Gå til innhold

Anmeldelse: Halo Wars (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Er uenig i noe med anmeldelsen de fleste har jo enten gitt det 8/10 eller 5/6...men jeg tror man allerede må ha spillt en del Halo for å like Halo.

 

Jeg likte Demoen veldig godt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

At flertallet av alle de andre anmelderne ga spillet 8/10 betyr ikke at Tormod Dag Fikse (skribent) bør like spillet noe bedre. Hvorvidt man liker et spill er en høyst subjektiv affære, og dette burde også gjenspeile seg i forskjellige karakterer hos de ulike anmelderne til samme spill. Men dette ble diskutert ihjel med Killzone 2-anmeldelsen på gamle gamer.no.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Svak historie fortelling hva faen er detr som feiler Tek de har hode så lang oppe i reven at de ikke en gang kan se lyset. Dere hvet ikke hva god historie er!

Vi er veldig glade for kritikk og andre konstruktive tilbakemeldinger, men akkurat dette innlegget bidro i så måte svært lite. Det må da være lov til å ha ulike meninger om hva som er svak historiefortelling og ikke?

 

Jeg håper for Mikkel Revs skyld at det ikke er undertegnedes hode som er der oppe, for det er av de større (beret i str 63) :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Hehe :) Vi får bare håpe..

 

Klart man kan ha ulike meninger om svak historie eller ikke, men som anmelder bør man vel være noe konstruktiv å skrive utifra ett generelt synspunkt, ikke bare sitt eget, eller tar jeg feil?

 

Uansett så tror jeg spillet fortjener en bedre karakter enn dette (jeg har bare spilt demoen så langt). Jeg ble veldig imponert av demoen, dette er det eneste strategispillet på konsoll jeg har orket å spille ut demoen på. De andre (RA3, End War bl.a) spilte jeg i ca 5 min før jeg sletta hele dritten. Alt virker så logisk i Halo Wars av kontroller. Meget gode cut scenes, lyd og grafikk, alt dette holder langt over 6 tallet av 10 spør du meg. Hva er det da som trekker totalen helt ned til 6? Spillbarheten kan det i alle fall ikke være. Selv om det ikke er nyskapende (bortsett fra ett spilbart strategi spill på konsoll for første gang) så var demoen noe som ga mersmak. Syns spillet fortjener noe bedre, men dette er jo da bare min mening ;) (gamer og ign har tydeligvis samme mening)

Lenke til kommentar

Jeeg synes dette høres ut som mye av det jeg tenker om de vanlige halo-spillene, altås ganske middelmådige greier som er sånn passelig engasjerende. Jeg tipper derfor jeg er mer enig i denne anmeldelsen enn gamer.no sin, da gamer.no har gitt Halo karakterer langt over det jeg mener de fortjener. Dog husker jeg ikke hvilke anmledere som anmeldte de vanlige halo-spillene i sin tid. Ellers er det ikke så overraksende at kontrollene er noe begrensende. Det var det diskusjon om før spillet kom, når det kom uttalelser om at det fungerer like bra som på PC, kontrollmessig, ikke overraskende viser det seg å ikke være tilfellet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Her har det dessverre skjedd en feil. Anmeldelsen skulle vært publisert med karakter 7/10, men på grunn av en teknisk feil har det stått 6/10 inntil jeg oppdaget det. Det skal nå være rettet, og det er bare å beklage.

 

Eller; Vi ser at alle andre gir bedre karakter enn oss, så vi besteme oss får å gi den litt bedre vi også. Vi skal prøve å legge skylden på en "teknisk feil" og håper at dere går på dette.

Lenke til kommentar
Her har det dessverre skjedd en feil. Anmeldelsen skulle vært publisert med karakter 7/10, men på grunn av en teknisk feil har det stått 6/10 inntil jeg oppdaget det. Det skal nå være rettet, og det er bare å beklage.

 

Eller; Vi ser at alle andre gir bedre karakter enn oss, så vi besteme oss får å gi den litt bedre vi også. Vi skal prøve å legge skylden på en "teknisk feil" og håper at dere går på dette.

