Gå til innhold

Er Amerikanere dumme?


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hv aden gjennomsnittlige IQen til en Amrikaner er i forhold til de Norske (Nordmenn ligger blant annet 10 bak Tyskere)?

 

Tror at Amerikanere ligger litt bak og dette sier jeg ikke for å støte noen eller for å starte en diskusjon om hvorfor jeg tror det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om de er dummere eller smartere vet jeg ikke, har aldr sett noen dokumentasjon.

 

Men at iq testen måler intelligens mener jeg er heller begrenset. Er en veldig upålitelig måling. Har selv en iq som er godt over gjennomsnittet, men jeg er langt fra noen intelligent person i forhold til mange andre.

 

Intelligens er også bare en ting som avgjør hvor smart man er. Å ha mye intelligens kan f.eks være farlig hvis man har feilaktige kunnskaper ;)

 

Men uansett så kan amerikanere være så dumme de bare vil, de har uansett mest makt og bestemmer det meste, så de bryr seg nok lite ;)

Lenke til kommentar
Selvsagt...

 

Først etter at jeg har laget tråden finner jeg noe via Google;

 

http://sq.4mg.com/NationIQ.htm

Eh, er man ikke strengt tatt lettere tilbakestående hvis man har en IQ på 56? (Slik som mange land på den listen)

Jo, tror at en gjennomsnittlig mongolid har IQ på rundt 70...

Latterlig liste med andre ord...

Mongolide er ikke nødvendigvis dumme ;)

 

De har bare en hjernefeil som gjør at de ikke fungerer som oss i samfunnet. De har et kromosom (aner ikke hvordan en staver det) for mye.

Lenke til kommentar
Norge: 98

USA: 98

 

Case fucking closed.

Leste her om dagen at den gjennomsnittlige amerikaner faktisk hadde 100 i IQ.

Det kan nok stemme, da skalaen justeres slik at 100 til enhver tid skal være gjennomsnittet.

Det er helt korrekt. Skalaen defineres relativt. Dersom hele verden plutselig ble mye dummere, vil skalaen fremdeles vise 100 som gjennomsnitt.

 

Når det gjelder amerikanerne så er ikke problemet at de er så dumme, men snarere at de er dårlig informert som følge av at mediesystem uten integritet eller ønske om å informere. Når dagsorden settes etter hvilke nyheter som selger mest shampoo i reklamepausen, eller støtter opp om de politikeren eierene av mediekonserne helst ser i posisjon, blir resultatet deretter.

 

Undersøkelser har vist at sju av ti amerikanere fremdeles mener at saddam sto bak 9/11 selv om Bush har innrømmet at det ikke var noen forbindelse og de fleste av kaprerne var saudiere.

Endret av iacob
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke iq og sosial intelligens er helt det samme.

En person kan være meget intelligent uten å ha en eneste aning om sosiale ting, derfor blir de gjerne kalt "dumme".

 

F.eks min mor jobber på hurtigruta og under sesongen er det masse Amerikanere som spør de rareste spørsmål.

 

Som "blir fossene stengt når det ikke er sesong?" og "hvor er trollene? Er de lukket inne i dyrehagen?".

Det var en annet eksempel på at noen Amerikanere krevet pengene tilbake fordi de var skuffet over at midtnattsola var den samme som de hadde hjemme i Amerika!

Tror de at Norskene henger opp en sol eller noe?

Og det er også vært et tilfelle der noen Amerikanere trodde det gikk isbjørner i gatene fra Trondheim og oppover.

 

Er de "dumme" fordi? De har bare en annen oppfatning av verden og de lærer ikke om noe annet enn sitt eget land som noen skrev her tidligere.

De kan vel sikkert være like smart når det gjelder regning og matte osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...