Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

La nettopp inn en bestilling på en http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651h-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10636141

 

Kjøper en M2 SSD ved siden fra annen leverandør og setter inn selv siden det ble billigere og mindre ventetid på laptopen.

 

Noen som har denne modellen laptop som har erfaringer med å åpne de opp ? Er det en grei jobb med tanke på skruer + å få av plastlokket? 

 

De er greie å åpne, men du må ut med 20 skruer. Tar litt tid, men lett å sette i nye kort :) Litt herk med 2 av rambrikkene som må via tastaturet, men ellers er alt greit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

La nettopp inn en bestilling på en http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651h-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10636141

 

Kjøper en M2 SSD ved siden fra annen leverandør og setter inn selv siden det ble billigere og mindre ventetid på laptopen.

 

Noen som har denne modellen laptop som har erfaringer med å åpne de opp ? Er det en grei jobb med tanke på skruer + å få av plastlokket? 

 

De er greie å åpne, men du må ut med 20 skruer. Tar litt tid, men lett å sette i nye kort :) Litt herk med 2 av rambrikkene som må via tastaturet, men ellers er alt greit :)

 

Ok , har du noe erfaringer med drivere osv. til laptopen , fungerer det meste "rett ut av boksen" når man installerer en blank Windows 10 installasjon eller må man grave etter drivere for å få diverse ting til å fungere ?

Lenke til kommentar

 

 

La nettopp inn en bestilling på en http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651h-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10636141

 

Kjøper en M2 SSD ved siden fra annen leverandør og setter inn selv siden det ble billigere og mindre ventetid på laptopen.

 

Noen som har denne modellen laptop som har erfaringer med å åpne de opp ? Er det en grei jobb med tanke på skruer + å få av plastlokket? 

 

De er greie å åpne, men du må ut med 20 skruer. Tar litt tid, men lett å sette i nye kort :) Litt herk med 2 av rambrikkene som må via tastaturet, men ellers er alt greit :)

 

Ok , har du noe erfaringer med drivere osv. til laptopen , fungerer det meste "rett ut av boksen" når man installerer en blank Windows 10 installasjon eller må man grave etter drivere for å få diverse ting til å fungere ?

 

 

Linken ligger på Multicom sin support side, om den ikke har CD-Rom så last ned windows i forkant på en USB stikke, da det tar litt tid :tease:

 

Her er drivere til Multicom PC'er:

https://www.dropbox.com/sh/sh0te2d05v8xhjq/AAChd07M8_jwdHwL2hucd67la?dl=0

Lenke til kommentar

Kom over denne ved en tilfeldighet. Ser det står Sager på maskinen, men han som filmer sier Clevo. Ca. 3:55 inn.

 

 

Med unntak av Multicoms pressebilder og et par reviews via notebookcheck, har jeg enda til gode å se denne med egne øyne. Var litt annerledes å se den i video enn i foto. Den har lett for å, i alle fall i mine øyne, se litt 'hmmmnope' ut med tanke på overflate og materiale. Men i videoen fremstår den som langt mer enn det. Denne er oppe på prioriteringslista igjen (dog i 15" og 1070)

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Kom over denne ved en tilfeldighet. Ser det står Sager på maskinen, men han som filmer sier Clevo. Ca. 3:55 inn.

 

 

Med unntak av Multicoms pressebilder og et par reviews via notebookcheck, har jeg enda til gode å se denne med egne øyne. Var litt annerledes å se den i video enn i foto. Den har lett for å, i alle fall i mine øyne, se litt 'hmmmnope' ut med tanke på overflate og materiale. Men i videoen fremstår den som langt mer enn det. Denne er oppe på prioriteringslista igjen (dog i 15" og 1070)

 

 

som sagt jeg har denne kjøpt i desember med 1070. tror vi snakket i en annen tråd ? 

