Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?


Anbefalte innlegg

Nei. Kort og godt, nei. Det er en forskjell på å ta hensyn og å bli påpresset en religion. Om du ikke ser det så kan jeg ikke hjelpe deg.

 

Vel, vi kan jo ta den berømte grisen først. I dette tilfellet presset jo muslimene oss andre til å godta at bildet av grisen ble fjernet.

Når det gjelder hijab så presser de jo folk til å akseptere at muslimske kvinner bruker hijab, og til og med bhurka. Jeg for min del vil gjerne slippe å se disse plaggene i bruk i Norge. jeg vil også gjerne se et bilde av en hyggelig liten gris på en sykehusdør på barneavdelingen på sykehuset.

 

Jeg vil ikke vite av halalslakting, og jeg vil slett ikke ha halalkjøtt. Jeg vil slippe å se store prangende og direkte stygge moskeer i Norge. Jeg vil slippe å høre muslimske bønnerop osv.

 

Arbeidsgivere presses til å bygge bønnerom for muslimer osv. Gjennom sine krav om serfordeler så presser de samtidig islam på oss, enten vi vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er ikke lovregulert, hvorfor søker de tillatelser da?

 

Det er regulert i politiets uniformsreglement, ikke i noen lov (men dette er altså et sidespor]. Poenget er at de ikke krevde at andre religiøse grupper ikke skulle ha samme mulighet, men det hoppet du elegant over.

 

Du taler mot deg selv her...

 

På hvilken måte? Har du i denne sammenheng sett noen muslimer kreve noe de vil nekte andre retten til? Har de ikke det er poenget ditt borte. Da er det nemlig likhet for loven.

 

Feil, blasfemiparagrafen var et forsøk på å stilne demokratiet, altså særregler.

 

Forslaget (fremsatt av en hvit, kristen nordmann fra Norge) gjaldt alle religioner, ikke Islam spesielt. Altså likhet for loven.

 

Hørt om offentlige høytider?

 

Ja, det har jeg. Og poenget er...?

Lenke til kommentar
Poenget er at de ikke krevde at andre religiøse grupper ikke skulle ha samme mulighet, men det hoppet du elegant over.

Norske lov, lovfester at politiet skal følge uniformsreglene sine.

Akkurat som Leger må følge reglene til helsedirektorate osv..

 

Da er det nemlig likhet for loven.

Nei.. det betyr særbehandling.

 

Forslaget (fremsatt av en hvit, kristen nordmann fra Norge) gjaldt alle religioner, ikke Islam spesielt. Altså likhet for loven.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1211652.ece

Muslimer ønsker blasfemi-forbud

Norge trenger en ny blasfemibestemmelse som beskytter minoriteter mot hån og hatefulle ytringer, mener advokat Abid Q. Raja.

 

Hørt om offentlige høytider?

Ja, det har jeg. Og poenget er...?

Egne fridager for muslimer... særkrav

Lenke til kommentar
Jeg har stor omsorg for sikher når det gjelder særordninger og særfordeler til dem angående turbanen.

 

Grunnen til denne oppfattede "omsorgen" for islam er at muslimer er en relativt stor gruppe og fordi FrP og en hel haug med paranoide konspirasjonsteoretikere vil frata muslimer rettigheter (Robert i denne tråden vil jo lage særlover for å nekte muslimer tilpassede låneordninger og sikkert for å nekte muslimer å danne friskoler også).

 

Det spiller ingen rolle hvor stor gruppe muslimene er. De bor nå i Norge, og da får de tilpasse seg

seg norske lover og regler, og var måte å leve på. Hvis ikke så fpr de flytte tilbake dit de kom fra.

 

Hvis vi skal tillate at de lever i Norge slik de gjorde i det landet de kom fra, så er det jo ikke snakk om noe integrering, og spesielt ikke siden det er en stor gruppe som du sier. Da er det jo snakk om at muslimene skal ha sitt eget samfunn i samfunnet, med sine egne regler.

Lenke til kommentar
Vi har en friskolelov som tillater skoler basert på religion, fremmet av en KrF-ledet regjering. Vil du tillate privatskoler for en religiøs gruppe og nekte en annen?

La oss snu hele senario opp ned...

 

La oss si Norge er Saudia Arabia og muslimene var nordmenn.

 

Nordmenn i SA krever egne skoler, fridager, svineribbe i fengsel, frihetsparagraf for kritikk mot religion, HOT pants på skolen og unisex do...