 

må si meg eni at det virker slik , vertfall når jeg leser gjennom anmeldelsen . meget uprofesjonelt !

Lenke til kommentar

Det er vist mange her som reagerer på en 7 / 10 , men betyr dette at det er et dårlig spill? Tvert imot.

 

Det betyr derimot at spillet har noen mangler som gjør at det ikke fortjener topp karakter , nå har jeg desverre ikke muligheten til å selv teste spillet pga manglende Xbox 360 konsoll, men snittkarakteren på Metacritics ligger faktisk på 83 og mange review lander da i den magiske 6 og 7 poeng av 10 skalaen.

 

Tror nok at den gjennomsnittelige spilleren på Xbox 360 vil være enig i at det ikke fortjener topp karakter , da gjennstår kun "ahem" de mer dedikerte elskerne av halo serien som selvsagt mener at det er nok å kaste på "halo" tittelen på et spill for at det skal være et Geniverk.

Lenke til kommentar

Jeg har sett en 99% ferdig-versjon av anmeldelsen, for å kunne gi feedback osv, og da var karakteren 7/10. Stussa selv på at det sto 6 av 10

 

Ikke kom opp med tåpelige konspirasjonsteorier og slikt, det ser etter min mening bare dumt ut. Hvorfor skal man kaste journalistiske prinsipper på båten for å følge mengden? hah. Nei. Som sagt. Karakteren var 7 av 10 opprinnelig, det har jeg selv sett.

 

Påstår noen jeg lyver, send meg en pm og ta det der.

Lenke til kommentar
Eller; Vi ser at alle andre gir bedre karakter enn oss, så vi besteme oss får å gi den litt bedre vi også. Vi skal prøve å legge skylden på en "teknisk feil" og håper at dere går på dette.

 

En hver anmelder med respekt for seg selv ville i mine øyne aldri vurdert å justere en karakter på grunnlag av snittet til andre anmeldere. Det har selvfølgelig heller ikke skjedd her.

 

Siden ikke alle slår seg til ro med den opprinnelige meldingen får jeg forklare det som har skjedd noe mer inngående. Jeg vurderte frem og tilbake mellom 6 og 7-karakteren i arbeidsprosessen før teksten var ferdig, og dermed har den ligget inne i publiseringssystemet med en sekser i en periode. Før publisering gikk jeg mer grundig gjennom karaktersystemet vårt, og fant ut at en syver var mer riktig (delvis på grunn av at sekseren legger til at enkelte deler av spillet er "problematiske"). Dette oppdaterte jeg så i systemet. Så har det av en eller annen grunn falt tilbake på det den opprinnelig lå inne med, uten at jeg vet hva som har skjedd konkret. Normalt sett ville dette ha blitt oppdaget ved publisering, men jeg var og er på fjelltur og har ikke kontinuerlig nettilgang. Derfor ble det oppdaget først 3 timer senere.

 

Det skal selvfølgelig ikke skje, men å hevde at jeg eller vi har hevet karakteren for å "passe inn" faller på sin egen urimelighet.

 

Ellers er det bare å komme med konstruktiv kritikk av teksten. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeeg synes dette høres ut som mye av det jeg tenker om de vanlige halo-spillene, altås ganske middelmådige greier som er sånn passelig engasjerende. Jeg tipper derfor jeg er mer enig i denne anmeldelsen enn gamer.no sin, da gamer.no har gitt Halo karakterer langt over det jeg mener de fortjener. Dog husker jeg ikke hvilke anmledere som anmeldte de vanlige halo-spillene i sin tid. Ellers er det ikke så overraksende at kontrollene er noe begrensende. Det var det diskusjon om før spillet kom, når det kom uttalelser om at det fungerer like bra som på PC, kontrollmessig, ikke overraskende viser det seg å ikke være tilfellet.

