Gå til innhold

Surf på nettet med ... kameraet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et innlegg som brøt med retningslinjene er fjernet:

 

#10: Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

 

On Topic:Legg til trykkskjerm, høytaler, mikrofon og intern antenne, så har du verdens første brukbare kameramobil. ;) Jo flere funksjoner i et kompaktkamera jo bedre. Med forbehold om at det ikke går drastisk utover batteritid selvfølgelig. Kan forstå at innebygget nettleser ville være uglesett i et speilrefleks, eller proffkamera. De skal jo kun utfylle en funksjon, å ta gode bilder. Men dette er vel et gjennomsnittlig kompaktkamera laget for å forevige de fine øyeblikkene med andre mennesker, ikke til å brukes i fotografjobben. Skulle gjerne sett et kompakt-kamera med GPS jeg. Da kan den geotagge bildene samtidig som man kan bruke den som GPS-enhet.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Det er vel neppe en nettleser i tradisjonell forstand. Det er jo ment at man skal kunne poste bildene sinde f.eks direkte på Picasa Netalbum og da trenger man også en måte å kunne se nettalbumene på. Jeg ser ikke helt for meg at man leser aftenposten på dette kameraet, men man veit jo aldri.

 

Synd de ikke leveres med mulighet for automatisk dumping av bilder når man er på hjemmenett. Veldig greit å komme hjem, henge av jakka, hente seg en pils og så er allerede bildene på pc'n.

Lenke til kommentar

Dette er jo bare genialt! Jeg er iallefall rimelig lei av å ta ut minnebrikken og plugge den i kortleseren hver gang jeg ønsker å overføre bilder. Om en nå får muligheten til å f.eks laste opp bildene direkte til picasa vil mange "vanlige" brukere spare seg for masser av stress og styr. I teorien kan en jo eleminere hele pc'en i prosesen fra å ta bildet til å distribuere dem på nett.

 

Jeg håper bare at Sony lager systemet sitt såpass åpent at andre aktører og utviklere kan lage matchende websystemer og bildebehandlere. Historisk sett har sony dessverre vist tegn på det motsatte..

Lenke til kommentar

"og sies å ha 921600 bildepunkter". Det slo ikke forfatter at det sier veldig mye mindre enn en X*Y oppløsning?

Et kapt overslag på kalkulatoren sier at 921600 piksler ligger et sted mellom 1024x768 og 1280x800. Det KAN være 1024x900, 1280x720, eller 1200x768 (nøyaktig riktig piksel anntall), men dette er ikke tradisjonelle oppløsninger.

 

Dette med internett på kamera fungerer sikkert for noen, men jeg synes det er litt tullete. GPS derimot som foreslås og ha GPS tag på bildene høres ut som en kjekk løsning. Eventuelt å kunne finne frem til der du vil ta bildene i natur eller by.

Lenke til kommentar
Synd de ikke leveres med mulighet for automatisk dumping av bilder når man er på hjemmenett. Veldig greit å komme hjem, henge av jakka, hente seg en pils og så er allerede bildene på pc'n.

Med åpen kildekode kan jo dette blie en realitet, fint initiativ fra produsenten da.

Lenke til kommentar

Hvis dette er snakk om muligheten for generell surfing, så er det noe fjoll.

 

Man har da med seg mobiltelefon. Det måtte være en jæsklig spontan trang som skulle tilsi nødvendigheten ved å måtte kunne surfe med et kamera.

 

Det er klart, en eventuell integrering med Flickr, Picasa eller noe lignende kan jeg til nød forstå, men generell surfing? Helt bortkastet på et kamera, spør du meg.

Lenke til kommentar

Et spørsmål som tydeligvis ikke har blitt tatt opp enda:

 

Bruker linux noe av den innebygde plassen på 4GB, eller er det dedikert til bildelagring?

 

i tillegg; kan man laste opp bilder på nettet via mobilt bredbånd? I såfall er jo lagringsplassen (ca.)uendelig :D Det hadde vært utrolig kjekt, og ikke ubrukelig som noen sier.

 

Edit: oops, da måtte man isåfall ha med en gadget som mottar 3Gnett og sender det ut som wifi, men dette må da kunne lages uten å ha en alt for stor "dings". Ser for meg en slags liten batteridrevet ruter.

Endret av Kvanli
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...