Gå til innhold

Guide: Hvordan installere 3.10 OE på din PSP


Alastor

Anbefalte innlegg

MERK: Denne tråden er ikke up-to-date lengre, her er ny guide:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772480

 

UPDATE: Jeg har sett 3.40 OE har kommet, men har ikke sett noe på hvordan man får oppgradert videre eller noe :). Så om noen har lyst til å legge inn en guide til videre oppgradering, gjør gjerne det.

 

Dette er en enkel FAQ for å fikse på PSP'en din littegranne, slik at man får oppgradert til Dark_Alex sin 3.10 Open Edition. Sett at mange lurer, og jeg vet at det er SVÆRT vanskelig å finne all infoen og kunnskapen som trengs fordi det er et mylder av info på nett. Gjerne rettet mot folk som allerede er "in the know". So, here goes.

 

---------------------------------------------------------------

Aller først:

 

IKKE Spør meg om linker til ISO's, psx-spill for nedlasting osv - jeg støtter IKKE piratkopiering. Denne guiden er først og fremst laget for at oss vanlige dødelige som ikke har råd til PS3 kan få spille sine PSX-spill på sin PSP.

 

Jeg tar IKKE ansvar for evt ødelagte PSP'er som følge av denne guiden. Det er en risiko ved firmwareoppgraderinger ALLTID, offisiell som uoffisiell. Så det gjøres på eget ansvar.

 

Er du usikker på et punkt mens du holder på - SPØR først, ikke prøv på egen hånd.

 

---------------------------------------------------------------

 

 

DU TRENGER:

- 1 PSP med firmware 3.03 eller LAVERE. Det går IKKE om du har en nyere firmware enn 3.03.

- 1 minnekort satt inn i PSP'en, på mer enn 32MB.

- 1 stk PSP Gta Liberty City Stories i PSP'en av FØRSTE REVISJON. Det finnes ingen nøyaktige måter å finne ut av om du har dette, men som hovedregel så finnes patch 2.0 på den som fungerer, og 2.6 på den som ikke fungerer - i tillegg så er det større sjanse jo tidligere du kjøpte dette spillet.

- Autorun på PSP'en slått av (Gjøres i system settings).

 

SKRITT 1:

 

Last ned denne pakken

SKRITT 2:

(Du MÅ gjennomføre dette skrittet dersom du har lavere firmware enn 3.03, ikke hopp over!)

Oppdater PSP'en din til versjon 3.03, med sony's offisielle patch:

- Lag en mappe på PSPen din, denne skal ligge i X:\PSP\GAME\, og hete UPDATE (må være store bokstaver på alt, har du ikke mappen "GAME", så lag denne og).

- Flytt "eboot.pbp" fra mappen "sonypatcher" til "UPDATE".

- Gå på Game-menyen i selve PSP'en, memorystick, kjør update'n.

 

SKRITT 3

 

Nedgradere til 1.5:

- Slett mappen "UPDATE".

- Åpne fila 3.03_downgrader.exe.

- Inne i programmet så pakker du ut filene på din memorystick (ikke i en egen mappe, helt ytterst - husk å ha PSP'en i USB-mode), velg stasjonen som din PSP befinner seg på.

- Putt i GTA Liberty City Stories.

- Restart din PSP, start opp GTA.

- Under loadingsekvensen skal pspskjermen din bli sort, så lyseblå, og så restarte seg selv/slå seg av (slå den på isåfall).

- I menyen, sjekk at du nå kjører "3.03 HEN" som firmware, dette gjør du under system settings, system information. Gjør den IKKE det (har skjedd noenganger), så starter du GTA på nytt, og prøver igjen.

- Gå til memorystick under "game"-menyen, og start PSPtm update x.yz.

- Når denne er ferdig, trykk X for å resete PSP'en.

- Du får opp en melding om at instillingene er korrupte, trykk på O.

- Nå har du en nedgradert PSP :).

 

SKRITT 3

 

Installere custom firmware:

- Kopiere over innholdet i mappen "Custom 3.10" til mappen "GAME" (Altså slik at folder-rekkefølgen ser slik ut: PSP\GAME\OEUPDMAKER osv). Har du ikke mappen game, så lag den.

