Gå til innhold

Vista SP2 forsinket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel LITT korttenkt å begynne å mase om å DROPPE en servicepack til fordel for et nytt OS?

 

Hva om Microsoft hadde droppa XP servicepack 3 til fordel for vista?

 

Greit, det er få argumenter for å sitte på vista når windows7 kommer og får "satt seg skikkelig" (drivere, codecs, oppdateringer), men man må jo kunne holde liv i bedriftsmarkedet og andre som ikke hiver seg over W7 ved lanseringsdato av diverse grunner!

 

Jeg håper Vista SP2 blir en større oppdatering enn XP SP3, men det er vel lite trolig?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke droppe SP2 og heller gi alle med Vista Windows 7 istedenfor?

Enig! Det fortjener alle som har brukt mange tusen kroner på Vista eller fått det dyttet inn bakveien ved at det allerede er installert på PCen de har kjøpt.

 

.. men det er jo Microsoft så den drømmen er nok veldig urealistisk.

Lenke til kommentar
Greit, det er få argumenter for å sitte på vista når windows7 kommer og får "satt seg skikkelig" (drivere, codecs, oppdateringer), men man må jo kunne holde liv i bedriftsmarkedet og andre som ikke hiver seg over W7 ved lanseringsdato av diverse grunner!
Den delen av bedriftsmarkedet som har gått videre fra XP er mer enn klar for å gå enda et hakk videre mens de som har fått dette lurt med sin nye PC (selger: "det er XP, bare bedre!") fortjener rabattert W7 som en unnskyldning.

 

Jeg har enda ikke manglet én driver mens jeg har brukt W7 Beta og med forbehold om at W7 kommer iår sier jeg dette er gjennomførbart.

Lenke til kommentar
Greit, det er få argumenter for å sitte på vista når windows7 kommer og får "satt seg skikkelig" (drivere, codecs, oppdateringer), men man må jo kunne holde liv i bedriftsmarkedet og andre som ikke hiver seg over W7 ved lanseringsdato av diverse grunner!
Den delen av bedriftsmarkedet som har gått videre fra XP er mer enn klar for å gå enda et hakk videre mens de som har fått dette lurt med sin nye PC (selger: "det er XP, bare bedre!") fortjener rabattert W7 som en unnskyldning.

 

Jeg har enda ikke manglet én driver mens jeg har brukt W7 Beta og med forbehold om at W7 kommer iår sier jeg dette er gjennomførbart.

 

Vista servicepack 2 er tilgjengelig i betaversjon. Har testet den selv og var ganskefornøyd. Pcen ble mere stabil og faktisk litt raskere.

Når jeg testet Windows 7 fant det faktisk ikke driver til et ac97 lydkort som var innebygd på et MSI kort. Kortet er så gammelt at det har AGP, så det var vel ikke annet å forvente.

 

Vista kommer til å bli brukt i noen år fremover og det er betryggende at Microsoft fortsatt vil vedlikeholde det i noen år til. Det er de faktisk forpliktet til.

Lenke til kommentar

Ingenting er gratis.

 

Men om folk syter mere over hvor kipt det er at Vista ikke går

bra på 486sx maskinen sin, så kan det hende microsoft hører dere

og lager en helt gratis Windows XP 2 supergamer edition som kun

dobbler FPSn i CS:S. Jeg er overbevist.

 

 

 

 

Vista servicepack 2 er tilgjengelig i betaversjon. Har testet den selv og var ganskefornøyd. Pcen ble mere stabil og faktisk litt raskere.

Når jeg testet Windows 7 fant det faktisk ikke driver til et ac97 lydkort som var innebygd på et MSI kort. Kortet er så gammelt at det har AGP, så det var vel ikke annet å forvente.

 

Vista kommer til å bli brukt i noen år fremover og det er betryggende at Microsoft fortsatt vil vedlikeholde det i noen år til. Det er de faktisk forpliktet til.

 

 

Prøv med vista driverne om de finnes. De fungerer nok bortimot garantert.

Lenke til kommentar

Klager folk over ytelsen til Vista enda? Man får quad core prosessorer billig i disse dager, så Vista sitt krav til CPU kraft er dekket og vel så det. Man får også 8GB DDR2 RAM til rundt 1000 lappen, så Vista sin store appetitt til minne er dekket og vel så det. Drivere er også stabile og yter bra på Vista. Så hva er problemet?

