Gå til innhold

Bør det opprettes eliteskoler?


Bør det opprettes eliteskoler?  

125 stemmer

  1. 1. synes du det bør opprettes eliteskole for begavede barn?

    • Ja, men jeg stiller meg likgyldig til om de er private eller offentlige
      57
    • Ja,men bare viss de er private
      14
    • Ja men bare viss de er offentlige
      16
    • Nei
      33
    • Bryr meg ikke/ Vil bare stemme
      6


Anbefalte innlegg

Skole systemet er jo basert på Nazi/Prussia systemet. Dette systemet bygges på straff og belønning. Dette systemet er et fengsels system for barn. De som har gode karakterer er de best indoktrinerte menneskene. Hele poenget med systemet er jo å skille de indoktrinerte fra opprørene.

 

Tester/Indoktrinasjon viser hvem som er best hjernevasket.

1. Pugge fakta

2. Gjengi fakta

3. Pugge fakta

4. Gjengi fakta på prøver

5. OSV OSV OSV

 

De som pugger mest fakta får best karakterer. Ingen tør å kritisere fakta. For faktaene i boken er den allvitende gud.

Ta for eksempel bibelen og koranen. Målet med utdanning er utvikling av elevene, men dagens skolesystem er Nazi og sorterer elevene. Sorterer de indoktrinerte fra rebellene.

 

Barnet mister evnen til å kritisere fakta. De mister også evnen til å kritisere staten.

De religiøse har ikke evnen til å kritisere fakta. Da deres bøker er den absolutte sannhet fra gud.

 

Anmerkning/Oppførsel viser elevenes respekt for autoritet og stat.

Elever som ikke oppfører seg i klasserommet får anmerkninger. Denne anmerkningen vil føres opp i vitnemålet som fører til at elever ikke får jobb. Skolen straffer elevene fordi elevene nekter å følge systemet.

 

Fravær viser elevenes disiplin fremgang.

Allerede fra barneskolen føres det fravær på eleven. Elever som nekter å møte opp til timen får fravær. Dette er straff som skal sørge for at elever aldri får jobb og delta i samfunnet. Så resultatet blir at Norge får en hel gjeng med skoletapere. Fordi disse skoletaperne nekter å følge indoktrinasjons systemet.

 

Fellesfag også kjent som Common Core

Bestemmer hva barn skal lære på skolen og hvor lenge de skal lære dette.

Matematikk, norsk, religion, naturfag, historie, samfunnsfag, engelsk, gym/idrett er fellesfag også kjent som common core. Denne indoktrinasjonen starter på barneskolen og fullføres på videregående. En artikkel om Norge common core. https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/cerd.pdf

 

Viste dere forresten at Norges best betalte toppblogger aldri har fullført videregående skole. Hun droppet ut av skolen og begynte med å utdanne seg selv. Da hun sluttet på skolen, begynte hun rett og slett å utvikle seg som menneske.

http://sophieelise.blogg.no/1433509682_05062015.html

 

Skolesystemet i Norge kommer fra USA. USA henter sitt skolesystem fra NAZI/PRUSSIA. Lær mer her!

 

Jeg forventer ikke at folk skal våkne. Det er jo vanskelig å våkne fra drømmen sin.

Jeg har forklart dette til mange mennesker. 99% tror jeg sprer propaganda fordi de er altfor indoktrinerte.

Målet med skolen er ikke utvikling. Målet med skolen er hjernevasking. Hvis skolen er så fantastisk. Hvorfor finnes det så mange arbeidsledige mastergrader i Norge???? Mens de som ikke har mastergrader tjener millioner av kroner.

 

Svensken PewDiePie droppet av skolen og tjener nå millioner av kroner hvert eneste år.

http://www.aftenbladet.no/digital/Disse-Youtuberne-tjener-mest-619800_1.snd

Endret av Finland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del av problematikken ligger vel i at man sitter med ideen om at man skal kompensere elevers svakheter, i motsettning til ideen om at man bør maksimisere utviklingen av elevers sterke sider.

 

Dermed investerer man hovedsaklig tid (og penger) i å jobbe med saker som eleven ikke har noe naturlig talent for.

 

Det er tilsvarende som å sikre seg at Northug bruker det meste av sin tid på la oss si svømming (om det skulle være hans svake side), og la ham trene på ski i fritiden på egen hånd.

 

Det er omtrent den beste måten jeg kan forestille meg for å sikre seg at man aldri får noen på seierspallen.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...