Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen, sløvhet kommer av at man lukker seg inne i et sløvt miljø. Eventuelt at man røyker så mye og så ofte at man blir tung i hodet og søvnig. Man blir ofte sløv når man røyker cannabis de vanlige og kjedelige omgivelsene. Når man røyker moderate mengder, f.eks. på fest, blir man langt fra sløv. Man kan muligens virke sløv dersom det ikke er akseptert å være rusa på cannabis, for da vil man naturlig trekke seg unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enkelte forbud gjør bare ting verre.

 

Noen som tror at glass-cannabis hadde vært et problem om det var lovlig med cannabis?

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185363

8835976[/snapback]

 

Det er egentlig spørs hvordan man skal få tak i cannabis. Hvis man fortsatt må kjøpe det av personer med kriminelle vaner vil man sikkert bli utsatt for "bøffing" av stoffet slik at de skal kunne tjene mere.

Men hadde man derimot kunne gått inn på f.eks. "Cannabis-monopolet" og kjøpt stoffet hadde nok ikke glassfiber, gummi, kamel avføring, sand og gud vet hva vært en problemstilling lengre.

Lenke til kommentar
Enkelte forbud gjør bare ting verre.

 

Noen som tror at glass-cannabis hadde vært et problem om det var lovlig med cannabis?

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=185363

8835976[/snapback]

 

Det er egentlig spørs hvordan man skal få tak i cannabis. Hvis man fortsatt må kjøpe det av personer med kriminelle vaner vil man sikkert bli utsatt for "bøffing" av stoffet slik at de skal kunne tjene mere.

Men hadde man derimot kunne gått inn på f.eks. "Cannabis-monopolet" og kjøpt stoffet hadde nok ikke glassfiber, gummi, kamel avføring, sand og gud vet hva vært en problemstilling lengre.

8836560[/snapback]

Det er selvsagt ikke meningen at man skal kunne kjøpe det av kriminelle, og det vil det heller ikke være behov for (med mindre man prøver seg med høye avgifter.)

Lenke til kommentar

Er ikke for total legalisering, noe jeg i mine tidligere år som legalist var for. Er derimot for legalisering til medisinsk og industrielt bruk, da planten har utrolig mange nytte-verdier for folk med diverse lidelser og sykdommer som i dag blir medisinert på samme måte som å sette plaster på et brudd.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
lol, hva i alle dager er det du preker om??

8835968[/snapback]

"Siden alt er så galt fra før av, gjør det ikke det noe værre at vi gjør dette også."

8838385[/snapback]

 

ok, vi misforstod hverandre litt der.

jeg snakket om noe helt annet, nemlig at de aller fleste rusmidler er ufarlig med litt vettig bruk. sukker f.eks er et fantastisk "stoff", men kan fort bli din fiende hvis du stapper i deg for mye.

 

det er ulogisk at sukker, tobakk, alkohol osv skal være lovlig, mens noe mye mildere, som cannabis, skal være ulovlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det er egentlig spørs hvordan man skal få tak i cannabis. Hvis man fortsatt må kjøpe det av personer med kriminelle vaner vil man sikkert bli utsatt for "bøffing" av stoffet slik at de skal kunne tjene mere.

Men hadde man derimot kunne gått inn på f.eks. "Cannabis-monopolet" og kjøpt stoffet hadde nok ikke glassfiber, gummi, kamel avføring, sand og gud vet hva vært en problemstilling lengre.

8836560[/snapback]

Hvis det hadde blitt legalisert, og staten hadde startet et firma elns, som dyrket cannabis, og solgt det videre til under dagens gatepris. Hadde de tjent styggmye, pluss at de ville ha fjernet det svarte markedet. Da vil man være sikker på at stoffet man får er reint og ikke noe bøff. Man støtter ikke opp kriminalitet og slike ting :)

Lenke til kommentar
...

 

Og selv om noen blir sløve av det, er det liksom en god grunn til å kriminalisere det. Det finnes tross alt verre bivirkninger man kan få pga rusmidler.

8832476[/snapback]

Jeg har sett argumenter utnytte akkurat denne påstanden, ved å dra det inn i sammenheng med trafikksikkerhet. Selv så har jeg inntrykk av at folk ofte kan virke sløve, men jeg har bekjente som påstår de har økt konsentrasjonen ved det de driver med etter å ha røkt - jeg er uansett usikker på om man kan takle raske uventende hendelser i trafikken like bra når man er stein.

 

Selv klarer jeg ikke helt å ta 100% stilling til dette. Jeg synes det er veldig få (men noen) overbevisende argumenter mot, men har sett mange gode argumenter for.

8835947[/snapback]

 

Godt mulig de får økt konsentrasjon når de er "høye" ja, men dette gjelder ikke alle ting. F.eks om en person er sinnsykt interesset i musikk og røyker en liten en, så blir vedkommede veldig konsentrert når det gjelder akkurat det. Men om denne personen på akkurat samme tidspunkt har vært nødt til å løse en svært avansert matteoppgave eller noe sånt uten å være innstilt på det, hadde de nok sett at de ikke hadde vært like konsentrerte. Sånn er det bare.

 

Greia er at når kroppen får tilført THC på et regelmessig plan, så kan ikke kroppen gjøre noe annet enn å tro at det skal være sånn. Og dermed tilpasse seg endringen. Da er det klart at det påvirker personen. Men dette er ved misbruk og misbruk defineres i dette tilfellet om såsi konstant røyking. Og når dette skjer, så blir man sløv. Ingen som kan si noe annet fordi det er sånn. Men å ta seg en halv joint eller noe sånt annenhver dag eller også gjerne hver dag, så trenger ikke dette å påvirke vedkommede i særlig grad. Ihvertfall ikke så han merker det. Ved massig røyking mener jeg at brukeren røyker fra morgen til kveld og da gjerne langt over et gram per dag.

