Gå til innhold

SHG lagt ned i Norge?


Anbefalte innlegg

er det noen som vet om shg er lagt ned for norske kunder?

 

får følgende beskjed på siden:

Kjære kunde.

 

shg.no er desverre lukket.

 

Hvis du har spørsmål, er du velkommen til at kontakte shg.dk A/S i Danmark.

 

 

Med venlig hilsen

 

shg.dk A/S

www.shg.dk

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser kanskje ut til at de "bare" har problemer.

 

"Så er vi i luften igen!

Vores betalingssystem er reetableret og virker som normalt. "

 

Dette står på deres danske side, kanskje de har noen feil som må utbedres på den norske siden nå som de har fikset den danske? Trist om SHG gir seg i Norge hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg la inn en bestilling 25.06.08 med noen varer. Totalkostnad 2612,-

Etter en ukes tid sendte jeg mail å lurte på hvordan det lå ann. Fikk da til svar at de fortsatt ventet på å få noen varer på lager.

Litt utolmodig da jeg ønsket varene før min kones bursdag på torsdag 18.07 så etter lyste jeg varene forrige fredag 11.07

Fikk følgende svar idag:

Kære kunde,

 

 

 

Som du sikkert har læst så er det tidligere Shg.dk A/S CVR-nr. 26665566 nu navneændret til BS af 19/6 2008 A/S er med virkning fra den 7/7-2008 ophørt med at drive virksomhed og bliver efterfølgende erklæret konkurs.

 

 

 

Det nuværende Shg.dk A/S CVR-nr. 31592569 er et nystiftet selskab, der ikke er indtrådt i rettigheder og forpligtelser tilkommende og påhvilende BS af 19/6 2008 A/S under konkurs.

 

 

 

Det betyder på almindelig dansk, at Shg.dk a/s er startet som et nyt firma.

 

 

 

Det nye selskab ledes fremover af Poul Thyregod der er direktør for det nystiftede Shg.dk a/s. De medarbejdere du kender fortsætter med deres arbejde, så der vil ikke ske ændringer i kundebetjening eller serviceniveau.

 

 

 

Det nye selskab er ikke forpligtet til at håndtere reklamationer fra det ”gamle” Shg. Men vi vil dog gerne påtage os at bistå som formidlere af oplysninger og kontakter og udveksling/forsendelser af en vare, hvorover der reklameres, i tilfælde af garanti- og/eller mangelsreklamationer relateret til køb foretaget hos BS af 19/6 2008 A/S under konkurs i perioden fra 06/06-2007 til 05/07 - 2008.

 

 

 

Vi påtager os derved ikke noget mangelsansvar og indtræder ikke i nogen garantiforpligtelse eller i andre køberetlige og/eller forbrugeraftaleretlige forpligtelser, idet vi yder denne service pr. kulance. Ej heller påtager vi os nogen forpligtelser, der reelt kan/skal afledes fra producenten af den indkøbte vare.

 

 

 

Ved indlevering af en reklamation over en vare til formidling under disse omstændigheder vil du blive anmodet om en bekræftelse på disse vilkår, forinden reklamationen kan tages under behandling.

 

 

 

I den forbindelse er SHG.no også blevet og vi kan derfor ikke levere din ordre, jeg beklager.

 

 

 

Med venlig hilsen / Best Regards

Jacob Betzer

Supporter

 

Jeg har nå altså tapt 2612 kroner. Har tatt kontakt med Visa Norge for å bruke meg av deres garanti så det ordner seg nok, men en slik avikling i det stille på så kort varsel minner ikke så rent lite om svindel.

Kunne noen opplyse meg om hvilke rettigheter jeg har og hvem som satt som Adm. dir for shg.no?

jeg trenger vel kanskje ikke si det, men oppfordrer selvfølgelig alle til å boikotte denne butikken.

 

Fly forbanna eks kunde!

Lenke til kommentar

Dette var noe SHG også gjorde i forbindelse med en reklamasjon jeg hadde ovenfor IT-Butikken, først avviste de reklamasjonen for produktet var over 2 år, når jeg så oversendte saken forbrukerrådet, så fikk pipen en annen lyd. Plutselig benektet de at de hadde noe ansvar i det hele tatt, og pekte på de gamle eierne av IT-Butikken.

 

Helt greit for meg, jeg fikk beskjed fra forbrukerrådet at jeg kunne fremme saken for forbrukertvistutvalget. Jeg valgte å ikke gjøre det, det var tross alt bare en router som jeg en gang i tiden hadde betalt 1400 kroner for.

