Gå til innhold

Unngå NRK-lisens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dekoderen har en tunerdel (det har den), så er den også avgiftspliktig. Uavhengig av om du plomberer TVen eller ikke.

 

Det er jeg fullstendig klar over, det er akkurat det som er poenget mitt. Hvorfor er lisensadelingen så opphengt i denne antenneingangen på Tven når de aller fleste likevel benytter ekstern dekoder? Kan de ikke heller sende regningen til alle som har et aktivt kanalkort fra en tv-distributør?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Men du har altså selvbevilget myndighet til å oppføre deg så sleipt du vil mot folk som bare gjør jobben sin i offentlig regi og ser det som innafor å forsøke og svindle den norske stat og da oss alle skattebetalere? Neppe.

Jeg har selv hatt besøk av disse NRK lisenskontrollørene. De oppfører seg ikke pent for å si det sånn.

Hva svindel snakker du om? Er det svindel fordi at man ikke vil ødelegge TV'en sin?

 

Det går igjen at du ikke er vant med å gjøre opp for deg selv, en uting du burde ta tak i og ikke skylde på alle andre hele tiden som gjør alt det du ikke klarer. Gå i deg selv å slutt å plage folk som bare gjør jobben sin og begyn å respektere hva vi her har og NRK som prøver å presse litt vett i skallen din (dog tilsynelatende uten hell).

Er dette et argument? Eller hva er det for noe? Minner litt om Ad-hominem siden du må gå på meg som person fremfor å diskutere sak, men det er jo klassisk Thoto79 da. Det er kanskje lettere for deg å komme med oppgulp fremfor å diskutere som en voksen?

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Blir ikke forundret om de faktisk har myndighet til å presse seg inn...

Jeg fikk besøk av disse snåle folka en gang. De spurte bare om jeg hadde TV, og jeg sa nei (som er sant), og så gikk de.

Jeg har også hatt besøk av disse folka et par ganger opp gjennom årene. De har oppføret seg rimelig truende for å si det sånn.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

Men du har altså selvbevilget myndighet til å oppføre deg så sleipt du vil mot folk som bare gjør jobben sin i offentlig regi og ser det som innafor å forsøke og svindle den norske stat og da oss alle skattebetalere? Neppe.

Jeg har selv hatt besøk av disse NRK lisenskontrollørene. De oppfører seg ikke pent for å si det sånn.

Hva svindel snakker du om? Er det svindel fordi at man ikke vil ødelegge TV'en sin?

 

Det går igjen at du ikke er vant med å gjøre opp for deg selv, en uting du burde ta tak i og ikke skylde på alle andre hele tiden som gjør alt det du ikke klarer. Gå i deg selv å slutt å plage folk som bare gjør jobben sin og begyn å respektere hva vi her har og NRK som prøver å presse litt vett i skallen din (dog tilsynelatende uten hell).

Er dette et argument? Eller hva er det for noe? Minner litt om Ad-hominem siden du må gå på meg som person fremfor å diskutere sak, men det er jo klassisk Thoto79 da. Det er kanskje lettere for deg å komme med oppgulp fremfor å diskutere som en voksen?

 

 

Var mer en rant enn argumentasjon må innrømme. Svindel da med tanke på at noen, som i folket, betaler for denne avgjørende viktige tjenesten. Ett spleiselag som du ikke vil bry deg med, men vil allikevel være med på moroa og gjør vel da opp regning uten vert.

 

Skulle tro det var bedre å være med enn å stå utenfor og myse skeptisk inn hele tiden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Var mer en rant enn argumentasjon må innrømme. Svindel da med tanke på at noen, som i folket, betaler for denne avgjørende viktige tjenesten. Ett spleiselag som du ikke vil bry deg med, men vil allikevel være med på moroa og gjør vel da opp regning uten vert.

Hvem er svindleren: den som forlanger betalt fra en annen for en tjeneste denne ikke vil ha, eller den som nekter å betale for en tjeneste som vedkommende ikke bruker?

Lenke til kommentar

Det er jeg fullstendig klar over, det er akkurat det som er poenget mitt. Hvorfor er lisensadelingen så opphengt i denne antenneingangen på Tven når de aller fleste likevel benytter ekstern dekoder? Kan de ikke heller sende regningen til alle som har et aktivt kanalkort fra en tv-distributør?

Det er vel det som er oppe til diskusjon i stortinget nå da, å kreve inn denne kringkastingsavgiften (eller hva den kommer til å bli hetende) over skatteseddelen.

Lenke til kommentar

Minner litt om Ad-hominem siden du må gå på meg som person fremfor å diskutere sak, men det er jo klassisk Thoto79 da. Det er kanskje lettere for deg å komme med oppgulp fremfor å diskutere som en voksen?

Dette er en slik sak som man kunne finne i en buzzfeedpost om facebooktullinger uten gangsyn og selvinnsikt...
Lenke til kommentar

 

Det er vel det som er oppe til diskusjon i stortinget nå da, å kreve inn denne kringkastingsavgiften (eller hva den kommer til å bli hetende) over skatteseddelen.

Den blir nok dyttet over på internett-tilkoblingen din skal du se. ;)

 

 

For min del kunne det gjerne ha gått over skatteseddelen, men selv jeg ser jo at det kan slå ut mer urettferdig enn dagens lisensordning da man ikke engang kan bo i en strømløs trehytte uten å måtte betale for ett tv-tilbud.. Men om det er folkets ønske så for all del.

