Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Eg veit ikkje om Darwin's teorem fungerer like godt i dag. Dei svake blir passa på av staten og andre organ.

 

Dæven så mykje styr det er rundt dette kroppsgreiene.

 

- Du er for feit

- Du er for tynn

- Jeg er feit og stolt

- Jeg er tynn og stolt

- Jeg bryr meg ikke om hva andre mener, men legger likevel ut nye magebilder hver dag

- Jeg vil ned i vekt, men er så glad i sjokolade, gråter hele tiden... T.T

 

Folk er så ekstremt opptatt av kva andre meiner om deira kropp. Og det skal passe inn i dagens rollemodell bla bla bla. Få for lite likes på Facebook så er det katastrofe. Ein hamburger her og ei pølse der så er heile greiene gått i dass. Om det var ein spøk eller ei veit eg ikkje, men såg ein tråd på Fitnessbloggen om ei(n) som ikkje hadde fått i seg mat før 1.15 timar etter treninga, og lurte på om treninga då var bortkasta.

 

Sjølvsikkerheit og arbeid med eiga psyke burde vore eit fag gjennom heile skulegangen.

 

Matematikk ser og ut til å vere mangelvare. Har du konsumert ein burger med 500 kcal for mykje til middag, så dropp 500 kcal i eit måltid seinare då vel, om du absolutt skal treffe riktig mengde kvar dag.

 

Og alle skuldar på media. Det er media som lagar teite ideal og bla bla bla. Det sto på VG Fitness at du ikkje burde ete gluten, så du droppa det. Modellane i Victoria's Secret er så tynne! Tankeverksemd og sjølvrefleksjon er openbart ei stor mangelvare. Det er snakk om å gjere det same som alle andre, følgje trendane som alle andre følgjer, og generelt vere ein sau.

 

For å sitere Hodgetwins: You can do whatever the fuck you wanna do.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Matematikk ser og ut til å vere mangelvare. Har du konsumert ein burger med 500 kcal for mykje til middag, så dropp 500 kcal i eit måltid seinare då vel, om du absolutt skal treffe riktig mengde kvar dag.
Vil bare fort skyte inn noe i tillegg: Generelt så kan man huske på at denne tar utgangspunkt i at inntak og uttak er uavhengige variabler, noe de altså ikke er og en justering her vil påvirke den andre og vice versa. Og det er også en av grunnene til at et forventet vektnedgang/oppgang ofte ikke vil stå til beregningene. :)
Lenke til kommentar

Jeg mener IIFYM-folket er av de med mest fornuftig forhold til mat, og det virker som om flere her er av samme oppfatning.

 

Kroppshysteriet har definitivt gått for langt, og alle skal nå være så nært det som blir oppfattet som ideelt som mulig, men det er sånn vi mennesker er av natur. Det eneste vi kan gjøre er å spre en fornufting treningsmentalitet, person for person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg veit ikkje om Darwin's teorem fungerer like godt i dag. Dei svake blir passa på av staten og andre organ.

 

Dæven så mykje styr det er rundt dette kroppsgreiene.

 

- Du er for feit

- Du er for tynn

- Jeg er feit og stolt

- Jeg er tynn og stolt

- Jeg bryr meg ikke om hva andre mener, men legger likevel ut nye magebilder hver dag

- Jeg vil ned i vekt, men er så glad i sjokolade, gråter hele tiden... T.T

 

Folk er så ekstremt opptatt av kva andre meiner om deira kropp. Og det skal passe inn i dagens rollemodell bla bla bla. Få for lite likes på Facebook så er det katastrofe. Ein hamburger her og ei pølse der så er heile greiene gått i dass. Om det var ein spøk eller ei veit eg ikkje, men såg ein tråd på Fitnessbloggen om ei(n) som ikkje hadde fått i seg mat før 1.15 timar etter treninga, og lurte på om treninga då var bortkasta.

 

Sjølvsikkerheit og arbeid med eiga psyke burde vore eit fag gjennom heile skulegangen.

 

Matematikk ser og ut til å vere mangelvare. Har du konsumert ein burger med 500 kcal for mykje til middag, så dropp 500 kcal i eit måltid seinare då vel, om du absolutt skal treffe riktig mengde kvar dag.

 

Og alle skuldar på media. Det er media som lagar teite ideal og bla bla bla. Det sto på VG Fitness at du ikkje burde ete gluten, så du droppa det. Modellane i Victoria's Secret er så tynne! Tankeverksemd og sjølvrefleksjon er openbart ei stor mangelvare. Det er snakk om å gjere det same som alle andre, følgje trendane som alle andre følgjer, og generelt vere ein sau.

