Gå til innhold

[Løst] Excel kode. (Norsk Versjon)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kunne trenge litt hjelp!

 

Jeg har et excel ark jeg lager for mine barn.

Jeg ønsker at de skal få se hva de bruker penger på.

Nå står jeg litt fast.

 

Excel ark:

Forbruk.xlsx

 

Jeg ønsker at under "Oversikt" (der kategoriene står) skal det vises hvor mye som er brukt.

Jeg tenker slik: hvis kategori er "Mat" så tar den med pengene som er brukt.

 

 

Trenger hjelp.

 

 

Mvh OnlineGroovy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Summerhvis fungerer fint her. Jeg har lagt ved en fil som summerer gjeldende kategorier for deg. Om du vil legge til nye kategorier kan du bare kopiere eksisterende formler. Slik den er satt opp nå søker den etter tekst som står foran kolon i C-kolonnen. Hvis du ikke ønsker formelen kan du enkelt fjerne det som står mellom B og E i formelen og legge inn egne søkeord i hermetegn.

Forbruk.xlsx

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke hjelpe deg, men superduperkudos at du faktisk setter inn barna i økonomien. Altfor få som gjør barna bevisst på pengebruk og økonomisk styring.

 

+1 og :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ja, de har masse ting liggende som de aldri bruker.

Vi har et ukelønns opplegg så de får penger for hvade gjør. Oppvaskmarskin 15 kr, osv. Hvis de viser at pengebruken er bra skal de kansje få 50kr eller noen i ekstra fastlønn.

Lenke til kommentar

Summerhvis fungerer fint her. Jeg har lagt ved en fil som summerer gjeldende kategorier for deg. Om du vil legge til nye kategorier kan du bare kopiere eksisterende formler. Slik den er satt opp nå søker den etter tekst som står foran kolon i C-kolonnen. Hvis du ikke ønsker formelen kan du enkelt fjerne det som står mellom B og E i formelen og legge inn egne søkeord i hermetegn.

Tusen takk for hjelpen, det er fint at man kan få hjelp her. Min første post gikk veldig bra! Tusen Takk. Kommer til å bruke dette forumet igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...