Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Studio Canal (Frankrike) har annonsert en del nye titler for mars 2007 (de fleste vil ganske sikkert slippes i England i løpet av et par måneder etterpå):

 

March 5

 

Arizona Dream (Extended Edition) [HD-30]

- 1080p / 1.85:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 4.0 (English) & DTS-HD High Resolution (4.0 French & 2.0 German)

- English, French, Danish, Norwegian, Swedish, Finnish, German & Dutch subtitles

 

Voyage Au Bout De L'enfer/The Deer Hunter [HD-30]

- 1080p / 2.35:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 5.1 (English) & DTS-HD High Resolution 2.0 (French)

- English, French, Danish, Norwegian, Swedish, Finnish, German & Dutch subtitles

 

La Grande Vadrouille imdb[HD-30]

- 1080p / 2.35:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio LCR (French)

- No subtitles

 

L'Armee Des Ombres/The Shadow Army imdb [HD-30]

- 1080p / 1.78:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 4.0 (French) & DTS-HD High Resolution Stereo (German)

- Danish, Norwegian, Swedish, Finnish, German & Dutch subtitles

 

Le Laureat (The Graduate) [HD-30]

- 1080p / 2.35:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 2.0 (English) & DTS-HD High Resolution 1.0 (French & German)

- English, French, Danish, Norwegian, Swedish, Finnish, German & Dutch subtitles

 

Le Pacte De Loups [HD-30]

- 1080p / 2.35:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 5.1 (French) & DTS-HD High Resolution 5.1 (English)

- English subtitles

 

Les Trois Jours du Condor (Three days of the Condor) [HD-30]

- 1080p / 2.35:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 5.1 (English) & DTS-HD High Resolution 1.0 (French & German)

- English, French, Danish, Norwegian, Swedish, Finnish, German & Dutch subtitles

 

Leaving Las Vegas [HD-30]

- 1080p / 1.85:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 4.0 (English) & DTS-HD High Resolution (4.0 French & 2.0 German)

- French, Danish, Norwegian, Swedish, Finnish & Dutch subtitles

 

Million Dollar Baby [HD-30]

- 1080p / 2.35:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 5.1 (English) & DTS-HD High Resolution 5.1 (French)

- French subtitles

 

Mulholland Drive [HD-30]

- 1080p / 1.85:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 5.1 (English) & DTS-HD High Resolution 5.1 (French)

- French subtitles

 

Nous étions soldats (We Were Soldiers) [HD-30]

- 1080p / 2.35:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 6.1 (English) & DTS-HD High Resolution 6.1 (French)

- French subtitles

 

Ran [HD-30]

- 1080p / 1.85:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 5.1 (Japanese) & DTS-HD High Resolution (5.1 French & 2.0 German)

- French, Danish, Norwegian, Swedish, Finnish, German & Dutch subtitles

 

Serpico [HD-30]

- 1080p / 1.75:1 (16x9) / VC-1

- DTS-HD Master Audio 2.0 (English) & DTS-HD High Resolution 1.0 (French & German)

- French & German subtitles

 

Terminator II [HD-30]

- 1080p / 2.35:1 (16x9) /VC-1

- DTS-HD Master Audio 5.1 (English) & DTS-HD High Resolution 5.1 (French & German)

- French, German & Dutch subtitles

 

Traffic [HD-30]

- 1080p / 1.77:1 (16x9) /VC-1

- DTS-HD Master Audio 5.1 (English) & DTS-HD High Resolution 5.1 (French)

- French subtitles

 

Le Pacte De Loups og Mulholland Drive er allerede bestilt, kommer nok til å bestille L'Armee Des Ombres/The Shadow Army og Ran også. Resten venter jeg nok med til jeg ser hvilke som annonseres (og til hvilken pris) i England.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Haha, der var mitt første kjøp i boks! Har ikke spiller og har ingen anelse om når jeg skaffer meg en, men det er festelig å ha noen filmer da hardwaren før eller siden kommer i hus.

