Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Min er i bestilling, og må si jeg gleder meg! :wee:

har måtte brukt en halvknust note 2 i rundt en måned snart.

 

*edit* fikk mail nå at den blir sendt i dag! :D

 

Den kommer på lager i dag og vi får sende den ut sent i morgen, slik at de fleste kundene våre da skal få den på fredag (1. mai går ikke posten). Salgsstart er satt til fredag.

 

"Ansatt i Telenor Norge AS". Så dette gjelder de som har forhåndsbestilt på Telenor.no? Har ikke mottatt noen epost om kjøp enda.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

 

 

Min er i bestilling, og må si jeg gleder meg! :wee:

har måtte brukt en halvknust note 2 i rundt en måned snart.

 

*edit* fikk mail nå at den blir sendt i dag! :D

 

Den kommer på lager i dag og vi får sende den ut sent i morgen, slik at de fleste kundene våre da skal få den på fredag (1. mai går ikke posten). Salgsstart er satt til fredag.

 

"Ansatt i Telenor Norge AS". Så dette gjelder de som har forhåndsbestilt på Telenor.no? Har ikke mottatt noen epost om kjøp enda.

 

I samme båt her, forhåndsbestilt fra Telenor.no, 16Gb Svart den 18.04.2014.

Lenke til kommentar

Ok...

Får hive meg på med et postmannsinnlegg jeg også....

Min (hvite) er på vei fra nettonet.no

Da jeg prioriterer kamera, så er jeg veldig spent på hva jeg synes i forhold til kamerakongen jeg disponerer nå (Nokia 808 pureview)

Håper den nærmer seg, selv om den vel ikke når opp.

Ble skuffet over Zoom på eksempelvideoen til Amobil.

Lå langt tilbake for hva 808 klarer med tilsvarende Zooming.

 

Men, vi får se...

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Ser ikke poeng med trådløs lading. Den har en magnetkontakt på siden, omtrent som Apples Magsafe-kontakt. Dermed får du lett på kontakten enten direkte fra ladekabelen eller i en dock.

 

http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=161277529122
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=181394550272

 

 

Jeg fikk mail fra Telenor om at min reservasjon var klar for bestilling, med levering innen 1-3 dager. Siden jeg ikke visste åssen farger som var tilgjengelige valgte jeg "første tilgjengelige farge" som betyr at det nå er reservert en hvit telefon til meg. Bah. Da var det bare å reservere en sort og håpe jeg ikke havner så langt bak i køen at det ikke er flere tilgjengelige.

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg skulle ønske dere kunne si noe om og det er hastigheten på kameraet; hvor lang tid det tar før det er klart og og hvor raskt det kan ta et bilde. Det hjelper lite med sylskarpe bilder når motivet er borte. Testbildene er også som oftest av bygninger og andre stasjonære ting. Min gamle S2 klarer også å ta ok bilder av det. Tror mange bruker mobilen som kamera til å ta bilder av situasjoner som oppstår, f.eks barn/dyr osv. Da er det greit å vite noe om dette.

Endret av Deathviper
Lenke til kommentar

Kjøpte denne i går, og må si jeg er fornøyd. Det er liten wow-faktor når man åpner esken og tar i bruk telefonen. Funksjonsmessig er den åpenbart blant de beste på markedet. Alt går svært hurtig, samtalekvalitet er god, dekning og hastighet på dataoverføring er upåklagelig. Men... Stort problem med varmeutvikling. Spesielt ved bruk av 4K-video. Telefonen blir ekstremt varm på baksiden, og skrur av kamera-appen etter ca 2 - 3 min filming. Dette er ikke holdbart... Var ikke dette et problem på testeksemplaret til amobil??

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg skulle ønske dere kunne si noe om og det er hastigheten på kameraet; hvor lang tid det tar før det er klart og og hvor raskt det kan ta et bilde. Det hjelper lite med sylskarpe bilder når motivet er borte. Testbildene er også som oftest av bygninger og andre stasjonære ting. Min gamle S2 klarer også å ta ok bilder av det. Tror mange bruker mobilen som kamera til å ta bilder av situasjoner som oppstår, f.eks barn/dyr osv. Da er det greit å vite noe om dette.

 

Tok en kjapp måling nå.. den bruker ca to til maks tre sekunder fra låst tilstand (ved bruk av dedikert kamera-tast) til bildet er tatt. Det syns jeg er rimelig bra!

Lenke til kommentar

Kjøpte denne i går, og må si jeg er fornøyd. Det er liten wow-faktor når man åpner esken og tar i bruk telefonen. Funksjonsmessig er den åpenbart blant de beste på markedet. Alt går svært hurtig, samtalekvalitet er god, dekning og hastighet på dataoverføring er upåklagelig. Men... Stort problem med varmeutvikling. Spesielt ved bruk av 4K-video. Telefonen blir ekstremt varm på baksiden, og skrur av kamera-appen etter ca 2 - 3 min filming. Dette er ikke holdbart... Var ikke dette et problem på testeksemplaret til amobil??

Kjent fenomen. Mistenker bug. Med terget diskutert på xda devolopers

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere som har telefonen: hvordan er samtalekvaliteten? Ringer mye

Om du ringer så mye, hvorfor bruker ikke du da handsfree? Det er ca 100 ganger mer behagelig :p

 

 

Er det mer behagelig fordi man slipper å holde telefonen til øret? Har aldri benyttet meg noe særlig av hansfree, ender alltid opp med å bruke telefonen og har aldri sett den store fasinasjonen for det heller.

 

Det skyldes nok mye det at jeg har et sett med Westone 4R ørepropper og disse har ikke mikrofon, ergo er det fryktelig upraktisk å benytte disse ved samtaler. Og det å ha noe Bluetooth handsfree ville aldri fungert da jeg neppe ville hatt de tilgjengelig når jeg først skulle ha foretatt meg noen samtale uansett og hadde det ligget i sekken eller noe så er det jo mer styr å finne de frem enn det er å bare svare direkte via telefonen.

Lenke til kommentar

Folk som planlegger livet etter ukenummer burde vert klynket opp i nærmeste tre! Datoer er konkrete, ukenummer kun for lærere! Men, når så er sagt, Samsung sin kalender har alltid vist ukenummer automatisk hos meg.

Det er nok den generelle holdningen inntil man kommer ut i arbeidslivet.

Da vil du se at dette brukes mye og fungere fint som en tidsangivelse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...