Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har/ er blåtann på Iphone 4 et problem.

 

Har min alltid stående på.

 

Når jeg setter meg i bilen kobler den seg ikke til. Da må jeg gå inn i tlf meny skru av hele blåtann for så og slå på igjen - da kobler den seg til i bilen. Har aldri opplevd slikt med noen andre tlf.

 

Kona har også iphone 4 - setter blåtann på der og søker etter enheter så finner ikke den min iphone - og min finner ikke hennes....

 

Noen tips der???

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Merket at WiFi lett kobler ut ved streaming fra film/tv tjenester uten bruk av VPN også. Ingen laptops har problemet og det er kun ved streaming av video det skjer.

 

Oppdaterte fra 4.3 til 4.3.3 og skal teste om det utgjør noen forskjell i om Wifi kobler ut ved videostreaming. Men det så ut som oppdateringen ga en merkelig bi-effekt på VPN ved at tjenester ikke ser om jeg kommer fra landet jeg kobler meg til lenger, men det kan være en midlertidig sak.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har/ er blåtann på Iphone 4 et problem.

 

Har min alltid stående på.

 

Når jeg setter meg i bilen kobler den seg ikke til. Da må jeg gå inn i tlf meny skru av hele blåtann for så og slå på igjen - da kobler den seg til i bilen. Har aldri opplevd slikt med noen andre tlf.

 

Kona har også iphone 4 - setter blåtann på der og søker etter enheter så finner ikke den min iphone - og min finner ikke hennes....

 

Noen tips der???

Bluetooth-profiler som støttes på iPhone: http://support.apple.com/kb/ht3647

 

Du er sikkert oppmerksom på at blåtann vil trekke en del strøm når det er påslått. For min del foretrekker jeg å ha det av mesteparten av tiden.

 

Hvorfor Bluetooth ikke fungerer helt etter oppskriften i din bil er vanskelig å si uten å vite mer om bilen. Hos meg fungerer bilens innebygde handsfree med Bluetooth 100% som det skal, og jeg har en eldgammel 1. generasjons iPhone.

 

Blåtann på iPhone er først og fremst tilrettelagt for lyd, handsfree og multi-player spill. Overføring av data/filer fra iPhone til iPhone via Bluetooth må man så vidt jeg vet ha en tredjeparts app for å gjøre, og det finnes noen slike i App Store, som lar deg dele bilder og andre filer via Bluetooth - f.eks HardDrive, Bluetooth FileShare og BlueWaves

Lenke til kommentar

Faen, plutselig fått et batteri-problem..

 

Har aldri hatt problemer med dårlig batteritid, etter at jeg tok av Wifi, BT osv, men når jeg la meg igår var batteriet på ~60%, våknet opp med at mobilen var død.. Ladet opp igjen igår, og når jeg la meg igår var batteriet på 77%, og 15% da jeg våknet 8 timer senere.

 

Hadde svært mange programmer som kjørte i bakgrunnen, så antar det er dette, har skrudd av alle nå, og skal se hvor lenge batteriet holder da. Vanligvis holder batteriet mitt i 2-3 døgn. Meget merklig. Noen som har opplevd noe lignende?

 

EDIT; Koblet den til iTunes, og får beskjed om at jeg ikk ehar nyeste oppdateringen (4.3.3), får kjøre den og se om det skjer noe vetigt :)

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

Faen, plutselig fått et batteri-problem..

 

Har aldri hatt problemer med dårlig batteritid, etter at jeg tok av Wifi, BT osv, men når jeg la meg igår var batteriet på ~60%, våknet opp med at mobilen var død.. Ladet opp igjen igår, og når jeg la meg igår var batteriet på 77%, og 15% da jeg våknet 8 timer senere.

 

Hadde svært mange programmer som kjørte i bakgrunnen, så antar det er dette, har skrudd av alle nå, og skal se hvor lenge batteriet holder da. Vanligvis holder batteriet mitt i 2-3 døgn. Meget merklig. Noen som har opplevd noe lignende?

 

EDIT; Koblet den til iTunes, og får beskjed om at jeg ikk ehar nyeste oppdateringen (4.3.3), får kjøre den og se om det skjer noe vetigt :)

 

Jeg hadde et likt problem..Batteriet ble tomt med en gang. Så restartet jeg telefonen, å da ble alt i orden. :)

Lenke til kommentar

Faen, plutselig fått et batteri-problem..

 

Har aldri hatt problemer med dårlig batteritid, etter at jeg tok av Wifi, BT osv, men når jeg la meg igår var batteriet på ~60%, våknet opp med at mobilen var død.. Ladet opp igjen igår, og når jeg la meg igår var batteriet på 77%, og 15% da jeg våknet 8 timer senere.

 

Hadde svært mange programmer som kjørte i bakgrunnen, så antar det er dette, har skrudd av alle nå, og skal se hvor lenge batteriet holder da. Vanligvis holder batteriet mitt i 2-3 døgn. Meget merklig. Noen som har opplevd noe lignende?

