hvordan Lars Bjerke fikk 49.1C i sin test mot dennes 60C med nesten samme utgangspunkt

Se det hele i sammenheng. Det er ekstremt unormalt at en XP1800+ med SLK-800 og Delta-vifte har så høye temperaturer. Det er mer normalt med 35 grader... Så vårt testsystem er noe rart, men likefullt produserer det sammenlignbare resultater.

 

nå skjønner jeg ikke helt hva du mener, for det er da forskjellige testbenker? jeg snakker om slient twin vs silent twin her...

Lenke til kommentar

Vil denne virke med en annen Rheobus (eller hva det heter) enn den som følger med?

 

Jeg er ganske noob på kjøling og sånn. :oops:

 

Jeg har en nexus Fan Controller og lurer på om den vil funke bra med denne vifta...? Microplex's sider er nede i skrivende stund, ellers hadde jeg lagt ved en link

Lenke til kommentar
Hvis du setter jumperen på slik at viften går for fullt, så skal det gå fint å bruke en hvilken som helst annen rheobus.

 

OBS: Skal du bruke rheobus- eller den temperaturstyrte metoden må denne jumperen ikke monteres. Ellers vil viften kjøre konstant på full hastighet.

 

Uttalelsen i testen gjør for meg ikke mye mening. Setter man jumperen på og justerer vifta med en rheobus senker man jo volten og da er det da umulig for den å kjøre på full hastighet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...