Gå til innhold

Sniktitt: Intel X25-M 80 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sinnssykt! Har ventet lenge på noen skikkelig SSD-enheter som slår tradisjonelle disker over hele fjøla og ikke bare på søketid, og det ser jaggu meg ut som ventetiden nå endelig er over! :D

 

Eneste er jo at nå må jeg bare sitte og vente på at prisen blir overkommelig, latterlig høy prising på disse Intel SSD-enhetene :(

Lenke til kommentar

hardocp hadde test av denne, den var syk i hdtach, men ikke noe spesiell utklassing på andre tester .. ikke i samme kaliber som denne.

 

btw.

 

test en 1tb disk, standard.

200 gb maxtor fra 2005 eller 2004 eller noe og intel'n i game load time.

kjør call of juarez.

 

bli overasket.

 

 

Resultatet =
Likt på intel ssd og maxtor 200 gb, raptor og alle nye er trege.

 

Cpu bruk kommer av mer å arbeide med.

Kontrolleren bruker cpu'n, kontroller kort du kjøper har som regel egne prossesorer og minne.

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Random Access er også noe som særskilt bra på SSD. X25-M yter meget bra også her.

Det er i grunn ikke vits i å måle dette lengre, hvis dere ikke finner noe mer nøyaktig da. Vi vet at SSD har lav Random Access-tid, og forskjellen mellom 0,1 og 0,2 ms er ikke noe å bry seg om egentlig. Hvis folk bryr seg, ser ms ut til å være en for stor måleenhet, evt. slenge på flere desimaler. Her er økningen fra 0,1 til 0,2 en dobling uten mulighet for noen trinn mellom.

Lenke til kommentar
TEST

 

En fantastisk videotest fra Hardocp som ble nevnt her!

Blei virkelig litt sjokkert av resultatet selv, virker som SSD har potensiale men er fremdeles et GODT stykke unna å gjøre det hele store, og til den prisen som blant annet Intel krever her blir det hele litt latterlig i mine øyne..

Siden den avspilleren ikke fungerer i Swfdec: http://ec.viddler.com/vault/68c983053d9662...70988833080.flv

Endret av haalo
Lenke til kommentar
TEST

 

En fantastisk videotest fra Hardocp som ble nevnt her!

Blei virkelig litt sjokkert av resultatet selv, virker som SSD har potensiale men er fremdeles et GODT stykke unna å gjøre det hele store, og til den prisen som blant annet Intel krever her blir det hele litt latterlig i mine øyne..

 

Er det så fantastisk? Nå får jeg ikke sett videoen, bare grafene, men det går gjerne på relativt "urandom" read/write, og innhenting av spill (noe som ofte ikke går så fort pga mye CPU-load uansett). At forskjellene ikke er så enorme er vel ikek så overraskende? Mange arbeidsopgaver er jo tilpasset vanlige harddsikers begrensinger. Men kanskje det kan få vekk den meningsløse (ihvertfall uten knotekst) uttalelsen "harddsiker er den største flaskehalsen i et moderne system" :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...