 

For å sitere Hodgetwins: You can do whatever the fuck you wanna do.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=rWv9fZokqaU

 

:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg veit ikkje om Darwin's teorem fungerer like godt i dag. Dei svake blir passa på av staten og andre organ.

Joda, bare mer subtilt... ;)

 

Om det var ein spøk eller ei veit eg ikkje, men såg ein tråd på Fitnessbloggen om ei(n) som ikkje hadde fått i seg mat før 1.15 timar etter treninga, og lurte på om treninga då var bortkasta.

Vedkommende var nok ultrakatabol ja :mrgreen:

 

Sjølvsikkerheit og arbeid med eiga psyke burde vore eit fag gjennom heile skulegangen.

THIS!

 

Matematikk ser og ut til å vere mangelvare. Har du konsumert ein burger med 500 kcal for mykje til middag, så dropp 500 kcal i eit måltid seinare då vel, om du absolutt skal treffe riktig mengde kvar dag.

Iifym (Y)

 

Det sto på VG Fitness at du ikkje burde ete gluten, så du droppa det.

Kokain er jo glutenfritt... :hmm:

 

For å sitere Hodgetwins: You can do whatever the fuck you wanna do.

Fuark!

JEG er enig med DEG!? :huh::omg::p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, er noe overvektig, men går ned kun 800gram - 1kg i uka? Har da 6 økter og lever som en rotte.

 

Høres dette overkommelig ut, eller må man peise på mer? :omg:

Kommer jo helt annpå hva målet ditt er da.

 

Men de sier at det er helsemessig dårlig og gå ned noe særlig mer enn 1kg i uka. Med tanke på muskelmasse osv osv osv.

 

Du kan fint miste mer men dette vil gå utover energinivåer, muskelmasse og masse annet.

Lenke til kommentar

Hei. Har blitt feit på bulk føler jeg. Startet å bulke når jeg var 78,7 kg, og er nå 86,1 om morningen. Er 185 cm høy. Ble mye sterkere på bulk, og tar nå 120 kg i benkpress, 150 kg i mark og 130 kg i knebøy, er 17 år. Problemet er at jeg ikke ser ut som en som trener nå, på grunn av at jeg har fått så ekstremt mye fett spesielt rundt puppene og magen. Jeg er 185 cm høy. Skal jeg cutte nå i 1-2 måneder frem mot sommeren, og heller bulke meg opp mot vinteren igjen? Eller skal jeg forsette å bulke men heller gå litt saktere fram med tanke på kalorier og fett? Hvordan kan jeg evantuelt cutte uten å miste muskelmasse? Har spist sunt i gjennom hele bulken min. Ikke rørt snop, brus eller noe av den slags. Har kanskje spist litt for mye havregryn, noe som vises.

Lenke til kommentar

Betyr enkeltdagar så mykje i det lange løp? Er det noko forskjell på 500 kcal for lite ein dag i veka, kontra 70 kcal kvar dag?

 

Neida, det er kaloribalansen over uker, måneder og år som er viktig.

Men når man sier 500 så er det for at folk ikke skal underspise så lett. Går man inn for å spise 250 kalorier mer enn vanlig så får man mer energi og kompenserer gjerne med økt aktivitet siden kaloriinntak og -forbruk ikke er uavhengige variabler.

 

Ser for eksempel i loggen din at du ikke klarer å spise nok. Du vil ikke komme noen vei med et sånn kaloriinntak, og det er derfor du fortsatt veier det samme som for år og dag siden. Treninga di blir bortkastet med det kostholdet, helt seriøst, med mindre du bare trener for å trene og ikke for å få resultater.

Endret av Forumtroll1
Lenke til kommentar

Begynte med bøy for tre uker siden, etter å ha tatt et seriøst oppgjør med mobiliteten min i høst, i tillegg til anterior pelvic tilt/nedre kryss syndrom som jeg har hatt i flere år uten å visst om det, som igjen har medført mange skader i fotballsammenheng. I høst kunne jeg knapt ta kvartbøy uten at ryggen min gikk mot horisontalt med gulvet. På torsdag tok jeg 110 kg, og bøy er definitivt en favorittøvelse!

 

Gratulerer med dagen folkens :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den har sammenheng med den helt utrolige kranglingen på FB-forumet og tok utgangspunkt i hennes BMI og fettprosent. Altså har premissene for diskusjonen i etterkant endret seg sammenlignet med hva hensikten var til å starte med. Hun har også før dette vært aktiv på instagram innenfor trenings-fronten. :)

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/dette-er-samboern-min-er-hun-ikke-flott.29776/

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...