Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - tomsi42 - 45mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du forsetter standhaftig med kvadrat ser jeg. Litt snodig "kvasi-IR" over dette, men det er jo fordi bladene har misten nesten all farge selvfølgelig. Artig effekt allikevel.

Skrevet

Flotte bilder så langt. Er veldig svak for spoileren på forrige side - skikkelig skummel stemning. Ser nesten ut som om en som er i ferd med å bli spist av Bilzilla!

Skrevet

Høh, sånn går det når man skal prøve å virke bereist, -noterer meg kul bro i Uddevalla.

Liker kvadratene dine, også dagens. For min del syntes jeg dagens spoilerversjon var enda litt kulere enn sort/hvittversjonen.

Skrevet

Du forsetter standhaftig med kvadrat ser jeg.

Kan ikke gi seg den første uka :)

Ser nesten ut som om en som er i ferd med å bli spist av Bilzilla!

Det føltes slik når vi ble tauet opp på planet.

Høh, sånn går det når man skal prøve å virke bereist, -noterer meg kul bro i Uddevalla.

Uddevalla er vel akkurat langt nok unna til at det kvalifiserer til en heldags roadtrip :)

Ellers takk for alle kommentarer.

Skrevet

5. Fields of Gold

post-126935-1286292390,5152_thumb.jpg

1/60s; f/5,6; ISO 250

Tok en tur til en av mine vanlige steder og fant en haug med traktoregg - uten skall!

Alternativ - nok en gang fargeversjonen

post-126935-1286292382,2484_thumb.jpg

Skrevet (endret)

4. Autumn leaves

1/50s; f/4; ISO 800

En sort-hvitt tolkning av et kjent motiv.

Det var da vakkert, men tror jeg likte fargeversjonen best. :yes:

Men 5.august gjør seg veldig godt i BW

Endret av RandiA
Skrevet

5. Fields of Gold

Tok en tur til en av mine vanlige steder og fant en haug med traktoregg - uten skall!

Så vidt jeg vet så tror jeg ikke de kommer til å få skall heller.

Pent bilde ble det, men jeg likte fargeversjonen best.

Skrevet

Takk for kommentarer.

6. On a foggy day

Litt høsttåke i dag.

Det ble lekkert...nå frister du meg til å prøve ut BW funksjonen, ser det er flere BW innstillinger man kan bruke...kanskje du har brukt den soft her....

Skrevet

Liker bildene. Likte det av høyballene og det siste tåkete. Tåken ser ut som støy.

Du skal ikke se bort i fra at det faktisk er støy ;)

Det ble lekkert...nå frister du meg til å prøve ut BW funksjonen, ser det er flere BW innstillinger man kan bruke...kanskje du har brukt den soft her....

Jeg gjør om til B&W i Bibble da den har en plug-in som simulerer film. Der kan jeg velge forskjellige filmtyper og papir, samt "fremkallingsalternativer".

Skrevet

Jeg gjør om til B&W i Bibble da den har en plug-in som simulerer film. Der kan jeg velge forskjellige filmtyper og papir, samt "fremkallingsalternativer".

Det er jo akkurat det kameraet kan gjøre i menyen:I film mode har du BW-valgene:Standard, Dynamic, eller Smooth. Man kan jo eksperimentere litt og se om det blir best ved å sette BW i kamera eller gjøre om etterpå.

Skrevet

Jeg synes de høstlige vårrullene gjorde seg desidert best i svart/hvitt. Det får et mer grafisk preg som fremhever de suggererende linjene. Flotters.

Tåke er fint. Her får du også god dybde fordi skogholtet i bakgrunnen forsvinner mer i tåka enn trærne i forgrunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...