Gå til innhold

Funcom: – I ytterste konsekvens kan dette bety kroken på døren for oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid morsomt og se Norge kjefte på det eneste vi har av en liten spille bransje, etter dette så er det ikke mer, goodluck og jobbe med spill i et norskt firma, fordi det vil aldri skje.

 

At de satser på MMO i stedet for singleplayer har ingenting og si, de kunne laget Ipad spill for alt jeg hadde brydd meg.

 

Finnes lite land med mindre stolthet en Norge, olja har gjort oss til svake sjeler.

 

Og visst noen lurer grunnen for denne kommentaren så er det fordi at det finnes ikke noen andre sider med så mye klager om Funcom som i Norge.

Vi vil bli kvitt vår egen produksjon. 

 

Dette er jo direkte tull. Det er jo komt til ein haug med spelutviklingsselskap i Norge dei siste 10 åra. For eksempel Turbo Tape Games, Rain Games, Antagonist, Krillbite, Sarepta Studio, Snowcastle Games og Red Thread Games for å nemne noken.

 

Faktisk drar dei mindre utviklarane inn langt meir positive lovord frå utlandet. I tillegg virker dei, i motsetning til Funcom, opptatte av å lage eigne IP-er og merkevarer. Eg gremmes over kor mykje pengar Funcom kunne spart på å droppa lisensane dei har kjøpt og heller lagd spela som orginale IP-er. Kansje AOC hadde stilt opp med eit utrulig bra spel då framfor bra mekanikker og ein fantastisk startsone etterfulgt av et landskap so øde og kjedelig at kabal plutseleg virka spennande.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alltid morsomt og se Norge kjefte på det eneste vi har av en liten spille bransje, etter dette så er det ikke mer, goodluck og jobbe med spill i et norskt firma, fordi det vil aldri skje.

 

At de satser på MMO i stedet for singleplayer har ingenting og si, de kunne laget Ipad spill for alt jeg hadde brydd meg.

 

Finnes lite land med mindre stolthet en Norge, olja har gjort oss til svake sjeler.

 

Og visst noen lurer grunnen for denne kommentaren så er det fordi at det finnes ikke noen andre sider med så mye klager om Funcom som i Norge.

Vi vil bli kvitt vår egen produksjon. 

Dette er jo direkte tull. Det er jo komt til ein haug med spelutviklingsselskap i Norge dei siste 10 åra. For eksempel Turbo Tape Games, Rain Games, Antagonist, Krillbite, Sarepta Studio, Snowcastle Games og Red Thread Games for å nemne noken.

 

Faktisk drar dei mindre utviklarane inn langt meir positive lovord frå utlandet. I tillegg virker dei, i motsetning til Funcom, opptatte av å lage eigne IP-er og merkevarer. Eg gremmes over kor mykje pengar Funcom kunne spart på å droppa lisensane dei har kjøpt og heller lagd spela som orginale IP-er. Kansje AOC hadde stilt opp med eit utrulig bra spel då framfor bra mekanikker og ein fantastisk startsone etterfulgt av et landskap so øde og kjedelig at kabal plutseleg virka spennande.

 

Og hvor mange kan søke seg jobb i en bedrift med 3 menn som sitter i mor sin kjeller ?

Vi får håpe på en Norsk Minecraft hit da, siden det er det eneste vi har sjansen på nå.

Lenke til kommentar

Personlig må jeg si at jeg håper på at funcom klarer seg, men på den andre siden håper jeg Red Thread Games kan reise seg og ta funcoms plass i norsk spillindustri. Red Thread Games er et selskap dannet av noen av de mest talentfulle personenne fra funcom (Ragnar Tørnquist blant annet), det er mye talenent og faktisk lidenskap for hva de gjør, jeg kan derfor da ikke gjøre stort annet enn å ønske de alt hell og lykke samtidig som jeg krysser fingrenne for at salgstallet til Dreamfall Chapters svarer til forventningenne slik dette selskapet kan fortsette å utvikle seg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvor mye av Funcom er reelt norsk i disse dager da? Har de ikke flyttet kontorer og produksjon utenlands? Og Funcoms desidert største tabbe de siste årene er elendig markedsføring, ta det siste Lego spillet f.eks. jeg trodde det enda var i en beta fase, når det viste seg at det hadde vært ute i 6mnd og gått f2p...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...