 

Men det er dyre 1400 kroner for SHG, jeg kommer aldri til handle ting der igjen eller anbefale andre om å gjøre det samme. Men jeg er kommet over det verste databehovet, så jeg utgjør nok ikke det største tapet likevel.

 

Alt jeg trenger nå er en cpu, et hovedkort, et grafikkkort og en strømforsyning. Dette vil koste en plass mellom 5-6000 kroner. Ikke store gevinsten for en nettbutikk, men kommer til å handle der jeg mener at det er best service. Vet i allefall at det ikke blir SHG som får levere dette (En annen butikk som heller ikke får levere det, men navnet har ingenting i denne tråden å gjøre).

Lenke til kommentar
SHG sliter med økonomien. Norge er et dyrt land å drive butikk i, så det burde ikke overraske noen at de stenger.

 

Er det lettere å gå konkurs i land der det er dyrt å drive butikk? Tradisjonelt er det vel heller slik at sjangsen for å gå konkurs er mindre om inngangsbiletten til markedet er dyr?

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det lettere å gå konkurs i land der det er dyrt å drive butikk? Tradisjonelt er det vel heller slik at sjangsen for å gå konkurs er mindre om inngangsbiletten til markedet er dyr?

Når man sliter med økonomien er ikke et land med 5 års reklamasjonsrett og smarte kunder et blivende sted.

Lenke til kommentar
Er det lettere å gå konkurs i land der det er dyrt å drive butikk? Tradisjonelt er det vel heller slik at sjangsen for å gå konkurs er mindre om inngangsbiletten til markedet er dyr?

Når man sliter med økonomien er ikke et land med 5 års reklamasjonsrett og smarte kunder et blivende sted.

 

Det er en ulempe alle konkurrentene har også. Kan hende SHG har en forretningmodell som ikke passer like godt i norge, men at det automatisk skal være lettere å gå konkurs om det er dyrt å drive kan jeg ikke helt skjønne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er en ulempe alle konkurrentene har også. Kan hende SHG har en forretningmodell som ikke passer like godt i norge, men at det automatisk skal være lettere å gå konkurs om det er dyrt å drive kan jeg ikke helt skjønne.

Sier ikke at det er lettere å gå konkurs, noe SHG heller ikke gjorde i Norge. SHG i Danmark fikk store økonomiske problemer, og trenger man å spare penger er det lettere å kutte ut norske kunder som koster mye mer penger enn Danskene med sine begrensede rettigheter.

Lenke til kommentar

Nå kan alle de som har handla gråimporterte produkter igjennom SHG få en real utfordring.

 

SAMTLIGE Samsung-tver, LG-tver og lignende kjøpt via SHG vil ikke repareres av norske verksteder, da de nordiske avdelingene nekter å dekke reparasjonene.

 

SHG tar heller ikke ansvar da de er "konk" (konkursrytteri deluxe).

 

Samsung øst-europa gir 1 års garanti maks tenker jeg - og lykke til med å kreve 5 års reklamasjonsrett fra de.

 

Jeg veit ikke helt om jeg skal si det, men, når man handler og ser kun på pris, så får det ofte en bismak. Dessverre.

Lenke til kommentar
Det er en ulempe alle konkurrentene har også. Kan hende SHG har en forretningmodell som ikke passer like godt i norge, men at det automatisk skal være lettere å gå konkurs om det er dyrt å drive kan jeg ikke helt skjønne.

Sier ikke at det er lettere å gå konkurs, noe SHG heller ikke gjorde i Norge. SHG i Danmark fikk store økonomiske problemer, og trenger man å spare penger er det lettere å kutte ut norske kunder som koster mye mer penger enn Danskene med sine begrensede rettigheter.

 

Ah, ok, nå skjønner jeg litt mer hva du mener. Men er SHG Norge og SHG danmark to forskjellige firma?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er en ulempe alle konkurrentene har også. Kan hende SHG har en forretningmodell som ikke passer like godt i norge, men at det automatisk skal være lettere å gå konkurs om det er dyrt å drive kan jeg ikke helt skjønne.

Sier ikke at det er lettere å gå konkurs, noe SHG heller ikke gjorde i Norge. SHG i Danmark fikk store økonomiske problemer, og trenger man å spare penger er det lettere å kutte ut norske kunder som koster mye mer penger enn Danskene med sine begrensede rettigheter.

Ah, ok, nå skjønner jeg litt mer hva du mener. Men er SHG Norge og SHG danmark to forskjellige firma?

SHG i Norge var etter det jeg har fått vite heleid av SHG Danmark, men skilt ut som et eget AS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...