Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har eg cyanogenMod. Deilig og smooth.

 

Eneste som er litt tull er en del apps på market som ikke vil laste.

 

Jeg har også dette problemet. Omtrent halvparten av forsøkene på å laste ned fra market mislykkes. Nedlastingen stopper etter et sekund. Må gå omvei via madammens telefon, backup med Astro og så kopiere apk-filen over til min telefon.

 

Litt googling tyder på at flere har dette problemet, og at en løsning kanskje er å flytte partisjoner over på SD-kortet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Ubuntu :p Debugging er også satt på.

Aha, vel, det fungerte greit når jeg kjørte det med ubuntu.

Du må nok kanskje opp med terminal for å starte det og så kjøre ./sh reflash_package.exe eller noe tilsvarende som gjør at du kjører det via root.

 

Fungerer ikke det så gjør du følgende:

 

I'm running Linux and it won't detect my device!

Either run the program with root permissions, or add appropriate udev rules to the file /etc/rules.d/51-android.rules. Instructions are available at the Android Developers website.

Lenke til kommentar

Nå har eg cyanogenMod. Deilig og smooth.

 

Eneste som er litt tull er en del apps på market som ikke vil laste.

 

Jeg har også dette problemet. Omtrent halvparten av forsøkene på å laste ned fra market mislykkes. Nedlastingen stopper etter et sekund. Må gå omvei via madammens telefon, backup med Astro og så kopiere apk-filen over til min telefon.

 

Litt googling tyder på at flere har dette problemet, og at en løsning kanskje er å flytte partisjoner over på SD-kortet.

 

Download cachen er for liten på desire.

Det jeg gjorde er å partisjonere sd kortet med rom manager(trur jeg tok 1gb ext3).

Så laster du ned simple2ex fra market og flytter download cache og dalvik til sd.Et kjapt sd kort er kjekt.Jeg tok dalvik også da, det frigjør enda mer plass.

Endret av janaha
Lenke til kommentar

Har flyttet hjemmefra til hybel, der har jeg ikke trådløst nett, går det an å få nett på mobilen ved å koble til pcen på et vis eller fungerer det bare omvendt? En smarttelefon blir mye kjedeligere når du ikke har evig nett men kun 500 mb i måneden(Som går fort når jeg laster ned spotify musikk)

Har du ikke muligheten gjennom HTC sync? Har det på Desire S. Koble til internett gjennom pc , eller noe sånt står det i valgboksen.

 

Arne M

Lenke til kommentar

Er ikke tilfeldigvis noen her som har fått tak i invite til Google+? har så sykt lyst å prøve.

Har fått invite, men kommer ikke inn uansett. De har tydeligvis stengt slusene inntil videre, men regner med jeg kommer inn i neste pulje da. Har lasta ned appen på telefonen allerede. Er og gira på å prøve, men er sikkert bare hypet opp...

Lenke til kommentar

Er det noen som har klart å funni ut hvordan man kan bruke litt mer av SD-kortet istedenfor telefonminnet?

Begynner å bli forbanna lei av å måtte slette meldinger, apps og dritt og faen.

Får lyst til å kaste hele sulamitten til helvette noen ganger.

 

Det tror jeg faktisk er det verste med HTC Desire.

Det krever at du rooter telefonen og intalerer en custom ROM som lar deg bruke en spesiell partisjon på sd-kortet. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Er det noen som har klart å funni ut hvordan man kan bruke litt mer av SD-kortet istedenfor telefonminnet?

Begynner å bli forbanna lei av å måtte slette meldinger, apps og dritt og faen.

Får lyst til å kaste hele sulamitten til helvette noen ganger.

 

Det tror jeg faktisk er det verste med HTC Desire.

Det krever at du rooter telefonen og intalerer en custom ROM som lar deg bruke en spesiell partisjon på sd-kortet.

 

regner jeg må hard-resete eller hva de kaller det?

Lenke til kommentar

vet ikke hva a guider som har blitt lagd i denne tråden før. men her er en rooting guide for folk som har hboot 0.93. på htc desire. man finner masse info om hva man skal gjøre. men ikke hvorfor man gjør det man gjør. så lager en liten en her. håper med dette at noen slipper å gjennomgå alt av gamle rooting instruksjoner og sånt før de oppdager at de ikke lenger fungerer uten å downgrade telefonen først.

 

før du starter tar du kopi av alt du vill ta vare på på telefonen. (sync til google etc)

 

du trenger:

windows (jeg testa med w7) helst en uten adb drivere.

usb kabel

htc - evo 4g / hero / wildfire / aria / desire / droid incredible

 

1. skaff programvare og drivere.

* http://unrevoked.com/

* http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/windows_hboot_driver_install <- du må bruke denne drivern for at unrevoked 3 programmet skal kunne roote telefonen din.

 

2. klargjør telefon og installer drivere.

* gå inn i innstillinger på mobilen der vil du finne innstillinger for programmer og i en undermeny aktiverer du usb debugging

* skru av telefonen og skru den på igjen mens du holder inne "volum -" koble til en usb kabel og velge fastboot. windows vill oppdage android 1.0 i enhetsbehandling. gjør som vist i link.

*reboot telefonen med usb kabelen i og installer adb driver. windows er litt vanskelig her. du har drivern installert allerede så du må velge driver fra liste.

 

3. kjør unrevoked 3 programmet

* les nøye før du trykker ok.

* gjør noe som vill roe deg ned under prosessen. (tar noen minutter)

* ta gjerne backup av orginal rom før du flasher custom roms. (inne i den nye recovery mode trykker du ikke med powerknappen lenger. men med trackball)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg slått av vibreringa når jeg skriver?

 

Gikk inn i innstillingene og fjernet avhukinga på "vibrer når du skriver", men det hjalp ikke.

Hvilket tastatur benytter du deg av? Hvis du har et annet keyboard en det som følger med som f.eks swiftkey så er det et tilsvarende valg-alternativ der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...