Gå til innhold

Tiden er et abstrakt begrep skapt av mennesker?


Anbefalte innlegg

 

Problemet er jo at man tror at tiden blir påvirket av tyngdekraften , man vet det ikke sikkert.

Nei, man vet at tiden blir påvirket av tyngdekraften, og tid er ikke noe som er mer "funnet på" av mennesker enn lengde.

 

 

Dette er feil, og en vanlig urban myte hos "folk flest" - som sjelden forstår konsekvensene relativitetsteorien har for fysikkviten. Man blander Einstein med sci-fi på litt surrete måter.

 

Det eksisterer ikke noen mystisk tid uten rommets ekspansjon.

 

Her har du nok misforstått begrepet romtid.

 

Romtid betyr i praksis at det ikke er noen forskjell mellom tid og rom, altså at rommet ikke KAN beskrives uten å ta med at rommet har en bevegelsesdynamisk kraft. Denne skaper all fysikk/materielle energier i universet, kort fortalt. Big bang sørget for det...

 

Årsaken til at universet vi lever i er en romtid, er debattert blant de som diskuterer hvorfor eller om mørk energi inflaterer rommet. Dette motvirker mørk materie og synlig materie, som "forsøker" å holde seg selv sammen.

 

Når man snakker om tidsdilasjonseksperimenter der klokkene måler ulik tid i ulik fart, så beviser man at urverkene som fysiske situasjoner/krefter påvirkes forskjellig dersom farten endres. Dette er meget logisk i et gravitativt Kosmos... Du kan prøve å kjøre raskere med bilen og merke forskjellene i g-krefter.

 

Ofte snakker man om tiden som noe metafysisk. Det stemmer altså ikke. Tiden er det samme som rommets ekspansjon og relative dynamikk. Derfor vil man for eksempel falle raskere inn "mot" en planet som har masse og beveger seg gjennom rommet.

Endret av bruker1pcTing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig mange av disse faktaene er jo også bare bestem ut fra lit for få premisser fordi man får det til å stemme med en konstruert / tilpasset utgave av loven til einstein

Enten så lyver du, eller så siterer du et av "veldig mange" faktaer som bare er bestemt utifra litt for få premisser.

 

Siter det du kritiserer!

 

Eller vis for alle rundt deg at du lyver.

 

Frem til nå har du bare spredd løgn uten sitat.

 

Jeg regner med at du vil fortsette diskusjonen med å spre løgn framfor å sitere andre der du anklager de.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

ingen lyver her , så der tar du feil

om none likevel lyver så må det være påstanden om at det er gjort så ekstremt mange observasjoner før man kom med teoriene sien

 

Nå kan jeg ikke sitere mange hundre innlegg

 

En ting som dere ikke har tatt med er påvirkingen fra mørk materie eller mørk energi.

Av enn eller annen grunn er man sikker på at det er der uten å vite hva det er er

Lenke til kommentar

Fart har jo med tid å gjør hvis man skal ta hensyn til de såkalte konsensene av relativitetsteorien.

Ihvertfall slik den er bruk i mange sammenheng

 

som sagt så er mørk materie noe man er sikker på eksisterer men man vet ikke hva det er er for noe

det eneste som jeg har fått info om er at det kan påvirke universet på veldig mange måter

Der er sagt det er noe som styrer mange ting med universet og muligens har en sammenheng med gravitasjonskreftene

Det ble forklar i et av dise programmene om verdensrommet .

Nå husker jeg ikke om det var "livets gåter " med Morgan Freemann eller " Cosmos"

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke sitere mange hundre innlegg

Men så slutt å lyv da! Hva er egentlig feilen din? Kan du ikke sitere ett enkelt innlegg som eksemplifiserer det du anklager andre for?

 

Ett eneste innlegg?

 

Eller skal du nå klage over at det er så mange hundre innlegg, at du klarer ikke finne ett eneste ett?

 

Fortsett å lyv herfra og inn i evigheten. Løgner.

 

Du kan aldri stå for det du sier.

Lenke til kommentar

Fart har jo med tid å gjør hvis man skal ta hensyn til de såkalte konsensene av relativitetsteorien.

Ihvertfall slik den er bruk i mange sammenheng

 

som sagt så er mørk materie noe man er sikker på eksisterer men man vet ikke hva det er er for noe

det eneste som jeg har fått info om er at det kan påvirke universet på veldig mange måter

Der er sagt det er noe som styrer mange ting med universet og muligens har en sammenheng med gravitasjonskreftene

Det ble forklar i et av dise programmene om verdensrommet .

Nå husker jeg ikke om det var "livets gåter " med Morgan Freemann eller " Cosmos"

Så, du vet ikke hvorfor du tror det, bare vet at "X kan kanskje påvirke" uten å kunne begrunne det med mer enn "X påvirker ting".

Lenke til kommentar

En ting som dere ikke har tatt med er påvirkingen fra mørk materie eller mørk energi.

Av enn eller annen grunn er man sikker på at det er der uten å vite hva det er er

Så, du skrev ikke dette?

 

 

Fart har jo med tid å gjør hvis man skal ta hensyn til de såkalte konsensene av relativitetsteorien.

Ihvertfall slik den er bruk i mange sammenheng

 

som sagt så er mørk materie noe man er sikker på eksisterer men man vet ikke hva det er er for noe

det eneste som jeg har fått info om er at det kan påvirke universet på veldig mange måter

Der er sagt det er noe som styrer mange ting med universet og muligens har en sammenheng med gravitasjonskreftene

Det ble forklar i et av dise programmene om verdensrommet .

Nå husker jeg ikke om det var "livets gåter " med Morgan Freemann eller " Cosmos"

Og ikke dette heller?

