Gå til innhold

Ubuntu 9.04 beta er tilgjengelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet denne litt i alpha utgave. Ser veldig bra ut. Kan bekrefte at boot tiden ligger rundt 20 sekunder for OS (fra bios til innlogging) på en helt normalt bra PC fra 2007 (dual core og 7200 rpm sata disk).

 

Det hele ser generelt veldig bra ut, raskt og ikke så alt for mye feil, men det kommer mange andre bra OS i år også så lista vil generelt ligge høyt for å få suksess uansett hvilke OS en snakker om.

Lenke til kommentar
EDIT: crap leste feil, uansett, ser bra ut dette :) virker som om osene går mot mørkere GUI.

Dust-variasjonene kommer nok til å være med som standard, men det gamle lyse temaet kommer nok til å være satt til default, iallefall ifølge en del skjermbilder jeg har sett fra betaen så langt.

 

http://news.softpedia.com/news/Ubuntu-9-04...es-106961.shtml

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Nærmer seg tiden for den halvårlige oppdateringstradisjonen nå ja :)

 

Oppstartstiden skal visstnok forbedres ytterligere ved å gå over til ext4.

Det har antagelig lite med ext4 å gjøre. Lav boot-tid ble annonsert av Mark Shuttleworth som et mål for 9.04. Kanskje noen kna rapportere fra ext3 installasjon?

 

Uansett, 9.04 virker solid. Kjørt den i daglig i noen uker nå, og meget fornøyd. Spesielt setter jeg pris på at KDE4 endelig har modnet. Flott anledning for alle å teste ut KDE4, bare installer pakken kubuntu-desktop etter installasjon, så kan du velge mellom KDE og Gnome ved innloggingsvinduet.

Lenke til kommentar

Jeg er også si meg ganske fornøyd med betaen. Denne gangen er det ganske bleeding. :)

 

Oppstarttiden er noe man virkelig merker forskjellen på. Både tiden det tar for kernel og resten av ubuntu, selv gnome laster meget raskt.

 

Har i tillegg testet denne på en vertex SSD og må bare la meg imponere! Vi snakker få sekunder fra grub til brukbar desktop.

Forskjellen virker større med 9.04 HDD vs. SSD enn 8.10 HDD vs. SSD. Mulig de har optimalisert disk bruken mye mer i 9.04? Eller tenkt spesielt på SSD? Uten at jeg kan dokumentere dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...