Gå til innhold

Bruke Python til?


Anbefalte innlegg

Har skjønt at Python er et veldig populært programmeringsspråk og er kjent for sin enkelhet. Men hva bruker man egentlig språket til?

 

Ser ikke ut som Python er ment for app-utvikling? Finnes løsninger (TkInter) med gammeldags GUI. Mulig jeg tar feil.

 

Takk på forhånd :) 

Endret av webliz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Mye hjemmesnekring med Python, en god del av det jeg bruker i GNU/Linux er skrevet på Python. Du kan jo sette deg selv noen grenser, men jeg ville ikke sagt at et stort selskap ville benyttet prosedyreorientert Python i stor skala innen produksjon, sikkert noe skrevet i det da. Jeg har selv studert på "ingeniørnivå" og sett hva folk lager der med Python+Django av nettsider. Du blir helt forskrekket, folk besitter null kompetanse på teknologi og kan så vidt produsere noe der med minimale kunnskaper om problemløsning. Ingen person med vett ville laget nettsiden sin i Python, spesielt når du ikke kan manipulere DOM direkte og med en gang, og jeg tviler litt når det gjelder app. Programvare til Linux og Windows? Ja, der er jeg mer med på at Python kan funke. Har hørt det ble deklarativt nå, kanskje fremdeles tregt som bare det - men hastighet anser jeg ikke som det viktigste, da hadde vi skrevet C/C++ ja hvorfor ikke Thumb-2 instruksjoner i assembly direkte!

 

Du lærer aldri å programmere på bare et språk, du lærer deg problemløsning, syntaks og virkemåte. Bare deg selv og dokumentasjon setter grensene for hva du kan gjøre. Du kommer langt med Python, du kan jo drive med maskinlæring i JavaScript om du vil...

Lenke til kommentar

Har brukt Python + Vue, hvor python/flask bare gir et REST response. Men gaar man den ruten, finnes det mange andre gode frameworks og spraak ogsaa, selv Wordpress kan kjoeres headless.

 

Høres ut som noe jeg har lyst til å prøve. Vue virker ikke som et rammeverk som vil overleve lenge da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...