Gå til innhold

Amobil.no: Amobils dekning av MWC


Anbefalte innlegg

Gjennom hele MWC hadde jeg en liten følelse av at oppmerksomheten ikke ble helt riktig fordelt på de ulike merkene, fra Amobil sin side. Jeg gjorde derfor en liten opptelling av de MWC-relaterte sniktittene til Amobil.

 

Totalt ble det 4 sniktitter fordelt slik:

 

Nokia: 0

SE: 4

HTC: 0

Samsung: 0

LG: 0

Andre merker: 0

 

Hva synes dere om fordelingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Årsaken til denne fordelingen, er at Sony Ericsson hadde et arrangement i Norge der vi kunne se på telefonene de presenterte. Det har ingen andre produsenter hatt, og alle andre har konsentrert seg fullt og helt om Barcelona - der vi ikke var til stede. Vi har hatt kontakt med flere produsenter for å få litt tid med flere interessante produkter i etterkant av MWC, så vi håper på å komme tilbake med flere sniktitter.

Lenke til kommentar
Årsaken til denne fordelingen, er at Sony Ericsson hadde et arrangement i Norge der vi kunne se på telefonene de presenterte.

Okay. Likevel plasseres dette blant annet under "Høydepunktene fra Mobile World Congress" og under listen over Barcelona-saker...?

 

Var det forresten et lukket arrangement for Amobil som var opprinnelsen til disse sniktittene?

 

...alle andre har konsentrert seg fullt og helt om Barcelona - der vi ikke var til stede.

Dette passer dårlig overens med "Amobil gir deg alt om MWC". http://www.amobil.no/artikler/amobil_gir_d...lt_om_mwc/67892

 

Uansett årsak er det liten tvil om at Amobil i denne perioden har gitt svært ujevn dekning og promotering av de ulike produsentene. I mine øyne kritikkverdig og leit.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Vi prøver å gjøre det beste ut av situasjonen ved å delta på flest mulig arrangementer i Norge samt prøve å se på telefoner fra flest mulig produsenter i etterkant. Sony Ericsson har rett og slett vært tidligst ute med å vise frem mobilene i Norge.

 

Så snart vi får se et stort flertall med mobiler fra en annen produsent på én og samme dag, vil det komme en jevn strøm med sniktitter på telefoner fra den respektive produsenten i ettertid. Vi har ingen grunn til å holde tilbake sniktittene våre for å sensurere en produsent, og jeg ser ingenting kritikkverdig med dette. I beste fall burde vi ha vært på MWC, og det er selvsagt beklagelig at vi ikke fikk anledning til dette.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Jeg bør omformulere meg noe. Jeg vil presisere at jeg _ikke_ mener det er kritikkverdig at dere har sniktitter av SE. Dette er vel og bra, og det var en smart måte av SE å utnytte manglende midler i mobilmediebransjen, for å si det slik.

 

Før MWC presiseres det altså i egen artikkel at "Amobil gir deg alt om MWC" via mobilsiden.dk. Likevel brukes dette nå som unnskyldningen på hvorfor slike sniktitter ikke foreligger. Hva skal jeg tro på? Jeg ser overhodet ikke hvilke frukter dette samarbeidet bar, da så vidt jeg ser alt av amobils MWC-dekning kunne blitt utført fra hjemmekontoret.

 

Per nå har ikke amobil sniktitter av mobiler som Samsung Omnia HD, Nokia E55, E75, 6700 Classic, LG KM900 osv... Dette regnes som selvfølgeligheter på mobilsider, spesielt etter MWC.

 

Jeg som leser føler meg litt lurt. Først blir jeg fortalt at jeg ikke trenger frykte manglende dekning, men resultatet blir noe helt annet. Vil beklagelsen få like stor del av forsiden som "Vi gir deg MWC"-artikkelen?

 

Vil til slutt si at jeg ikke ønsker å fremstå som noe gneldrende kjøter. Alt jeg ønsker er å få så bred, nøytral og fyldig som mulig dekning av mobilnyheter hos Amobil. Gang på gang føler jeg det dog er grunn til å reagere.

 

Amobils årsaker er ikke det viktigste for meg, men resultatet er at leserne har fått en manglende og skjev dekningen av bransjens utvalg den siste tiden. Det er leit, både for merker som HTC, Samsung og Nokia, men ikke minst for den jevne norske leser.

Lenke til kommentar
Jeg bør omformulere meg noe. Jeg vil presisere at jeg _ikke_ mener det er kritikkverdig at dere har sniktitter av SE. Dette er vel og bra, og det var en smart måte av SE å utnytte manglende midler i mobilmediebransjen, for å si det slik.