 

AtW

 

Syns det blir litt for dumt at du sier halo spillene er middelmådige greier. Syns det første var best i og med at det brakte med seg noe nytt som ikke lignet andre spill. Etterhvert ble spillet litt mer "utvasket", men det er absolutt ikke noe middelmådig spill kvalitetsmessig hverken på lyd, grafikk og underholdning. Såklart så kan du jo synes at spillet ikke er bra, men i og med at du nevner det ifb. med omtale og karakter så syns jeg ikke det blir rett å si det.

 

 

 

Det er vist mange her som reagerer på en 7 / 10 , men betyr dette at det er et dårlig spill? Tvert imot.

 

Det betyr derimot at spillet har noen mangler som gjør at det ikke fortjener topp karakter , nå har jeg desverre ikke muligheten til å selv teste spillet pga manglende Xbox 360 konsoll, men snittkarakteren på Metacritics ligger faktisk på 83 og mange review lander da i den magiske 6 og 7 poeng av 10 skalaen.

 

Tror nok at den gjennomsnittelige spilleren på Xbox 360 vil være enig i at det ikke fortjener topp karakter , da gjennstår kun "ahem" de mer dedikerte elskerne av halo serien som selvsagt mener at det er nok å kaste på "halo" tittelen på et spill for at det skal være et Geniverk.

 

Nå reagerer vi ikke på at spillet fikk 7/10, men heller at spillet fikk 6/10 i første omgang før den ble forandret til 7/10. Føler at 7/10 er en mer rettferdig karakter.

 

Jeg er enig i at spillet ikke fortjener topp karakter. Syns 7 eller kanskje 8 (utifra hva jeg har prøvd) passer bra.

 

 

 

Syns det kan virke litt suspekt at karakteren blir forandret sånn i ettertid. Det gjør tydeligvis andre også, så dere burde dobbelt og trippelsjekke karakterene før dere publiserer dem! :)

 

Ellers så syns jeg det virket som en helt grei omtale. Lykke til med den nye spillsiden!

 

 

EDIT:

Kanskje dere burde vurdere karaktersystem med terninger på den nye siden? Det er jo meget sjelden at dere gir karakterer under 5 på den nåværende skalaen..? Jeg tror dere ville fått vist frem spillene bedre med det.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Jeeg synes dette høres ut som mye av det jeg tenker om de vanlige halo-spillene, altås ganske middelmådige greier som er sånn passelig engasjerende. Jeg tipper derfor jeg er mer enig i denne anmeldelsen enn gamer.no sin, da gamer.no har gitt Halo karakterer langt over det jeg mener de fortjener. Dog husker jeg ikke hvilke anmledere som anmeldte de vanlige halo-spillene i sin tid. Ellers er det ikke så overraksende at kontrollene er noe begrensende. Det var det diskusjon om før spillet kom, når det kom uttalelser om at det fungerer like bra som på PC, kontrollmessig, ikke overraskende viser det seg å ikke være tilfellet.

 

AtW

 

Syns det blir litt for dumt at du sier halo spillene er middelmådige greier. Syns det første var best i og med at det brakte med seg noe nytt som ikke lignet andre spill. Etterhvert ble spillet litt mer "utvasket", men det er absolutt ikke noe middelmådig spill kvalitetsmessig hverken på lyd, grafikk og underholdning. Såklart så kan du jo synes at spillet ikke er bra, men i og med at du nevner det ifb. med omtale og karakter så syns jeg ikke det blir rett å si det.

 

 

 

Hva var det halo brakte med seg som var så nytt? Personlig synes jeg det er middelmådig på de fleste fronter, at du mener noe annet er jo greit nok, men du argumenterer ikke for det engang, du sier bare det "er for dumt" å si det er middelmådig. Jeg skjønner at noen synes spillet er bra, og går ikke rundt og klager på at det er for dumt at noen mener det. Og hvorfor skal det gjøre noen forskjell at jeg nevner det i forbindelse med omtaler og krakterer? Jeg synes spillet er middelmådig, uansett om jeg deltar i denne tråden eller noen annen.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...