Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Setter 780ti hos meg og 690 i folderiggen sammen med serverene.

Mener jeg skal ha nyeste driver nå og gammel på 690?

Hvis du mener du i en av 4P riggene, så vil du få en solid nedgang i PPD på CPU-siden, men regner med at det er på eget hovedkort du tenker det montert!

 

Kan man ikke kjøre GPU i V7 og SMP i V6 på samme maskin?

Jeg vil tro at det skal la seg gjøre under Windows! I Linux er jeg mer usikker, men skal teste det ut siden det er en interessant problemstilling.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Folding@Home i V6.34 (SMP) og V7 (GPU) på samme maskin under Windows.

 

Da har jeg gjort en test med nevnte installasjon og det fungerer rent teknisk uten problemer. Imidlertid blir CPU-foldingen i V6.34 så hemmet av av å miste en kjerne til V7 at PPD omtrent halveres. GPU-foldingen reduseres også i V7, slik at kombinasjonen CPU & GPU folding i samme rigg er rimelig bortkastet. Tidligere i 2009 da jeg hadde 8 x GPU (4 x 9800X2) gående i en rigg fungerte det veldig bra med en reduksjon i CPU-foldingen på 10 - 15%. GPUene ble ikke berørt i det hele tatt i akkurat den riggen, men dette kunne variere fra rigg til rigg avhengig av hvilken type CPU som var benyttet.

 

Bildene nedenfor taler vel for seg selv med hensyn til ytelse. I det første bildet vises ytelsen for CPU V6.34 alene øverst til venstre i bildet, de øvrige viser ytelsen når begge versjonene med både V6.34 (TPF 5:49) og V7 kjører (TPF = 23:52) samtidig. Alene klarer V6.34 CPU 3:59. Type prosjekter framgår av bildene. TPF er lest manuelt ut av loggen siden denne ikke stemmer i det hele tatt i V7. Venstreklikk på bildene for å forstørre!

post-53451-0-44969500-1390225125_thumb.jpg

 

Dette bildet viser V7 GPU-foldingen alene, og da stiger ytelsen noe, naturlig nok. TPF er da nede i 18:17, avlest manuelt i loggen.

post-53451-0-78014800-1390225182_thumb.jpg

 

Konklusjonen må være at CPU & GPU folding i samme rigg er en dårlig ide! :green:

 

NB. Bare for moro skyld skal jeg teste kombinert folding også under Linux (hvis jeg får det til da) bare for å se forskjellene. Det kan ta litt tid da jeg lar prosjektet som CPU jobber med gjøre seg ferdig først.

 

Edit: Etter 40 minutter er TPF forbedret til 3:54 som for P8533 gir 76K PPD.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil så er V6.34 SMP2 Client utgaven (den jeg bruker på bildene).

 

Jepp, se linken: http://folding.stanford.edu/home/download2011

Det er versjonen: Released: 2011-02-23 for Windows

 

Tror du må forklare det litt mer detaljert for meg da jeg ikke klarte å skjønne hva du mente?

 

Edit: Ok. skjønner nå hva du mener, men tror ikke det har noe å si. V7 stjeler vel uansett bare den den trenger, i dette tilfellet mellom 3 - 4% av CPU. Men jeg kan teste det omgående og se om det blir noen endring. Men det bør vel holde med en kjerne og kommandoen slik: "-smp 23" så får V7 den som ikke er i bruk.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Dette var interessant å se -alias- :) Hva ville skjedd hvis du kun kjørte SMP22 når du kjører GPU (altså SMP24 Vs SMP22+GPU Vs GPU)? Jeg tolker bildene dine slik at du kjørte SMP24 i begge tilfellene, så korriger meg hvis jeg tar feil!

Da har jeg testet på nytt ved å sette 23 kjerner manuelt til V6.34 og 1 til V7 versjonen. Det ble liten forskjell, kanskje en liten forbedring av CPU-foldingen, TPF her ble nå 5:25, mens TPF for GPU steg noe til 24:59 når begge foldet samtidig. Så ingen suksess det heller. Samlet PPD er nå 50K mot 49 i første forsøk, så jeg vil si det er liten forskjell, så konklusjonen er den samme! Legger med et bilde også denne gangen. FAHControl viser feil resultater som vanlig, så mine observasjoner er fra loggen. Det rare er jo at selv om V6.34 nå bare får tildelt ca. 84% av CPU, mot tidligere 94% så er PPD omtrent likt! Samkjøringen er fra 43% og ut i konsollvinduet for V6.34.

post-53451-0-61061100-1390236222_thumb.jpg

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får ikke folda på 780ti enda.

Sletta fah og la inn på nytt.

Fikk core men sier wait 1 min.

Så er den ready og running 1 sek så wait 1 min igjen.

Får bare sjekket pcen gjennom logmein over mobilen, men det er vel no krøll

 

Loggen sier memtest error

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...