Tror du kravet vil ha kommet frem?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
<snip>

 

Til tross for gjentatte forsøk har du ikke klart å påvise et eneste område hvor muslimer generelt har krevd at det ikke skal være likhet for loven. Tvert i mot viser jo blant annet din siste link at det er akkurat likhet for loven det er snakk om. At enkelte muslimer støttet forslaget betyr ikke at de mener de skal ha noen spesielle rettigheter fremfor andre religioner.

Lenke til kommentar
Vel, vi kan jo ta den berømte grisen først. I dette tilfellet presset jo muslimene oss andre til å godta at bildet av grisen ble fjernet.

Om vi skal være helt nøyaktig presset ikke muslimene noen some helst til noe som helst. Det var avdelingens ledelse som på eget initiativ fjernet tegningen for ikke å støte noen. Jeg synes ikke de skulle gjort det, men de ble ikke presset. Siden det var sykehuset som satte den opp og sykehuset som tok den ned, var det ingenting for oss å godta.

 

Når det gjelder hijab så presser de jo folk til å akseptere at muslimske kvinner bruker hijab, og til og med bhurka. Jeg for min del vil gjerne slippe å se disse plaggene i bruk i Norge.

Hvis du synes det er et "press" at folk får kle seg som de vil, så følger jeg deg ikke. Det er mye jeg kunne tenke meg å slippe å se også, men individuell frihet er en god ting. Jeg skulle som ateist ønske muslimske kvinner kastet hijaben og troen med den, men som liberaler vil jeg ikke nekte folk å velge selv. (I den grad hijab er selvvalgt, selvsagt.)

 

jeg vil også gjerne se et bilde av en hyggelig liten gris på en sykehusdør på barneavdelingen på sykehuset.

Jeg også, men hvis sykehuset ikke vil, hva skal du gjøre? Presse dem...?

 

Jeg vil ikke vite av halalslakting, og jeg vil slett ikke ha halalkjøtt.

Det er ingen som presser deg til å spise det. Til gjengjeld så bør ikke du presse andre til å spise noe de ikke vil ha.

 

Jeg vil slippe å se store prangende og direkte stygge moskeer i Norge. Jeg vil slippe å høre muslimske bønnerop osv.

Det er mange stygge bygninger jeg gjerne vill sluppet å se, både offentlige og private. Men siden vi ikke eier hverken det offentlige rom eller andres private eiendom, må vi nok leve med det. Vi kan ikke få den friheten uten å innskrenke andres. Og om enkeltpersoner skulle kunne legge ned veto i offentlige byggesaker ville det ikke blitt bygget mye.

 

Arbeidsgivere presses til å bygge bønnerom for muslimer osv.

Arbeidsgiverne må nødvendigvis være i dialog med sine ansatte. De kan si nei, da risikerer de å miste noen ansatte, men det er en vurdering de må gjøre. Synes de at det er bryet verd så er det deres valg. Noe annet er om det kommer forslag om å påby bønnerom ved lov, da har vi fullø rett til å protestere om vi ønsker.

 

Gjennom sine krav om serfordeler så presser de samtidig islam på oss, enten vi vil eller ikke.

Det er et dillemma du må leve med om du ikke vil innskrenke trosfriheten og andre demokratiske rettigheter.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Forslaget (fremsatt av en hvit, kristen nordmann fra Norge) gjaldt alle religioner, ikke Islam spesielt. Altså likhet for loven.

 

Ja, å si at det var for å beskytte islam ville være politisk selvmord. Men fakum er jo at det er for å beskytte islam, de fleste av oss forstår jo det.

For det er ingen kristne som har bedt om noe slikt, heller ikke noen med andre religioner.

Lenke til kommentar
Vi har en friskolelov som tillater skoler basert på religion, fremmet av en KrF-ledet regjering. Vil du tillate privatskoler for en religiøs gruppe og nekte en annen?

La oss snu hele senario opp ned...

 

La oss si Norge er Saudia Arabia og muslimene var nordmenn.

 

Nordmenn i SA krever egne skoler, fridager, svineribbe i fengsel, frihetsparagraf for kritikk mot religion, HOT pants på skolen og unisex do...

Tror du kravet vil ha kommet frem?

Mener du at Saudi-Arabia er et eksempel til etterfølgelse for lille men tross alt demokratiske Norge? Vil du straffe muslimene her i landet for at landene de kommer fra (i noen tilfeller flykter fra) ikke er demokratiske?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
La oss snu hele senario opp ned...