 

- Forbidden Planet: Ultimate Collector's Set - 40.60 $ - DVDPacific

Lenke til kommentar
Haha, der var mitt første kjøp i boks! Har ikke spiller og har ingen anelse om når jeg skaffer meg en, men det er festelig å ha noen filmer da hardwaren før eller siden kommer i hus.

 

- Forbidden Planet: Ultimate Collector's Set - 40.60 $ - DVDPacific

7670265[/snapback]

Husk å sjekke den umiddelbart når den kommer, en del av HD DVD-utgavene av denne har hatt DVD'en i stedet for HD DVD'en. Vet ikke om de har fått alle de feilpakkede ut av markedet ennå (om de i det hele tatt er i stand til å skille dem uten å åpne settet).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Haha, der var mitt første kjøp i boks! Har ikke spiller og har ingen anelse om når jeg skaffer meg en, men det er festelig å ha noen filmer da hardwaren før eller siden kommer i hus.

 

- Forbidden Planet: Ultimate Collector's Set - 40.60 $ - DVDPacific

7670265[/snapback]

Husk å sjekke den umiddelbart når den kommer, en del av HD DVD-utgavene av denne har hatt DVD'en i stedet for HD DVD'en. Vet ikke om de har fått alle de feilpakkede ut av markedet ennå (om de i det hele tatt er i stand til å skille dem uten å åpne settet).

7672433[/snapback]

Oi, det må jeg få gjort. Jeg antar at det står noe sånt som "HD DVD" på diskene, hvis ikke blir det vrient å finne ut hva det er. :hmm:

Lenke til kommentar
Den første kombi HD DVD/Blu-ray spilleren er på vei noe som er et godt utgangspunkt for oss forbrukere...

 

Super Multi Blue Player BH-100

7666788[/snapback]

Noen som veit/vil gjette prisen?

7673931[/snapback]

Forventet pris oppgitt av LG på C.E.S.-messa er $1199.

 

EDIT: Dette er listepris, reell gatepris i USA ved lansering forventet ~$1000.

Som med vanlig kalkyle blir rundt regnet NOK10k i Norge.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Var ikke noe pent med den alt for tydelige markeringen av Blu-ray/HD DVD øverst på coverne. Men at størrelsen er redusert tror jeg kan være en positiv ting. Men må først få noen i hus før endelig mening kan gjøres opp.

7675498[/snapback]

Mindre størrelse er absolutt positivt når man begynner å få en del, men ellers er det ikke mye å rope hurra for:

Plastfargen på begge er i mine øyne ganske stygg, som du sier er det en overtydelig markering av format øverst (men dét er kanskje nødvendig for å gjøre det mindre sannsynlig at folk kjøper feil), og selve coveret er en god del mindre i forhold til selve boksen enn på standard DVD'er.

 

Ellers, venter på at The Departed skal listes for salg, slippes 13. februar på HD DVD i USA.

Bortsett fra den ser mine framtidige US-bestillinger (de som er annonsert med fast utgivelsesdato) slik ut:

16. januar: The Sting og Lucky # Slevin

30. januar: Beerfest

6. februar: Hollywoodland (ikke bestilt ennå, venter på at DDD skal annonsere The Departed for å bestille samtidig)

10. april: Payback: Straight Up - The Director's Cut

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg tror nok boksene vil forandre seg en del etter at de har etablert et solid marked. Jeg antar/håper at de kan sammenlignes med "snapper"-koverene warner bros brukte i fleng i dvdens tidligere fase.

Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at filmene skal være så jævlig mye dyrere fordi de kommer på HD format?

 

Er jo produktet man kjøper, ikke platemediumet. Det er da ikke så dyrt? Er det bare bransjen som er grådig og slår mynt på at det er noe nytt og bedre - så det liksom skal bli dyrere "normalpris" på filmer, eller kan dette forsvares - hva mener dere?

 

Det er da en naturlig evolusjon at vi betaler mindre for mer. Skulle DVDene kostet 500kr/stk bare fordi de er bedre enn VHS? Nei - det er en naturlig utvikling.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Alt hipt og nytt har som regel ganske høye startpriser. DVDene var ganske dyre helt i starten de og var de ikke? VHSen sank i pris, DVDen sank i pris og HD DVDen vil synke i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...