Gå til innhold

Uke 50mm - dag 2 (09.12.08)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fort mørkt i dag, litt usikker på hvordan skulle behandle råfilen til dette bilde, ble veldig forskjellige uttrykk, men havnet på dette(mest fordi egentlig ikke burde fikle med foto nå, men skrive oppgave).

 

Splitting trails

post-163915-1228834869_thumb.jpg

F/2.8

S: 1/640s

ISO: 200 (la ikke merke til det før var hjemme)

Lenke til kommentar

Lite oppfinsomhet hoss meg i dag. Samme fyret som i går, men skarpere i dag og fra en annen vinkel, slik at nå er Munkholmen med også. Cropen ble noe tett, det var så mye forstyrrende lys fra båter på tvers over bildet som jeg måtte fjerne.

 

I morgen må jeg finne på noe annet, men det blir så tidlig mørkt............

 

Oooops, det her ble stort, laster opp på nytt.

post-19109-1228844305_thumb.jpg

 

Bildet ser skeivt ut, men jeg tror faktisk det er bortimot i vater. Fyret heller en vei, og flaggstanga på Munkholmen ser ut til å helle motsatt vei. Refleksen i sjøen av lykta på Munkholmen er derimot i lodd, noe som burde tilsi at bildet er i vater.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Satte meg i kjellern og fyrte opp noen vinylskiver i dag for inspirasjon. Lytta på Heart Of Gold på skiva "Harvest" av Neil Young og fikk ideen om å ta bilde av spilleren. Satte kameraet på stativ og lekte meg litt før jeg fant ut at litt lang lukker og lav belysning var trikset. :)

Håper det faller i smak selv om kanskje ikke alle liker musikken.

 

"Lykke i vinyl"

 

40D

0.5

F/2,0

ISO 100

 

Likte bildet ditt veldig godt, Francis. :)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

I går når jeg fikk se et av bildene kom jeg på at før jeg skulle sette ut PC'er til ansatte (bytter ut 5 år gamle maskiner) skulle jeg ta bilde av stabelen. De ble ikke noe særlig gode så jeg da jeg kom hjem. Da var gode råd dyre. Tok frem en blomst og rigget meg til med stativ og slo på mer lys. Tok noen og snudde meg og fikk øye på varmekilden i hjørnet. Endte opp med den, og har selvfølgelig kalt bildet

Peiskos

post-172535-1228850014_thumb.jpg

 

400D

50 mm

F/4

1 sek

ISO: 400

Endret av lessis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...