Gå til innhold

Thermaltake Volcano 11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arctic silver 3

Tempen min er idle 54 gr cpu med vifte på laveste rpm jeg får ut av min rheobus (Jeg har ikke funnet ut noen måte å måle hvor mange rpm det er med denne rheobusen). Når jeg kjører alle viftene mine opp på maks er helikopteret tilbake, men tempen ligger under 40 gr idle.

 

54 grader idle på laveste rpm er ca like bra som silent twin vifta mi, og like lydløs (I hvertfall utenfor kabinettet) som den var med silent twin, men jeg har fått muligheten til å guffe opp når jeg spiller og da er jeg happy. Bare skaffe meg ny strømforsyning. Det er den som bråker mest av komponentene i pcen nå...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
Jeg vil bare si en ting.

De tempraturene her er HØYE

Jeg har en Titan-kjøler med en 80mm delta oppå, å da er tempen ca 34c load.

Når jeg da skifter til Delta 120mm da går ikke tempraturen over 30grader uanzett på min Xp2400@2300mhz-

Delta r0x :yes::D

 

Jeg vil bare si en ting: Du påstår at du aldri går over 30 grader med luftkjøling? Altså heller ikke under load? Og denne er i tilegg overklokket 300 mhz? Jeg tror mer på politiske løfter enn deg. :grumpy:

Lenke til kommentar
gammel thread, men: jeg har nettopp kjøpt kjøleren, men glemte seff arctic silver :roll: så jeg lurte på om det er verdt å stikke ned og kjøpe litt skikkelig goop eller om jeg skulle bruke den som følger med...

 

Jeg tviler på at forskjellen mellom goopen som følger med er så utrolig mye dårligere enn AC3, kan neppe være snakk om mer enn 4-5 grader.

Lenke til kommentar
gammel thread, men: jeg har nettopp kjøpt kjøleren, men glemte seff arctic silver :roll: så jeg lurte på om det er verdt å stikke ned og kjøpe litt skikkelig goop eller om jeg skulle bruke den som følger med...

 

Arctic Silver bruker jeg mest fordi jeg kan si; "Jeg bruker Arctic Silver"....

 

Det utgjør bare et par grader forskjell, så ikke bruk pengene på det hvis ikke "Image is Everything"

 

så... "Obey your thirst"

 

 

Herregud, så dårlig... Jaja, nå har jeg skrevet det. Må være den femte pilsa som gjorde det....

Lenke til kommentar
gammel thread, men: jeg har nettopp kjøpt kjøleren, men glemte seff arctic silver :roll: så jeg lurte på om det er verdt å stikke ned og kjøpe litt skikkelig goop eller om jeg skulle bruke den som følger med...

 

Jeg tviler på at forskjellen mellom goopen som følger med er så utrolig mye dårligere enn AC3, kan neppe være snakk om mer enn 4-5 grader.

"bare" 4-5grader? :o det er en del da...
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Installerte denne kjøleren i går. Satte den på full guffe i første omgang og da hørtes det ut som det var 3. verdenskrig inne i kassa mi. Jeg tenkte da at, ha!, det er jo bare å skru ned farta så blir det nok bedre, men det ble ikke mye bedre av den grunn. Det vil si støyen av selve luftgjennomstrømningen(?) ble mye bedre, men det som tok over var en slags mekansik støy fra selve motoren til vifta. Denne testen synes jeg ga en veldig bra beskrivelse av dette problemet:

http://www.digit-life.com/articles2/tt-soc...keta-volcano11/

 

Ikke helt fornøyd med denne. I samme omgang som jeg installerte denne vifta installerte jeg også en passiv kjøler (ZM80) på mitt Radeon, novibes ramme for HDD og Mist støydempingsmatter. Desverre bråker det fortsatt for mye etter min smak. Navnet passet i hvertfall bra. Jeg tror gjerne at det er slik det høres ut når 11 vulkaner buldrer og braker :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

einig med den siste her. denne vifta bråker so inn i granskauen på full guffe, at det ikkje er verendes i rommet som dataen står i. ok effekt på barton 2500 ved 3000rpm med ei vifta som blåser frisk luft direkte til volcanoen(ikkje overclocka rundt 40C til 45C ved speling). får aldri utnytta effekten pga støy!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Kjøpte den kjøleren utifra deres test, og jeg fatter ikke hvordan den kunne oppnå toppscore. Den har et vell av justerings muligheter og den ser bra ut ja, men den kjøler dårlig og bråker mye. Den kjøler darligere enn min aero lite 7+.

Min cpu temp ligger på 55c idle med viften på 3500rpm. og en del varmere med viften på "stille" gang. Ville ikke gitt viften mer enn terningkast 3 eller 4.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Legg også merke til at testen er 1 år gammel. Siden den tid har vi sluttet med karakterer - og dette er vel et godt eksempel på hvorfor. Kjøleren fortjente karakteren den fikk den gang, men i dag er saken en langt annen. For øvrig vil vi lansere en kjølerdatabase hvor du lettere vil finne en kjøler som passer for deg. Dato for "slipp" av databasen er ikke avgjort ennå, men jeg håper vi får den ferdigstilt i løpet av en måneds tid (men lover intet, da det er helt og holdent opp til vår programmerer).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...