Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Straff for å klippe av hårlengden til en tilfeldig person


Oly

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har skulderlangt hår (skal klippe det kort snart), og kom plutselig over en problemstilling jeg ikke har hørt om før. Hvis en person med onde hensikter plutselig skulle finne på å klippe av en del av hårlengden til en tilfeldig person på gaten med langt hår, hvilken straff kan han/hun da få? Jeg fikk denne tanken etter en drøm jeg hadde sist natt, da jeg drømte at jeg besvimte på en fest, og en tulling barberte måne på meg.

 

Se for deg en gutt/jente som har spart etter skikkelig langt hår i flere år, og en tilfeldig fyr kommer bakforbi med saks og i et vips klipper av en 30+ cm av hårlengden til denne gutten/jenten. Jeg har aldri lest om noe slike tilfeller i aviser, så dette var en hypotetisk problemstilling jeg kom på.

 

Slike tilfeller må jo ha skjedd i virkeligheten.

Endret av Oly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Haha. Jeg går til stadighet rundt og tror at folk som sitter bak meg på bussen plutselig skal klippe av meg håret. Glad jeg ikke er alene om å ha tenkt tanken. :p Men burde vært en skikkelig straff for det.

Lenke til kommentar

Ahahahahahaaaaa, tror dette er en heller sjelden fobi!

 

Haha. Jeg går til stadighet rundt og tror at folk som sitter bak meg på bussen plutselig skal klippe av meg håret. Glad jeg ikke er alene om å ha tenkt tanken. :p Men burde vært en skikkelig straff for det.

 

Haahhahahhahaaaahahaaaaa :!: :!: :!:

 

 

Sæhæææriøøøst!

 

Har langt hår jeg men dette har jeg aldri tenkt på. Plutselig bli snikklippet? Er vel ikke noen krise?

Lenke til kommentar
Påkall nødverge, si at det var selforsvar. selv om det er litt skjipt.

 

Skeptisk til om det hadde fungert. Hadde noen klippet av min hårlengde uten jeg selv ville det, trur jeg ikke at bare et knyttneveslag hadde kommet fra min side. Bare tenk på spesielt jenter, de som har samlet i 4-5 år eller lengre (jeg har bare samlet i 1 1/2 år da), de ville jo blitt helt knust hvis noe slikt forekom.

 

Det burde vært skikkelige straffer for slik (hvis de ikke allerede finnes). Jeg er glad for at jeg snart korter ned min hårlengde frivillig, en bekymring mindre i livet :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Ahahahahahaaaaa, tror dette er en heller sjelden fobi!

 

Haha. Jeg går til stadighet rundt og tror at folk som sitter bak meg på bussen plutselig skal klippe av meg håret. Glad jeg ikke er alene om å ha tenkt tanken. :p Men burde vært en skikkelig straff for det.

 

Haahhahahhahaaaahahaaaaa :!: :!: :!:

 

 

Sæhæææriøøøst!

 

Har langt hår jeg men dette har jeg aldri tenkt på. Plutselig bli snikklippet? Er vel ikke noen krise?

Ja, det er seriøst. Men så er jeg en smule paraniod da. Uansett så er jeg jente og ser ikke for meg at det hadde sett så bra ut om noen hadde klippa bort alt på ene siden feks sånn random. :p Og har uansett spart lenge nå, men tenker på å klippe meg litt ganske snart, begyner å bli en stund siden sist.

Lenke til kommentar

Dette har jeg sett. Altså at noen skamklipte en som hadde sovnet på fest. Jeg stanset det selvfølgelig da jeg så hva de holdt på med, men da var det allerede for sent. Han så ut som en skabbete rev. Vi var ungdom den gang, 15-16 år, mens de som sto bak klipping var to som var to år edre enn oss. Gutten som ble klipt gikk med caps helt til det hadde vokst ut igjen, men gjorde ingenting med saken etterpå. Vet ikke helt hvorfor de klipte ham, men det var tydelig senere at de rett og slett hatet ham, så det var nok for å ydmyke ham mest mulig. De ga han som ble klipt juling senere samme året, to mot en.. skikkelig bank, selvfølgelig mens han var alene.

Lenke til kommentar
Dette har jeg sett. Altså at noen skamklipte en som hadde sovnet på fest. Jeg stanset det selvfølgelig da jeg så hva de holdt på med, men da var det allerede for sent. Han så ut som en skabbete rev. Vi var ungdom den gang, 15-16 år, mens de som sto bak klipping var to som var to år edre enn oss. Gutten som ble klipt gikk med caps helt til det hadde vokst ut igjen, men gjorde ingenting med saken etterpå. Vet ikke helt hvorfor de klipte ham, men det var tydelig senere at de rett og slett hatet ham, så det var nok for å ydmyke ham mest mulig. De ga han som ble klipt juling senere samme året, to mot en.. skikkelig bank, selvfølgelig mens han var alene.

 

Ååååååh, slike historier gjør meg sint innvendig :realmad:

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er snakk som legemsfornærmelse. Strafferamme er bøter eller fengsel inntil seks måneder, men for en avklippet hestehale er nok fengselsstraff bare å glemme.

"§ 228. Den, som øver Vold mod en andens Person eller paa anden Maade fornærmer ham paa Legeme, eller som medvirker hertil, straffes for Legemsfornærmelse med Bøder eller med Fengsel indtil 6 Maaneder. "

Lenke til kommentar

Har sett videoer av personer som har løpt rundt i byen med klippemaskin og tatt en god bit av random folk.

 

Mange ville nok sett på dette som en spøk, mens andre ser på det som legemsfornærmelse.

Om fornærmede anmelder og det blir rettsak blir jo dette opp til dommeren eller juryen å avgjøre.

Lenke til kommentar

Har hatt langt hår i 16 år og har hår i hestehale til nederst på ryggen.

Om noen hadde trodd de skulle være festlig å klippet av meg det ville ingen rettsal gjort rettferdighet, og jeg ville helt klart gått for selvjustis i et slikt tilfelle.

Hadde nok svartnet fullstendig og gyvet løs på den personen for det jeg var god for.

Ikke stoppet før jeg var sikker på at jeg hadde sørget for at de neste årene hans går med på rehabilitering mens jeg sparer ut håret igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...