Gå til innhold

[Løst] Varer mottatt, men ikke blitt betalt. Hva bør/skal jeg gjøre ?


Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Hallo;

Jeg bestilte noen varer fra en nettbutikk (norsk) og fikk disse. Alt greit slik sett.

Imidlertid har ikke butikken tatt betalt, kortet jeg brukte har ikke blitt trukket. Det er ikke "satt av" noe beløp på det heller.
Ei heller har jeg mottatt faktura (jeg lurte på om noe var gått galt med kortet på ett eller annet vis og jeg isteden ville få faktura), men nå har det gått noen uker siden kjøpet. Ingenting.

Butikken har både postadresse, tlf. nr og epost til meg. Men jeg har ikke hørt noe fra dem.

Jeg har sendt dem en epost om saken, men ikke hørt noe. Det er en uke siden. Jeg prøvde først å ringe dem, men kom bare til kø - så jeg ga opp.

Hvor mye innsats kreves egentlig av meg i denne situasjonen ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde holde lenge å sende ein skriftlig henvendelse til firmaet slik som du har gjort, det einaste du godt kan gjere er å dobbeltsjekke at du har skrevet inn epostadressen rett.

Det vil også være fornuftig å sette av den aktuelle summen på ein eigen konto slik at du har pengane i bakkant (dersom belkøpet er stort). Du kan risikere å få betalingskravet fyrst om nokre år (3 års foreldelsesfrist) om du forheld deg passiv.

 

Mest sannsynleg så har økonomiavdelinga hatt haustferie eller liknande, og vil ta tak i dette no denne veka.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC

Takk for alle svar.

 

Beløpet ble til slutt trukket fra kortet mitt, 4 måneder og to uker (18 uker) etter at jeg fikk varene levert.

 

Jeg hadde satt opp en "alarm" slik at jeg skulle huske å kontakte dem etter 6 måneder, men dette ble altså ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...