 

La oss si Norge er Saudia Arabia og muslimene var nordmenn.

 

Nordmenn i SA krever egne skoler, fridager, svineribbe i fengsel, frihetsparagraf for kritikk mot religion, HOT pants på skolen og unisex do...

Tror du kravet vil ha kommet frem?

 

Nei, det tror jeg ikke (samtidig som det finnes flere utenlandske skoler i alle muslimske land). Men hva så? Jeg ser ingen grunn til å nekte muslimer å lage egne skoler bare fordi det kunne tenkes at deres hjemland ville nektet meg å lage en egen skole. Jeg vil ikke nekte noen en rettighet på denne bakgrunn i det hele tatt.

 

Samtidig kjenner jeg flere som har jobbet i Saudi-Arabia og som har hatt fri for å feire 17. mai. ;)

Lenke til kommentar
Om vi skal være helt nøyaktig presset ikke muslimene noen some helst til noe som helst. Det var avdelingens ledelse som på eget initiativ fjernet tegningen for ikke å støte noen. Jeg synes ikke de skulle gjort det, men de ble ikke presset. Siden det var sykehuset som satte den opp og sykehuset som tok den ned, var det ingenting for oss å godta.

Massiv protest fra religiøse fanatiker er ikke "eget" initiative...

 

Hvis du synes det er et "press" at folk får kle seg som de vil, så følger jeg deg ikke. Det er mye jeg kunne tenke meg å slippe å se også, men individuell frihet er en god ting. Jeg skulle som ateist ønske muslimske kvinner kastet hijaben og troen med den, men som liberaler vil jeg ikke nekte folk å velge selv. (I den grad hijab er selvvalgt, selvsagt.)

Hvor gå denne grensen? Individ eller tilhørighet? Hijab er en frempresset uvane.

 

 

Jeg også, men hvis sykehuset ikke vil, hva skal du gjøre? Presse dem...?

Ironisk der... Sykhuset ga etter presset...

 

Det er ingen som presser deg til å spise det. Til gjengjeld så bør ikke du presse andre til å spise noe de ikke vil ha.

Da kan de spise what ever som er hallal fra "et" fengselskjøkken.

 

Arbeidsgiverne må nødvendigvis være i dialog med sine ansatte. De kan si nei, da risikerer de å miste noen ansatte, men det er en vurdering de må gjøre. Synes de at det er bryet verd så er det deres valg. Noe annet er om det kommer forslag om å påby bønnerom ved lov, da har vi fullø rett til å protestere om vi ønsker.

Problemet er at de prøvde å presse frem et lovforlag for dette...

 

Det er et dillemma du må leve med om du ikke vil innskrenke trosfriheten og andre demokratiske rettigheter.

Som å stemme på FRP

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Men Baltazar94, du som sier så mye om propaganda om de forsjellige religionene, du harikke noen gang tenkt på at du også faktisk bedriver propaganda mot jødedommen og Islam, og for Kristendommen?

 

 

Jeg driver ikke med noe propaganda mot jødedommen og islam. Jeg påpeker sannheten om hva om hva disse står for, og hva som er deres mål.

 

Jeg sier også sannheten om hva som er kristendom, jeg har aldri drevet noe"propaganda" for kristendommen heller.

 

Vet ikke om du er klare over det, men bare for å få det klart så er propaganda informasjon fra en side, ikke fra to, du bedriver ensidig informasjon, jeg ville også satt spørsmålstegn ved de fargerike og pene sidene du henter informasjon fra.

 

Her ka ndu forresten lese litt om hva propaganda er, hvis ikke den siden er for propaganda for deg da.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Propaganda

Lenke til kommentar
rettigheter fremfor andre religioner.

Som f.eks egne shariadomstol?

 

Hva innbærer norsk lov for deg? Hvor gå grensen mellom "norsk lov" og norske normer?

 

Norsk lov er det som er vedtatt i norske lover av Stortinget, hverken mer eller mindre. "Norske normer" er et så vidt begrep at jeg nødig vil begynne å diskutere det i detalj i denne tråden. Jeg har imidlertid lite problemer med at enkelte av våre normer blir utfordret av andre med annet syn enn oss.

 

Har muslimer krevd å ha egne shariadomstoler samtidig som de har nektet andre å ha tilsvarende ordninger for sine religioner? Hvis ikke er ikke dette noe eksempel på en "rettighet fremfor andre religioner".