 

Kommer veldig fort fingermerker over det hele, men sikkert fordi jeg er vant til mac med sølv grå farge :) Den tar seg fint ut, rolig fint design, ingenting som skriker noe som helst. Litt tykkere enn de fleste andre pcer, men det er jo helt logisk. Hadde først en msi gs63vr men sendte den i retur for denne fra multicom. 

Lenke til kommentar

 

har en laptop fra multicom, har hatt den siden rett før jul..

Men har hatt et problem fra dag 1, når jeg laster ned filer fra internett, fra f.eks steam eller origin så driver trådløsen å kobler seg ut..

Dette skjer bare når jeg laster ned filer på trådløst.

Er dønn stabilt på kabel nett når jeg laster ned, og ellers stabilt når jeg bare surfer på trådløst.

 

har win10 og lastet ned siste driver samt re-installert software og driver av nettverskort helt..

 

Noen tips? 

 

Har du Killertrådløskortet? Vet en del sliter med det i ulike settinger. Kan du prøve det med eldre drivere? Noen gang snakker router og trådløskort dårlig sammen. Har du testa pcen kobla opp mot annen trådløsrouter? Jeg måtte selv bytte trådløsrouter en gang siden trådløskortet i bærbarpc og en mobiltelefon ikke likte den.

 

Killer ja, har ikke prøvd med en eldre driver.. noen spesielle versjoner du anbefaler? 

Kan prøve mot et annet nettverk i løpet av uken :) 

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/898942/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/gaming-pc-er/lenovo-y910-173-full-hd-matt-g-sync er vel det nærmeste. Prisen er faktisk samme/litt lavere når du tar med OS og SSD i prisen.

 

Forskjellen mellom i7-6700hq og i7-7700hq er rundt 8% i gjennomsnitt.

takk for svar!

Har forsåvidt OS så prishoppet er vel således litt unødvendig, samtidig som jeg får et prosessor-"tap".

Ser riktignok at skjermen på y910 er 75hz, noe som vel er usannsynlig mye bedre med g-sync og framelock til 75 vs 60hz på multicom? (dog den ekstremt store kanten rundt skjermen på y910 ser jo ikke bra ut).

Spørs vel riktignok om 75hz faktisk gir utslag...1070 vil vel legge FPSen mye høyere i de fleste spill under full HD enn 75?

Det skal riktignok sies at jeg har inntrykk av at lenovo lager svært solide maskiner, men har aldri vært borti noen av gaming-maskinene deres riktignok!?

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd den maskinen heller nei. Men har generelt god erfaring med lenovo.

 

75hz g-sync er en forbedring over 60hz ja, og den vil jo dra det meste i høyere fps som du sier.

 

men om den gjør det, altså over 75, vil vel ikke g-sync ha noen effekt/skape noen forandring?

isåfall, bortsett fra byggekvalitet, så er det vel egentlig ingen grunn til å kjøpe lenovoen? :) 

Lenke til kommentar

 

Titta faktisk på MSI GS-serien selv nettop. Hadde den hatt 1070 hadde jeg kjøpt på flekken. Men nå har kona lagt ned veto - ingen laptop før leilighet.  :hmm:

 

 

Ja best å oppføre seg om du har en sjef som har talt. Ellers har du mye å tape :D

 

Nå vant vi faktisk en budrunde idag, så da blir det laptop da.  :w00t:

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Hele poenget med g-sync er jo å ha samme frekvens på skjermen som fps i spillet for å slippe "tearing". Har selv en g-sync 60hz skjerm, og spille føles mer flytende på den enn på 100fps + på en skjerm uten g-sync

 

men vil ikke g-sync låse fps til skjermfrekvensen? altså i ditt tilfelle låses den til 60. en 1070 på en 75hz skjerm vil vel da stort sett være overflødig, ettersom alt over 75 fps ikke får benyttet seg av gsync? :) 

(overflødig i tilfellet man ønsker å benytte g-sync altså, og som du sier så er lavere fps m/g-sync en bedre spillopplevelse enn 100+fps uten gsync)

Endret av frankern1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...