- Gå på din PSP, start opp 3.10 OE-A update maker (Sjekk at du starter rett, denne kan ligge nede gjemt blant en del korrupte data).

- Denne vil nå lage en fil som heter data.dxar (Ligger i PSP\GAME\OEUPDMAKER).

- Flytt denne til 310OEFLASHER-mappen (den mappen uten % til slutt).

- Kjør 3.10 EO-A Firmware install.

fra din PSP, under game - memorystick.

- Du har nå en ferdig oppgradert PSP, og kan spille nedlastede spill.

 

SKRITT 4

Formatere minnekortet (Dette er viktig for at alt skal fungere):

- Gå på System Settings i PSP'en

- Velg Format memorystick.

 

SKRITT 5

 

Få PSX-spill til å fungere:

- Sett din PSP i USB-modus.

- Kjør fila som ligger i PSX-fixmappen, ha PSP'en din koblet til og i USB-modus, og kjør fix'ingen.

- Slå av PSP'en.

- Start på nytt, og hold inne R-knappen.

- I recoverymenyen, gå på "plugins".

- Aktiver popsloader plugin (eller noe lignende).

- Lagre og start pspen normalt.

- Om du vil spille PSX-spill, så må de være i PSP-format. Når spillet er ferdig konverter ligger det i egen mappe som er navnet på spillet, inni ligger fila som en eboot.pbp. Legg denne mappen under GAME på PSP'en din.

 

Dine PSX-spill kan gjøres PSP-kompatible ved å lage en backup av disse ved hjelp av CDRWin eller et annet BRA cd-ripprogram, for så å bruke programmet i "Popstation"-mappa. Jeg har ikke testet dette selv så garanterer ikke for funksjonaliteten.

 

EDIT: Fixet en typo.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det hende at det kommer en måte å nedgradere 3.11 etterhvert? For oss som har vært dumme nok til å oppgradere :blush:

8066220[/snapback]

 

Det kan hende. Det har kommet muligheter for lavere fw. Så hvorfor ikke 3.11.

Den norske siden PSPNett.com Sammler de store nyhetene og har ett stort filarkiv. Bruker den siden mye selv.

Lenke til kommentar

Jeg har mulighet til å skaffe en PSP versjon 2.0 gjennom en kamerat, og vurderer sterkt å kjøpe den.

 

Og jeg lurer på om jeg kan starte med denne guiden:

 

http://pspnett.com/forum/viewtopic.php?t=695

 

og så fortsette fra og med punkt 3 i denne guiden?

 

Slik slipper jeg derfor å bruke GTA-metoden, ettersom jeg har forstått :)

 

og gjør denne "Homebrewen" psp'en regionsfri?

Lenke til kommentar

Det er meget sannsynlig at det er PSP'er med 2.01 inne på Elkjøpen der jeg jobber iallefall. Kjøpte en til en kompis av meg for å sette den opp for han, og da var 2.01 innstallert :).

 

Så, det later til at de andre også har samme firmware - men jeg har IKKE sjekket disse og kan ikke garantere for det. Men sannsynligheten er stor.

 

Mao, på elkjøp Storo i oslo, så har man igjen varer som det sannsynligvis kan legges inn 3.10 OE på :).

 

EDIT: Disse er value packs.

Lenke til kommentar
Jeg har mulighet til å skaffe en PSP versjon 2.0 gjennom en kamerat, og vurderer sterkt å kjøpe den.

 

Og jeg lurer på om jeg kan starte med denne guiden:

 

http://pspnett.com/forum/viewtopic.php?t=695

 

og så fortsette  fra og med punkt 3 i denne guiden?

 

Slik slipper jeg derfor å bruke GTA-metoden, ettersom jeg har forstått :)

 

og gjør denne "Homebrewen" psp'en regionsfri?

8141828[/snapback]

Ja, det er helt riktig :). Har du 1.50 på din PSP kan du starte på punkt 3. her ja.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...