Lenke til kommentar

 

En ting som dere ikke har tatt med er påvirkingen fra mørk materie eller mørk energi.

Av enn eller annen grunn er man sikker på at det er der uten å vite hva det er er

Så, du skrev ikke dette?

 

 

Fart har jo med tid å gjør hvis man skal ta hensyn til de såkalte konsensene av relativitetsteorien.

Ihvertfall slik den er bruk i mange sammenheng

 

som sagt så er mørk materie noe man er sikker på eksisterer men man vet ikke hva det er er for noe

det eneste som jeg har fått info om er at det kan påvirke universet på veldig mange måter

Der er sagt det er noe som styrer mange ting med universet og muligens har en sammenheng med gravitasjonskreftene

Det ble forklar i et av dise programmene om verdensrommet .

Nå husker jeg ikke om det var "livets gåter " med Morgan Freemann eller " Cosmos"

Og ikke dette heller?

 

det er videreformidling av informasjon , ikke mien påstander så du prøver deg på

Lenke til kommentar

 

Nå kan jeg ikke sitere mange hundre innlegg

Men så slutt å lyv da! Hva er egentlig feilen din? Kan du ikke sitere ett enkelt innlegg som eksemplifiserer det du anklager andre for?

 

Ett eneste innlegg?

 

Eller skal du nå klage over at det er så mange hundre innlegg, at du klarer ikke finne ett eneste ett?

 

Fortsett å lyv herfra og inn i evigheten. Løgner.

 

Du kan aldri stå for det du sier.

 

her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1489731&page=56&do=findComment&comment=21358144

blir det påstår at jeg aldri forklarer hva jeg vil vite elle hva problemet er

Det har jeg nå gjort hele tiden

Lenke til kommentar

 

det er videreformidling av informasjon , ikke mien påstander så du prøver deg på

 

Ok, hvorfor videreformidlet du informasjon sånn tilsynelatende helt tilfeldig?

Antok jo at du videreformidlet informasjon du selv mener er rett og relevant, men jeg tok vel feil?

Lenke til kommentar

 

 

det er videreformidling av informasjon , ikke mien påstander så du prøver deg på

 

Ok, hvorfor videreformidlet du informasjon sånn tilsynelatende helt tilfeldig?

Antok jo at du videreformidlet informasjon du selv mener er rett og relevant, men jeg tok vel feil?

 

Helt tilfeldig var det ikke .

jeg syntes at det passet i fortelle det siden jeg nylig så det på Tv

Lenke til kommentar

 

 

Nå kan jeg ikke sitere mange hundre innlegg

Men så slutt å lyv da! Hva er egentlig feilen din? Kan du ikke sitere ett enkelt innlegg som eksemplifiserer det du anklager andre for?

 

Ett eneste innlegg?

 

Eller skal du nå klage over at det er så mange hundre innlegg, at du klarer ikke finne ett eneste ett?

 

Fortsett å lyv herfra og inn i evigheten. Løgner.

 

Du kan aldri stå for det du sier.

 

her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1489731&page=56&do=findComment&comment=21358144

blir det påstår at jeg aldri forklarer hva jeg vil vite elle hva problemet er

Det har jeg nå gjort hele tiden

 

... Merk at jeg etterspør akkurat det samme som Abigor nå gjør. Det er ganske utrolig, i og med at det er vel 300 sider siden, og du enda ikke tar opp oppfordringen. På det beste har du sluttet en sirkel nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har du så absolutt ikke. Innlegget det refererers til, som er dette, har du kun besvart ved å hevde at du allerede har besvart det. Selv om jeg ettertrykkelig ber om klare sitater, fordi jeg mener det du hevder nettopp er falske anklagelser.

Det spørmålet er tatt opp utalligere ganger uten at dere er enige med meg i premissene

 

svaret som forklaringen som brukes baserer seg på diverse beregninger og ingen fysiske målinger

og da bruker man bl.a denne loven aktivt , i overkant mye etter min mening.

 

og da ligner det mer på et bevis for en filosofi en noe som er fysisk

 

Det er noe jeg ikke kan være med på

 

å påstå at jeg lyver blir feil når man er uenig i premissene

Lenke til kommentar

Har du enda ikke fått med deg at det er gjort fysiske målinger?

 

Det er gjort fysiske målinger.

Forskere har målt tidsdilasjon.

Det er gjort målinger av tidsdilasjon.

Det er påvist at tidsdilasjon finnes ved hjelp av konkrete, fysiske målinger.

 

Dette har blitt sagt hundrevis av ganger, linker til helt konkrete, fysiske målinger drøssevis av ganger.

Alikevel fortsetter du å si at det ikke kun er beregninger og filosofi?

 

 

Det er like mye beregninger som tyngdekraften.

 

Det har blitt gjort fysiske målinger

Det har blitt gjort fysiske målinger

Det har blitt gjort fysiske målinger

Det har blitt gjort fysiske målinger

 

Fikk du det med deg? Det har blitt gjort fysiske målinger!!

 

At du ignorerer det utallige ganger betyr ikke at du har rett i at det ikke er gjort, for det har blitt gjort fysiske målinger.

 

Håper du fikk med deg at det har blitt gjort fysiske målinger, er ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det enda klarere enn dette...

Lenke til kommentar

Det er ikke linket til fysiske målinger av tidsdilasjon.

der her derimot gått en stor omvei til enkelte artikler som skal forklare det ved hjelp av linninger

 

Kort fortalt så fremstår det kun som en påstand som ikke er bevist .

Det også kun bare bevist i teorien.

 

altså noe men tror men ikke forklaret på en normal måte

kanalsjef fordi man vet for liter om dette enda til at man kan konkludere skikkelig

 

jeg kan uansett ikke se at du har referert til disse målingene.

kun påstandene om at det eksisterer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...