Gå til innhold

Guide: Slik får du trafikkmeldinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at dere skriver om dette men det var da ikke en guide hvordan en for eksempel går inn på en TomTom-gps og aktiverer denne tjenesten noe jeg syns dere burde ha hatt med i en bedre forklaring så dere kan få med dere folk som kanskje ikke er _så_ teknisk anlagt :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ser for meg "mange" kommer til å skifte namn på mctx.dat fila til f**k.dat,for å ta inn TMC fra NRK-tjenesten:P

 

Eg trur nok eg kommer til å skaffe meg eit twilling-sim fra mobilebreibandsoperatør (om eg ikkje skifter mitt ordinære mobil abo. til samme operatør,for så å bruke ein j2me GPS midlet og få TMC inn via FM-mottakeren i cd-spillaren i bilen gi meg TMC informasjonen fram til eg bytter ut min Sony Ericsson K800i til ein som har a-GPS.

 

Hei ..Bjørnar..!

 

Om du sitter i ein bil har ofte dei leste ein form for cd-spiller med innebygd FM-mottaker,eller tenker du å geochase langs E6 eller E39 til fots ;)

Lenke til kommentar

Siden en tar dette opp så er det etter å ha lest forum opp og ned om tmc fremdeles rart å se at Destia slipper lettvint til med sin reklame. Kanskje en burde laget en artikkel om realitenene. Med andre ord :

Hvem leverer informasjon som er reell.

Brukerenes erfaringer med de to leverandører.

 

Skulle ikke være vanskelig å finne informasjoner om dette rundt omkring, samt teste det. Hmmm betales det godt så hehehe

 

Skjønner liksom ikke hvordan denne artikkelen legges opp som guide. Er mere en informasjons artikkel kontra det jeg forbinder med guide.

Lenke til kommentar
Siden en tar dette opp så er det etter å ha lest forum opp og ned om tmc fremdeles rart å se at Destia slipper lettvint til med sin reklame. Kanskje en burde laget en artikkel om realitenene. Med andre ord :

Hvem leverer informasjon som er reell.

Brukerenes erfaringer med de to leverandører.

 

Skulle ikke være vanskelig å finne informasjoner om dette rundt omkring, samt teste det. Hmmm betales det godt så hehehe

 

Skjønner liksom ikke hvordan denne artikkelen legges opp som guide. Er mere en informasjons artikkel kontra det jeg forbinder med guide.

Enig, dette er ikke en guide, det er en informasjonsartikkel.
Lenke til kommentar
Foreløpig er det bare noen av Tomtoms GPS-er som kan brukes med Destia Traffic, men Mio og Garmin vil etter all sannsynlighet også støtte tjenesten.

Garmin har da solgt Destia utgaver av flere av sine GPS'er en stund nå. Tror ikke disse er så veldig ettertraktet etter at NRK startet sine sendinger da men... ;)

NRK's TMC fungerer kjempefint på min snart 3 år gamle StreetPilot C510 Deluxe :)

Endret av -blo-
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dumt å si at dette er en guide da det ikke står noe særlig om hvordan man får inn trafikkmeldinger på gps'en.

 

Noen som vet hvordan man får inn NRK meldinger på en Garmin GPS? Er det bare å koble i antenna så skjer det automatisk, eller må man ha et abonnement?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...