Dette gjør SE hvert år. Ikke noe nytt i det, altså.

 

Før MWC presiseres det altså i egen artikkel at "Amobil gir deg alt om MWC" via mobilsiden.dk. Likevel brukes dette nå som unnskyldningen på hvorfor slike sniktitter ikke foreligger. Hva skal jeg tro på? Jeg ser overhodet ikke hvilke frukter dette samarbeidet bar, da så vidt jeg ser alt av amobils MWC-dekning kunne blitt utført fra hjemmekontoret.

Ja, samarbeidet ble ikke helt slik vi hadde forestilt oss, og det beklager vi. Mobilsiden.dk hadde valgt en form som ble veldig unaturlig for oss å formidle på vår side. Her skulle det nok vært mer planlegging i forkant, men løsningen kom på plass i all hast rett før messen startet.

Ikke et vondt ord om Mobilsiden.dk for øvrig. Vi er bare litt mer forskjellig enn jeg på forhånd hadde trodd.

 

Per nå har ikke amobil sniktitter av mobiler som Samsung Omnia HD, Nokia E55, E75, 6700 Classic, LG KM900 osv... Dette regnes som selvfølgeligheter på mobilsider, spesielt etter MWC.

Dette er jeg selvsagt helt enig med deg om. Det er dessverre ikke så mye Amobil kan gjøre med dette når Edda Media har inført et generelt reiseforbud som gjør det umulig for oss å reise til Barcelona. Modellene har heller ikke blitt gjort tilgjengelig for oss i Norge, så vi må rett og slett bare vente på å få se på dem.

 

Jeg som leser føler meg litt lurt. Først blir jeg fortalt at jeg ikke trenger frykte manglende dekning, men resultatet blir noe helt annet. Vil beklagelsen få like stor del av forsiden som "Vi gir deg MWC"-artikkelen?

Det ble da heller ikke lovet direkte at vi ville publisere sniktitter. Vi har dekket det aller meste av viktigste lanseringer.

 

Vil til slutt si at jeg ikke ønsker å fremstå som noe gneldrende kjøter. Alt jeg ønsker er å få så bred, nøytral og fyldig som mulig dekning av mobilnyheter hos Amobil. Gang på gang føler jeg det dog er grunn til å reagere.

 

Amobils årsaker er ikke det viktigste for meg, men resultatet er at leserne har fått en manglende og skjev dekningen av bransjens utvalg den siste tiden. Det er leit, både for merker som HTC, Samsung og Nokia, men ikke minst for den jevne norske leser.

 

Jeg er enig. Men dette er ikke riktig fora for meg å beklage meg over hvordan det å være del av et stort mediakonsern er. Det er likevel bra at du sier fra, da dette er noe som blir formidlet videre oppover i systemet.

 

At MWC-dekningen ble som den ble er det dessverre ikke så mye vi kan gjøre med.

Lenke til kommentar
Ja, samarbeidet ble ikke helt slik vi hadde forestilt oss, og det beklager vi.

Skjønner. Noe av det jeg mener er at avgjørelsen om å ikke benytte mobilsiden.dk burde fått tilsvarende spalteplass som nyheten om at samarbeidet opprinnelig var på plass.

 

Det ble da heller ikke lovet direkte at vi ville publisere sniktitter. Vi har dekket det aller meste av viktigste lanseringer.

Det er ingen tvil om at for lesere består MWC i stor grad består av sniktitter, videoer, bildespesialer og lignende. Produktlanseringer kan fint gjøres hjemmefra, akkurat som ved vanlige produktlanseringer, og akkurat som dere her gjorde.

 

--

 

Dette er jeg selvsagt helt enig med deg om. Det er dessverre ikke så mye Amobil kan gjøre med dette når Edda Media har inført et generelt reiseforbud som gjør det umulig for oss å reise til Barcelona.

...

Men dette er ikke riktig fora for meg å beklage meg over hvordan det å være del av et stort mediakonsern er.

Jeg forstår og antar at du sannsynligvis i langt større grad enn meg er lei deg for deres manglende mulighet til å levere tilfredstillende dekning. Selv har jeg frihet til å komme med tilbakemeldinger til Amobil her på forumet og er takknemmelig for det. Jeg skjønner at du som ansvarlig redaktør ikke i samme grad har frihet til å kritisere Edda Digital. Jeg kan ikke annet enn å ønske lykke til ved neste budsjettforhandling.

 

Jeg anser mitt som sagt her, og takker igjen for ordentlige svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...