Gå til innhold

Bedre grafikk med AMD 790GX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kor godt fungerer Hybrid Crossfire nå?

 

Vurderer ett slikt hovedkort sammen med HD4870X2, og dersom det dedikerte skjermkortet virkelig slår seg helt av når man ikkje spiller, også jobber sammen med det integrerte når man trenger max ytelse, så blir det kjøp.

 

Om det ikkje fungerer skikkelig så kommer eg til å vente på hovedkort med 790FX/SB750.

 

Har noen sett skikkelige tester, eller har egen erfaringer?

Lenke til kommentar
Kor godt fungerer Hybrid Crossfire nå?

 

Vurderer ett slikt hovedkort sammen med HD4870X2, og dersom det dedikerte skjermkortet virkelig slår seg helt av når man ikkje spiller, også jobber sammen med det integrerte når man trenger max ytelse, så blir det kjøp.

 

Om det ikkje fungerer skikkelig så kommer eg til å vente på hovedkort med 790FX/SB750.

 

Har noen sett skikkelige tester, eller har egen erfaringer?

 

Jeg har ikke testet det, men jeg har lest et par tre tester og slik jeg forstår virker den innebygde grafikkchippen kun alene eller i hybrid crossfire med et 3xxx kort. Dvs at hvis du putter inn 4870X2 vil den ikke jobbe sammen med et 4879X2 (noe jeg også trodde tidligere). I tillegg ble strømstyringen kritisert. Hvis jeg forstod det riktig ble IKKE et ekstra PCIE-kort skrudd av når det ikke var behov for det. Du kan jo ta en ekstra titt selv Anandtech og Tomshardware. Fint om noen korrigerer meg hvis jeg tar feil.

 

De to fordelene jeg ser i forhold til 780G er innebygget RAID og bedre overklokkingsmuligheter (og litt bedre ytelse pga høyere klokke på GPU). Hvis prisen ikke blir særlig mye høyere enn 780G kommer jeg til å kjøpe et hovedkort til en stuepc.

Endret av brukernavnerkjipt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...