Lenke til kommentar
Klager folk over ytelsen til Vista enda? Man får quad core prosessorer billig i disse dager, så Vista sitt krav til CPU kraft er dekket og vel så det. Man får også 8GB DDR2 RAM til rundt 1000 lappen, så Vista sin store appetitt til minne er dekket og vel så det. Drivere er også stabile og yter bra på Vista. Så hva er problemet?

 

Du har kanskje ikke annet å bruke maskinkraften din på enn å mate OSet, andre vil gjerne bruke ytelsen de har tilgjengelig til applikasjonene sine.

 

Ellers så har vi jo de som gjerne ikke vil kaste bort penger på en ny maskin bare for å drifte et OS, om de stort sett driver med enkel oppgaver.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Ellers så har vi jo de som gjerne ikke vil kaste bort penger på en ny maskin bare for å drifte et OS, om de stort sett driver med enkel oppgaver.

 

AtW

 

Nei men så kan de holde seg unna Vista hvis de har en steinaldermaskin. Jeg får bedre ytelse med Vista på mine maskiner, dessuten får jeg ikke like god bildekvalitet med XP grunnet manglende støtte for EVR. DX10 er jo også en fordel, selv om jeg ikke spiller noe særlig egentlig.

 

Prøver selv Win7 på min Laptop nå, og jeg opplever den egentlig som helt lik Vista med nytt brukergrensesnitt. Nå er riktignok laptopen min kun et år gammel, så jeg har ikke dinosaur hardware, men merker ingen ytelses forbedring i Win7. Det er sikkert noe smått om man kjører benchmark, men ikke merkbart...

Lenke til kommentar
Ellers så har vi jo de som gjerne ikke vil kaste bort penger på en ny maskin bare for å drifte et OS, om de stort sett driver med enkel oppgaver.

 

AtW

 

Nei men så kan de holde seg unna Vista hvis de har en steinaldermaskin. Jeg får bedre ytelse med Vista på mine maskiner, dessuten får jeg ikke like god bildekvalitet med XP grunnet manglende støtte for EVR. DX10 er jo også en fordel, selv om jeg ikke spiller noe særlig egentlig.

 

Prøver selv Win7 på min Laptop nå, og jeg opplever den egentlig som helt lik Vista med nytt brukergrensesnitt. Nå er riktignok laptopen min kun et år gammel, så jeg har ikke dinosaur hardware, men merker ingen ytelses forbedring i Win7. Det er sikkert noe smått om man kjører benchmark, men ikke merkbart...

 

Det er greit nok at Vista har sine fordler, men det er likefullt et tåplig argument å argumentere for at det er irrelevant om et OS trenger mye maskinkraft. Det er dette argumentets elendighet jeg angriper.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers så har vi jo de som gjerne ikke vil kaste bort penger på en ny maskin bare for å drifte et OS, om de stort sett driver med enkel oppgaver.

 

AtW

 

Nei men så kan de holde seg unna Vista hvis de har en steinaldermaskin. Jeg får bedre ytelse med Vista på mine maskiner, dessuten får jeg ikke like god bildekvalitet med XP grunnet manglende støtte for EVR. DX10 er jo også en fordel, selv om jeg ikke spiller noe særlig egentlig.

 

Prøver selv Win7 på min Laptop nå, og jeg opplever den egentlig som helt lik Vista med nytt brukergrensesnitt. Nå er riktignok laptopen min kun et år gammel, så jeg har ikke dinosaur hardware, men merker ingen ytelses forbedring i Win7. Det er sikkert noe smått om man kjører benchmark, men ikke merkbart...

 

Du kjører ikke Windows 7, men en BETA-versjon av Windows 7. Altså er det litt tidlig å si om den er raskere enn Vista eller ikke. Drivere og slikt kommer til å forbedre seg.

 

Windows 7 har en helt ny kjerne, og er programmert fra bunnen av for å ta bort evt. designtabber. Har litt mer tro på dette her enn Vista. Og som ATW sier, det er helt idiotisk at man skal måtte kjøpe mer minne for å kjøre et OS optimalt. Burde holde med 512mb til et OS. Så kan man bruke de resterende 7512mb'ene til prosessorkraft for andre applikasjoner. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...