 

EDIT; Koblet den til iTunes, og får beskjed om at jeg ikk ehar nyeste oppdateringen (4.3.3), får kjøre den og se om det skjer noe vetigt :)

 

Hadde samme problemet på 4.3.0. Løste seg etter oppdatering, eller kanskje restarten gjorde forskjell.

Lenke til kommentar

Min iP4/32 var på 75% noen timer før jeg la meg i går kveld. Hørte på musikk til jeg sovnet ( 1 times tid ) og våknet med batteri på 66% i dag morges. Nå er det på 61% etter litt div bruk i dag tidlig som Radio/P4-app via høyttalerne (halvtimes tid), SMS og et par samtaler. Jeg har forøvrig hatt WiFi på hele tiden men BT har jeg avslått.

 

Men jeg tror jeg hadde dårligere batteritid med 4.3.0 før jeg oppdaterte til 4.3.3 for et par dager siden.

 

Jeg har dog problemer med at jeg mister WiFi tilknytning litt tilfeldig når jeg ser på div. videostreaming tjenester, samt at WiFi kan falle ut om jeg samtidig bruker VPN på telefonen. Ser ikke ut som 4.3.3 hjalp på dette. Ingen laptops, spillkonsoller eller andre enheter i huset har lignende problem med WiFi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Meget mulig. Jeg antar at det var en liten "klikk" i telefonen, og muligens det var alle programmene som lå i bakgrunnen.

Ladet den opp til 88% isted (max jeg rakk før jeg måtte stikke), og den ligger på 88% enda, en time etterpå. Så antar at problemet vertfall er borte nå som jeg har fått 4.3.3!

 

Fikk litt panikk da jeg våknet til en utladet iPhone, mistet jobb gjorde jeg også, når alarmen ikke ringte ;)

Lenke til kommentar

Kan slenge meg på batteridiskusjonen her, ladet den opp 100% i natt, og har brukt den ganske moderat i dag. Sendt en del SMS (10-15), og er innom Facebook og Twitter et par ganger. Ligger nå på 93% as we speak. Ganske fornøyd med batteritiden egentlig.

 

Har lysstyrke på ca 60%

Skrudd av Wi-Fi (Skrur på ved behov), 3G, Mobildata, Bluetooth Notifications og stedstjenester

Pleier å dobbelklikke på hjemtasten og lukke alle programmer. (Tviler på at dette har noe virkning, men jeg gjør det uansett.)

Lenke til kommentar

Kan slenge meg på batteridiskusjonen her, ladet den opp 100% i natt, og har brukt den ganske moderat i dag. Sendt en del SMS (10-15), og er innom Facebook og Twitter et par ganger. Ligger nå på 93% as we speak. Ganske fornøyd med batteritiden egentlig.

 

Har lysstyrke på ca 60%

Skrudd av Wi-Fi (Skrur på ved behov), 3G, Mobildata, Bluetooth Notifications og stedstjenester

Pleier å dobbelklikke på hjemtasten og lukke alle programmer. (Tviler på at dette har noe virkning, men jeg gjør det uansett.)

 

Ligger forsatt på 88%, samme som jeg gjorde for 3 timer siden. Har vell sendt en 10-20 SMS og vert innom nettleseren ved etpar anledinger - ser altså ut som ting har ordnet seg for meg.

 

Jeg kjører det meste av, og aktiverer bare WiFi når det trengs. Meget oppegående batterilevetid IMO. Minimum 48 timer (72 ved lite bruk) er sykt bra for en så komplisert telefon.

Lenke til kommentar

Jeg kjører det meste av, og aktiverer bare WiFi når det trengs. Meget oppegående batterilevetid IMO. Minimum 48 timer (72 ved lite bruk) er sykt bra for en så komplisert telefon.

 

Jammen du glemmer at den ikke gjør det så bra i syntetiske tester.

Det er tross alt de som er viktige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg kjører det meste av, og aktiverer bare WiFi når det trengs. Meget oppegående batterilevetid IMO. Minimum 48 timer (72 ved lite bruk) er sykt bra for en så komplisert telefon.

 

Jammen du glemmer at den ikke gjør det så bra i syntetiske tester.

Det er tross alt de som er viktige.

Har ikke fylt med i hele diskusjonen, men satser på at det var en spøk fra din side :-)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får Remote til å funke?

 

Aktiverer alle instillinger som de skal være i iTunes (hjemmedeling, tillate styring fra eksterne enheter, osv.), og skriver inn koden som kommer opp på enheten min:

 

post-106660-0-83249000-1305811392_thumb.png

 

Deretter står det i iTunes "Remote-enheten kan nå styre iTunes". Men når jeg søker etter bibliotek på iPod'en, så står den bare sånn i evigheter:

 

post-106660-0-82110100-1305811619_thumb.png

 

Og til slutt står det bare:

 

post-106660-0-62192500-1305811492_thumb.png

 

Skjønner ikke hva som er feil....iTunes er ikke blokkert i brannmur, og portene som Remote/iTunes bruker er åpnet i router.

 

Anyone? Hjemmedeling er slått på...og det står på iTunes-instillingene at iTunes er sammenkoblet med 1 Remote-enhet.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...