Gå til innhold

Doble tilbud - dårlig kundebehandling?


Anbefalte innlegg

1500,- er ikke all verden, men når det er snakk om en nedgang på over 10% begynner det å bli snakk om del penger relativt sett

 

Nja, for meg er dette faktisk en del penger.

 

I bunn og grunn så er jeg storartet fornøyd med kjøpet, og hadde jeg ikke kommet over denne posten, så hadde jeg heller ikke fått med meg det med prisen. Og da heller ikke hatt noe å utsette.

 

Det er alikevell interessant hva Dell kommer til å si om denne saken, og om de eventuelt kommer til å refundere noen kroner.

 

edit: tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har forstått har vel ikke Dell så mye de skal si når det gjelder om dere skal ha tilbake penger eller ikke. Dette er helt klart villedende markedsføring, så de har værsågod å punge ut. Hvis ikke får du bare sende en mail med sitat fra den aktuelle loven i forbrukerkjøpsloven, så blir det nok ikke mye krangling.

Lenke til kommentar

Dette reguleres av markedsføringsloven, ikke forbrukerkjøpsloven. Det stilles forøvrig ikke noe krav til at det skal være overlagt for at det bryter med loven. Antakelig er det kun snakk om rot fra Dell sin side men det er allikevel like ulovlig. Er rimelig sikker på at de vil gi seg på denne ganske kjapt.

Lenke til kommentar

Hei

 

 

Det er helt latterlig om dere ikke får igjen mellomlegget på 1500 kroner. Om dem ikke vil det så hev for all del kjøpet, og kjøp produktet på nytt. Det er også noe dere kan opplyse om at blir veien å gå om dem ikke går med på å gjøre det enkelt.

 

Å kjøre ett tilbud som er innenfor en frist, for så å sette prisen ytterligere ned er lugubert. Mulig det kan være straffbart for firmaet, Lef**l har etter hva jeg mener fått en ganske frisk bot på grunn av prisgarranti systemet deres, og noe triksing.

 

Jeg anbefaler på det sterkeste å ringe Telefon:

815 58 200 (09.00 - 15.00)

0,39 kr pr. min.

 

Som er http://forbrukerportalen.no/ .

 

Jeg kan på min side opplyse om at når jeg handlet PC deler for en god del tusen, og en av varene jeg hadde kjøpt kom på tilbud neste uke, så sendte jeg en mail å lurte pent på om det gikk ann å få igjen mellom legget. Jeg var selvsagt helt klar på at jeg ikke på noen som helst måte kunne forvente dette. Men tenkte siden jeg var så god kunde ikke sant? :)

 

(jeg kunne selvsagt hevet kjøpet å kjøpt nytt om jeg skulle være vrang)

 

Fikk straks tilbake en kjempehyggelig mail, med bare positive ord. For å si det slik så har dem meg som kjøper helt dem slutter å selge produkter :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg sendt av gårde en forespørsel til Dell, gjengitt under:

 

Hei,

 

Jeg har nettopp mottatt min W3706MC LCD-TV. Denne ble kjøpt under tilbudet som varte til onsdag 18. oktober til kr. 12.799,- ink. MVA.

 

I ettertid har jeg lagt merke til at tilbudsprisen ble stående ut over den angitte salgsperioden, og lørdag 28. oktober oppdaget jeg til min skrekk at det markedsføres et nytt tilbud på samme produkt med en tilbudspris 1.500,- lavere enn opprinnelig tilbudspris. Jeg kan ikke se at produktet har blitt solgt til ordinær pris på 16.309,- mellom de to tilbudene. Dermed føler jeg at det første tilbudet på ingen måte har vært til fordel for de som valgte å kjøpe produktet da.

 

Så vidt jeg kan forstå bør et produkt som annonseres med tilbudspris og førpris i en gitt salgsperiode selges til ordinær pris igjen så snart salgsperioden er over. I dette tilfellet ser det ut til at salgsperioden har gått over til en ny salgsperiode med bedre betingelser.

 

Med en så stor prisdifferanse mellom to etterfølgende salgsperioder føler jeg at kjøpet er til stor økonomisk ulempe for meg selv. Jeg er klar over at jeg har mulighet til å benytte meg av lovfestet angrerett dersom jeg angrer på kjøpet, men mener at dette er en unødvendig ulempe dersom saken kan ordnes på en annen måte.

 

Saken løses best fra min side dersom Dell er villige til å ettergi prisdifferansen på kr. 1.500,- mellom de to salgsperiodene. Å sende tilbake en åpnet og brukt TV er upraktisk fra min side, og jeg regner med at dette heller ikke er ønskelig fra Dell sin side. Jeg er opptatt av å bygge opp en god relasjon med de forhandlere jeg velger å samarbeide med, og håper denne saken kan løses enklest mulig.

Lenke til kommentar

Må si at dette var en svært nyttig tråd egentlig. Men det jeg lurer på, hvor lenge varer villedende markedsføring?

 

Scenario: Jeg kjøper en TV.

Annonsen: "Supert Tilbud! Kun denne helgen! En stor TV nedsatt fra 19.000 til kun 15.000".

Jeg kjøper TV'en og etter en uke så koster TV'en 10.000.

Kan jeg klage da? Eller må det skje innenfor en viss tidsramme?

Lenke til kommentar
Må si at dette var en svært nyttig tråd egentlig. Men det jeg lurer på, hvor lenge varer villedende markedsføring?

 

Scenario: Jeg kjøper en TV.

