Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløs nettverkstilkobling


Anbefalte innlegg

Er nettverkskortet integrert eller er det et PCMCIA-kort? Hvis det er PCMCIA, så kan du prøve å teste det i en annen laptop og se om det funker der.

 

Ellers så kan du prøve å laste ned ny firmware til ruteren og nye drivere til nettverkskortet.

Ganske sikker på at det er integrert..

 

Når nedlastingen av nyeste firmware til routeren er ferdig så kommer det bare opp ett vindu med en feilmelding: http://img.photobucket.com/albums/v284/eir...edennefilen.jpg

 

På windows update finner jeg ikke noen drivere til nettverkskortet, men er det noen andre steder det kan lastes ned fra??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja. Men sånn egentlig så tror jeg du bør få litt kyndig hjelp så du ikke fucker opp hele ruteren din :p

ja.men nå kjenner jo ikke jeg noen som er så sinnsykt gode på dette her da..

Selvom jeg ikke er like super som deg i dette her betyr ikke det at jeg fucker opp routeren da.

 

Uansett: tror du det hjelper å innstallere disse oppdateringene??

Lenke til kommentar
Tenkte bare på at hvis det går feil under firmwareoppdateringen så er det litt kjipt :shrug: Jeg er ikke noe super i dette. Det kan hjelpe, men det er ikke sikkert. Mulig du bare må stappe et PCMCIA-kort i maskinen og innse at det integrerte ikke vil mer.

 

Kanskje noen andre som har noen forslag?

Ja. ser ut til at jeg kanskje må det. men er det å foretrekke fremfor å sende den til rep osv.. Er jo innenfor garantitiden. Noen pcmcia kort og anbefale?

Er de lette å sette inn i maskinen??

Lenke til kommentar

skal jeg bare gi opp.. Og kjøpe ett nytt kort..eller er rep og foretrekke..

:hmm:

Hvordan kan det skje at det integrerte kortet ikke holder mer enn 4-5 måneder??

(er jo ikke 100 % sikker på at det er kortet som er problemet da men..)

Kan bare ikke skjønne hva som er galt?

 

Noen luringer der ute som vet om noe som kan funke, som jeg ikke allerede har prøvd??

Lenke til kommentar

Hvis du har noe sånn trådløst ikon nede til høyre, så er det bare å trykke på den, og så spør den deg om du vil koble til det trådløse nettverket. Evt skriv inn passordet som er brukt i wep krypteringen...

trådløst er moro det.. har det hjemme, og det blir som oftest et eller annet problem hver gang jeg rekonfigurerer nettverket :p spesiellt med kryptering på

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Hvis du har noe sånn trådløst ikon nede til høyre, så er det bare å trykke på den, og så spør den deg om du vil koble til det trådløse nettverket. Evt skriv inn passordet som er brukt i wep krypteringen...

trådløst er moro det.. har det hjemme, og det blir som oftest et eller annet problem hver gang jeg rekonfigurerer nettverket :p spesiellt med kryptering på

Hehe. hadde det bare vært så lett...

Jeg har ett trådløst ikon, men det er ett rødt kryss over ikonet..

Ingen trådløse nettverk tilgjengelige..

Lenke til kommentar

Hei.

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg reinstallere hele Windowsen og så sett om det er noe med nettverkskoret ditt.

 

For du hadde jo installert en haug med drittprogrammer som kan ha rotet i hele maskinen.

 

Jeg tror faktisk at nettverkskortet ditt er ok. Det er integrert og du kunne ikke ha ødelagt det. Det er sjeldent ting går i stykker av seg selv.

 

 

Mvh.

 

db

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...