 

Som oftest er et av hovedproblemene ved massiv røyking er at brukeren ikke kjeder seg når han har røyket. Det som da skjer er jo det at når den vedkommede ikke har røyket og kjeder seg, så vil han ha lyst på for å ikke kjede seg. Og dermed mister man litt den kreativiteten man hadde før man begynte å røyke. Dette er faktisk hele den psykiske avhengigheten som det ofte blir snakket om. Løsningen er jo selvfølgelig å ikke røyke så mye! :)

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar
bla, bla, bla...

8840007[/snapback]

ganske enig i det du sier...

Når jeg røyker kan jeg mange ganger begynne å tenke, og få "smarte" ideer. De virker ivvertfall veldig smarte da, men dagen etter har jeg som regel glemt de, men husker at jeg hadde en jævla god ide.

 

For min del så tror jeg at kværna i mange tilfeller vil begynne å gå, når du røyker. Du vil vel ikke egentlig bli smartere, men en tenker over ting, setter litt spørsmål og løser små problemer på en måte som virker genial da. Kanskje det er genialt, kanskje ikke. eller kanksje begge deler, og det blir påvirket av mange ting.

Jeg syntes det er enkelt og morro å diskutere i påvirket tilstand, man kommer med mange løsninger på div problemer. Og mange løsninger på verdensfred har jeg hørt og kommet på selv.

Det er den konsentrasjonen jeg tror de fleste får.

 

Men ved kjøring så mener jeg å ha lest en artikkel der de kom frem til at hvis du røyker så, så mye så blir konsentrasjonen på topp, og du ble visst flinkere til å kjøre, og å passe på hvoradan du er i forhold til resten av trafikken.

Men tror nok det ikke gjelder på langt nær alle.

Når man har ruset seg på noe, som gir en rus. Så burde man absolutt ikke kjøre bil eller andre ting. det gjelder i mine øyne alle rusmidler.

 

Som du sier, at når man røyker ofte, så kjeder man seg ikke. Men når man da ikke røyker lenger, men gjør det samme. Bare sitter der, så er det mye enklere å kjede seg. Du blir da vant med å være rusa, og ikke ha behov for å gjøre noe. Fordi du ikke gidder å gjøre noe, og du blir vandt med det og det blir vanskeligere å finne på noe, siden du ikke har gjort noe aktivt på lenge, utenom røyking.

Det kan også bli vanskelig å sovne om kvelden når du har røyket lenge, og så slutter. Du blir vandt med å sovne mens du er rusa, og da er det fryktelig enkelt, og du trenger egentlig ikke være trøtt, men rusa.

 

Missbruk av et stoff er noe mamn desverre aldri kan bli kvitt. Så lenge det finnes et rusmiddel, så vil mange ruse seg på det, og andre vil missbruke stoffet.

For å ha null personer som missbruker ett stoff, må stoffet være utryddet.

Lenke til kommentar

Hvilket som vi aldri vil få til så lenge det finnes mennesker på jorda. ;)

Men faktisk ligger misbruket til dels i det med at det faktisk er kriminalisert. Bong, bøtte, flaske, shubbe osv er røykeutstyr som er designet for å få det meste ut av hasjen. Dette på grunn av at det er et slit å skaffe nytt, ikke sant? Hadde det derimot vært lovlig og enklere å få kjøpt seg en femmer, så ville de fleste ha røyket joint. Noe som er langt langt bedre enn røykeutstyr. Dette ville også ha påvirket misbruket i sterk positiv retning.

Lenke til kommentar
Godt mulig de får økt konsentrasjon når de er "høye" ja, men dette gjelder ikke alle ting. F.eks om en person er sinnsykt interesset i musikk og røyker en liten en, så blir vedkommede veldig konsentrert når det gjelder akkurat det. Men om denne personen på akkurat samme tidspunkt har vært nødt til å løse en svært avansert matteoppgave eller noe sånt uten å være innstilt på det, hadde de nok sett at de ikke hadde vært like konsentrerte. Sånn er det bare.

 

Hvis det er en spesifikk oppgave vil de fleste merke at de klarer å fokusere mye bedre. Derimot å kjøre bil f.eks., som går på koordinasjon og oversikt over mange forskjellige ting, fungerer dårlig da en som er fjern/høy har større vanskeligheter for å konsentrere seg om flere oppgaver. ( Multi-tasking :p )

Lenke til kommentar

lol, kan ikke noen sammenfatte de to siste sidene, jeg er nemlig for sløv til å lese alt :)

 

noe fikk jeg med meg..

 

"Som oftest er et av hovedproblemene ved massiv røyking er at brukeren ikke kjeder seg når han har røyket. Det som da skjer er jo det at når den vedkommede ikke har røyket og kjeder seg, så vil han ha lyst på for å ikke kjede seg. Og dermed mister man litt den kreativiteten man hadde før man begynte å røyke. Dette er faktisk hele den psykiske avhengigheten som det ofte blir snakket om. Løsningen er jo selvfølgelig å ikke røyke så mye!"

 

der traff du spikern på hue, hvorfor kjede seg nykter når man mye heller kan ha det fett høy?

Lenke til kommentar

Men likevel så ødelegger dette utrolig for krativiteten til å faktisk finne på noe da. Er man i et parforhold så går ikke dette. Da blir nok dama lei ganske så fort! ;) Rett og slett fordi man synes det er helt greit å sitte inne og sture og se i veggen. Samt at man gjerne blir lat da og mister tiltakslyst. Disse punktene her er faktisk blandt det mest alvorlige når det gjelder cannabisbruk og burde tas veldig på alvor!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...