Annonsen: "Supert Tilbud! Kun denne helgen! En stor TV nedsatt fra 19.000 til kun 15.000".

Jeg kjøper TV'en og etter en uke så koster TV'en 10.000.

Kan jeg klage da? Eller må det skje innenfor en viss tidsramme?

7180201[/snapback]

Det er ingen fast tid, men hvis tv etter en uke blir satt ned enda mer så er det jo ikke et godt tilbud, men et lokketilbud - ergo villedende. ;)

Lenke til kommentar
Dette reguleres av markedsføringsloven, ikke forbrukerkjøpsloven. Det stilles forøvrig ikke noe krav til at det skal være overlagt for at det bryter med loven. Antakelig er det kun snakk om rot fra Dell sin side men det er allikevel like ulovlig. Er rimelig sikker på at de vil gi seg på denne ganske kjapt.

7175593[/snapback]

 

Jeg vet ikke helt, det finnes jo kanpt noen som har en mer surrete og vansklig prispolitikk enn dell. Det blir spennde å se hvordan Dell ordner dette, de pleier å ha grei service.

 

AtW

Lenke til kommentar
Spar oss for Elkjøp-reklameringen din hele tiden er du snill. Sørg ihvertfall for at det kommer klart fram at du jobber der.

7179751[/snapback]

 

Kan ikke se at Alastor reklamerer for Elkjøp, han kommer bare med faktainfo.

Informasjon basert på fakta er det mest nyttigaste vi får her i huset og sånn bør det være også.

 

Det kan ikke være slik at man får automatisk munnkurv hvis man jobber innenfor et yrke, uansett hva man driver med (eller om man er en mod).

 

Mvh

jarmo :)

 

ps. Nok om OT, vi fortsetter med selve saken, send pm hvis noe er uklart..

Lenke til kommentar

Da var saken avklart, jeg får mellomlegget tilbake, og jeg regner med at det gjelder for de andre som benyttet seg av tilbudet ogdå.

 

Det synes jeg var ryddig og ordentlig gjort av Dell.

 

Takk til trådstarter som gjorde meg oppnerksom på problemet!

 

Edit: tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Spar oss for Elkjøp-reklameringen din hele tiden er du snill. Sørg ihvertfall for at det kommer klart fram at du jobber der.

7179751[/snapback]

Jeg vet andre moderatorer har kommentert og sagt at vi tar det på rapportering eller PM - men det fortjener et svar dette her.

 

Er fullstendig enig i at jeg burde skrevet at jeg jobbet i elkjøp i det innlegget, og litt mer utfyllende, og at innlegget mitt framstår i gråsonen.

 

Og for det beklager jeg - skal ikke gjenta seg, og jeg skal være mer klar på innleggene jeg skriver :).

 

Videre diskusjon tar vi på pm - eller hva?

 

Jon, Elkjøp Storo

Lenke til kommentar
Da var saken avklart, jeg får mellomlegget tilbake, og jeg regner med at det gjelder for de andre som benyttet seg av tilbudet ogdå.

 

Det synes jeg var ryddig og ordentlig gjort av Dell.

 

Takk til trådstarter som gjorde meg oppnerksom på problemet!

 

Edit: tekst

7181416[/snapback]

Jeg venter fortsatt på svar, da jeg kjøpte på nett og ikke har noen selger å folholde meg til. Det blir spennende å se om resultatet varierer for nettkjøp og kjøp via selger, som jeg har forstått at du har gjort :)

Lenke til kommentar
Jeg vet andre moderatorer har kommentert og sagt at vi tar det på rapportering eller PM - men det fortjener et svar dette her.

 

Er fullstendig enig i at jeg burde skrevet at jeg jobbet i elkjøp i det innlegget, og litt mer utfyllende, og at innlegget mitt framstår i gråsonen.

 

Og for det beklager jeg - skal ikke gjenta seg, og jeg skal være mer klar på innleggene jeg skriver :).

 

Videre diskusjon tar vi på pm - eller hva?

 

Jon, Elkjøp Storo

7183535[/snapback]

 

Flott. Det var det svaret dine moderatorkolleger eller du skulle kommet med med en gang i steden for å late som det ikke var noe problem. ;)

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Dessverre er det en metode som mange bransjer bruker for å selge mer.

 

Et stygt eksempel her er dekkbransjen. Her reklamerer man opptil 70- 75 % rabatt på dekkene sine, selv om man aldri har solgt de til "før" pris.

 

En butikk som har gått konkurs nå satte opp prisen på varen og priset den ned med rød pris igjen slik at det skulle se ut som tilbud. De solgte også varen med 50 % tilbud.

 

Også Elkjøp har vel en del stygge eksempler på dette. Opplevde selv at en støvsuger jeg kjøpte ble solgt uken etter på tilbud til en hundrelapp mer enn det jeg betalte for den.

 

Selv om man har regler som forbyr fiktive salg, er det dessverre lite som blir gjort for å stoppe det.

 

Beste rådet mitt kan egentlig bare være å undersøke prisen flere steder. Mange ganger at tilbudsprisen er dyrere eller samme som vanlig pris.

 

Bra det ordnet seg i denne saken ihvertfall.

Lenke til kommentar

Tja, det ordnet seg litt dårligere for min del kan det se ut som. Jeg har endelig fått svar på min henvendelse, og jeg får kun ettergitt 1000,- Merkelig praksis. Får se hva de sier når jeg gir navnet på en selger som har ettergitt 1500,- Skal bare vente til Tetanus får pengene inn på konto, så jeg ikke ødelegger for han :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...