Gå til innhold

Adobe CS4 lanseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Latterlige priser for privatmarkedet!

Adobe må snart komme med en rimligere løsning for oss som bruker dette privat og ikke jobber som webdesigner, fotograf eller hva det nå måtte være.

 

Rart folk velger den "ulovlige" vegen sier jeg.

Skal være ganske "sær" privatperson for å _trenge_ hele Creative Suite-pakken da. De fleste klarer seg med Photoshop, som er langt billigere "løsvekt". Er man student (noe veldig mange på et eller annet tidspunkt er, om så videreutdanning) kan man kjøpe studentlisens. Skal du bruke den privat, trenger du ikke mer. Skal du på et eller annet tidspunkt bruke den kommersielt, kan den oppgraderes til fullversjon ved å kjøpe en helt vanlig oppgraderingslisens (sjansen for at det har kommet en nyere versjon du kan oppgradere til er ganske stor, normalt sett), og du har en "billig" vei til lovlig kommersiell lisens.
Lenke til kommentar

Jeg er langt på vei enig med K. Egentlig trenger ingen av oss amatører alle programmene i pakken. Selv har jeg strengt tatt kun bruk for PS, men InDesign er også noe jeg av og til ønsker å bruke. I dag har jeg CS2 Creative Suite på Mac-en, og PS CS3 på pc-en. Men jeg må innrømme at jeg helst bruker PS med lovlig lisens, men InDesign har jeg kun behov for til å lese InDesign-filer som grafikerne på jobben har laget, og til å lage litt småting til familie og venner.

 

Derfor kan jeg ikke love at jeg holder meg 100% på den lovlige siden mht det programmet, i og med at jeg har lovlig CS2 på Mac. Så hvorfor på pc i tillegg? Fordi jeg bruker pc-laptop. Og siden storparten av arbeidet jeg gjør foregår ved stuebordet/på location/på reise (stort sett til Haugalandet for å kose med, jeg mener kose meg med Håkon, Kim Are og resten av gærningene der nede). Skal jeg levere et seriøst arbeid til trykk så kan jeg jo bare sette meg foran Mac-en hjemme.