Lenke til kommentar

For min del kunne det gjerne ha gått over skatteseddelen, men selv jeg ser jo at det kan slå ut mer urettferdig enn dagens lisensordning da man ikke engang kan bo i en strømløs trehytte uten å måtte betale for ett tv-tilbud.. Men om det er folkets ønske så for all del.

Du mener litt som at barnløse må betale for skolegangen av andres barn?

Lenke til kommentar

 

For min del kunne det gjerne ha gått over skatteseddelen, men selv jeg ser jo at det kan slå ut mer urettferdig enn dagens lisensordning da man ikke engang kan bo i en strømløs trehytte uten å måtte betale for ett tv-tilbud.. Men om det er folkets ønske så for all del.

Du mener litt som at barnløse må betale for skolegangen av andres barn?

 

 

Skal vi begynne sånn så gjør vi det hele veldig vanskelig for oss selv vel, siden skal man begynne å putte mynt på de fortau vi skal spasere på også eller er det greit at enkelte ting blir tatt ut av den store potten uten alt for mye stuk og styr?

 

Ikke rart det blir uforutsette problemer om man gjør alt for å vikle seg inn i dem, det er noe med å få ting finansiert og gjort unna uten for mye byråkrati og for mange unntak "jeg vil ikke!!!". Synd, neste gang vil du og ikke jeg men da er jeg med på det også om du er med nå. Solved ;)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Skal vi begynne sånn så gjør vi det hele veldig vanskelig for oss selv vel, siden skal man begynne å putte mynt på de fortau vi skal spasere på også eller er det greit at enkelte ting blir tatt ut av den store potten uten alt for mye stuk og styr?

Joda, veldig vanskelig å selv kjøpe tjenester hos tannlegen, mye lettere at staten "ordner opp" og kjøper legetjenester for oss alle, selv om vi ikke behøver dem.

 

Det er litt som at du betaler staten for at andre skal få gå til tannlegen, ville ikke det vært mye bedre? (Karius og Baktus stemmer for!)

 

 

 

Ikke rart det blir uforutsette problemer om man gjør alt for å vikle seg inn i dem, det er noe med å få ting finansiert og gjort unna uten for mye byråkrati og for mange unntak "jeg vil ikke!!!". Synd, neste gang vil du og ikke jeg men da er jeg med på det også om du er med nå. Solved ;)

Få ting gjort unna av det offentlige uten for mye byråkrati? Det er vel ikke engang teoretisk mulig.
Lenke til kommentar

 

Skal vi begynne sånn så gjør vi det hele veldig vanskelig for oss selv vel, siden skal man begynne å putte mynt på de fortau vi skal spasere på også eller er det greit at enkelte ting blir tatt ut av den store potten uten alt for mye stuk og styr?

Joda, veldig vanskelig å selv kjøpe tjenester hos tannlegen, mye lettere at staten "ordner opp" og kjøper legetjenester for oss alle, selv om vi ikke behøver dem.

 

Det er litt som at du betaler staten for at andre skal få gå til tannlegen, ville ikke det vært mye bedre? (Karius og Baktus stemmer for!)

 

 

hehe vel, personlig syntes jeg offentlig finansiert tannlegehelsetjeneste hørtes ut som en kjempe idè noe som ville fått Karius og Baktus til å gråte tapre sine tårer. Dårlig tannhelse går hardt utover livskvaliteten, og nyere forskning viser at tannråte til og med kan ha sammenheng med depresjon. Det er ti tusener av mennesker som ikke går til tannlegen av rent økonomiske grunner idag noe som er helt unødvendig og merkelig blindt sosialpolitisk. Her kunne vi jo strengt tatt bare ha plukket litt bort på noen av de 65 milliardene som har gått i skatteletter de siste årene, skatteletter til nettopp de som allerede hadde penger til tannlegebesøk ifra før...

 

 

 

Ikke rart det blir uforutsette problemer om man gjør alt for å vikle seg inn i dem, det er noe med å få ting finansiert og gjort unna uten for mye byråkrati og for mange unntak "jeg vil ikke!!!". Synd, neste gang vil du og ikke jeg men da er jeg med på det også om du er med nå. Solved ;)

Få ting gjort unna av det offentlige uten for mye byråkrati? Det er vel ikke engang teoretisk mulig.

 

 

For mye blir vel relativt, men det vi kan venne oss av med en gang er å tro at ting skjer magisk av seg selv om vi bare fjerner mennesker og systemene deres. Noen papirer må faktisk flyttes og noen må sende den mailen, offentlig forvaltning både skal og vil det være så poenget må bli å effektivisere byråkratiet, ikke fjerne det.

Lenke til kommentar

 

Den blir nok dyttet over på internett-tilkoblingen din skal du se. ;)

Da blir det kanskje et problem for de som ikke har vanlig "internett-tilkobling", men heller bruker mobildata eller lignende.

 

 

Derfor har de tenkt å omdøpe nrk-lisensen til "medie-avgift" for å omfatte absolutt alle som har en duppeditt. Selv de som ikke har TV apparat må betale.

Lenke til kommentar

 

 

Den blir nok dyttet over på internett-tilkoblingen din skal du se. ;)

Da blir det kanskje et problem for de som ikke har vanlig "internett-tilkobling", men heller bruker mobildata eller lignende.

 

 

Derfor har de tenkt å omdøpe nrk-lisensen til "medie-avgift" for å omfatte absolutt alle som har en duppeditt. Selv de som ikke har TV apparat må betale.

 

 

Går vel på tilgangen man har til alt hva NRK viser på nett i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...