 

Selv er jeg tilhenger av at konflikter skal løses innenfor de ordningene vi allerede har men det er ikke poenget her.

Lenke til kommentar
Har muslimer krevd å ha egne shariadomstoler samtidig som de har nektet andre å ha tilsvarende ordninger for sine religioner?

Vet du hva... du har rett! Det har de ikke. Andre religioner har heller ikke krevd liknende ordning for seg selv.

 

MAO: Islamisering passer perfekt.. :)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Vel, vi kan jo ta den berømte grisen først. I dette tilfellet presset jo muslimene oss andre til å godta at bildet av grisen ble fjernet.

Om vi skal være helt nøyaktig presset ikke muslimene noen some helst til noe som helst. Det var avdelingens ledelse som på eget initiativ fjernet tegningen for ikke å støte noen. Jeg synes ikke de skulle gjort det, men de ble ikke presset. Siden det var sykehuset som satte den opp og sykehuset som tok den ned, var det ingenting for oss å godta.

 

Når det gjelder hijab så presser de jo folk til å akseptere at muslimske kvinner bruker hijab, og til og med bhurka. Jeg for min del vil gjerne slippe å se disse plaggene i bruk i Norge.

Hvis du synes det er et "press" at folk får kle seg som de vil, så følger jeg deg ikke. Det er mye jeg kunne tenke meg å slippe å se også, men individuell frihet er en god ting. Jeg skulle som ateist ønske muslimske kvinner kastet hijaben og troen med den, men som liberaler vil jeg ikke nekte folk å velge selv. (I den grad hijab er selvvalgt, selvsagt.)

 

jeg vil også gjerne se et bilde av en hyggelig liten gris på en sykehusdør på barneavdelingen på sykehuset.

Jeg også, men hvis sykehuset ikke vil, hva skal du gjøre? Presse dem...?

 

Jeg vil ikke vite av halalslakting, og jeg vil slett ikke ha halalkjøtt.

Det er ingen som presser deg til å spise det. Til gjengjeld så bør ikke du presse andre til å spise noe de ikke vil ha.

 

Jeg vil slippe å se store prangende og direkte stygge moskeer i Norge. Jeg vil slippe å høre muslimske bønnerop osv.

Det er mange stygge bygninger jeg gjerne vill sluppet å se, både offentlige og private. Men siden vi ikke eier hverken det offentlige rom eller andres private eiendom, må vi nok leve med det. Vi kan ikke få den friheten uten å innskrenke andres. Og om enkeltpersoner skulle kunne legge ned veto i offentlige byggesaker ville det ikke blitt bygget mye.

 

Arbeidsgivere presses til å bygge bønnerom for muslimer osv.

Arbeidsgiverne må nødvendigvis være i dialog med sine ansatte. De kan si nei, da risikerer de å miste noen ansatte, men det er en vurdering de må gjøre. Synes de at det er bryet verd så er det deres valg. Noe annet er om det kommer forslag om å påby bønnerom ved lov, da har vi fullø rett til å protestere om vi ønsker.

 

Gjennom sine krav om serfordeler så presser de samtidig islam på oss, enten vi vil eller ikke.

Det er et dillemma du må leve med om du ikke vil innskrenke trosfriheten og andre demokratiske rettigheter.

 

Geir :)

 

Jeg må nok desverre leve med det ja. Eller flytte ut av landet. :(

 

 

Men når det gjelder hijab og bhurka så vil jeg si at når man vet hva disse plaggene symboliserer, så vil jeg si at det er et forsøk fra muslimer på å presse islam på oss. Det samme gjelder store moskebygg.

 

For min del kan muslimer ellers kle seg som de vil, ja i gamle potetsekker om de vil. Men hijab og bhurka vil jeg ikke se.

 

Store moskebygg er også en måte å presse islam på oss, for de brukes av muslimene til å symbolisere islams "overlegenhet" Så slike vil jeg helst ikke ha noe av. Men ellers så kan de godt få bygge sine egne stygge små klubbhus.

Lenke til kommentar
De bor nå i Norge, og da får de tilpasse seg (...) vår måte å leve på.

 

Vel, din måte å leve på er ulik min måte å leve på og ulik Olga, Ali og Jan-Thomas sin måte å leve på. Dette er i de aller fleste tilfeller kun positivt og berikende. Du verden så kjedelig det ville vært hvis alle levde som meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...