Gå til innhold

Last ned Visual Studio gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Last heller ned enda bedre verktøy helt gratis

Etter et langt og smertefullt samliv med Eclipse og et heller kort, men behagelig, samliv med Visual Studio er jeg tilbøyelig til å ikke være helt enig. Men både artikkelen og lanseringen er jo myntet mot studenter (folk i jobb får det bedriften har), og da ville jeg heller gått for en åpen og gratis løsning så lenge som mulig.

Lenke til kommentar

Hvilke høygskoler og universiteter som har "datalinjer" og som ikke er med i MSDNAA?

 

For de som ikke vet hva dette er, er dette en web side hvor du får lov til å laste ned den nevte programvaren _gratis_. Absolutt alt fra MS, unntatt office som jeg synes er litt rart siden MSDNAA er beregnet på studenter. XP, Vista, VStudio ++(05 OG 08 (me happy)).

 

Så dette virtualiseringsgreiene må være mynta på hobbybrukeren? Hvorfor ikke bare gå for Expressversjonene av de forskjellige språkene da(Express C++, Express c# osv osv)? Virvar av en jungel der ute.

 

Har som 8086 også hatt et smertefullt samliv med Eclipse, og jeg har vært borti shit som BPMN og Italio m.m. i tillegg til vanlig jav(f)aen.... * grøss *

Lenke til kommentar
Hvilke høygskoler og universiteter som har "datalinjer" og som ikke er med i MSDNAA?

 

For de som ikke vet hva dette er, er dette en web side hvor du får lov til å laste ned den nevte programvaren _gratis_. Absolutt alt fra MS, unntatt office som jeg synes er litt rart siden MSDNAA er beregnet på studenter. XP, Vista, VStudio ++(05 OG 08 (me happy)).

Det er da ikke det minste rart? «Alle» har jo OS fra før (det kommer jo preinstallert på «alle» maskiner), derfor kan de gi studenter OS gratis. Office derimot, er noe studenter trenger, men er noe de kanskje ikke har kjøpt enda. Det blir dårlig økonomi å gi slikt gratis, spesielt når studentlisensen koster en drøy tusenlapp, hvilket enhver student fint klarer å betale. Resterende programmer er ting studenter ikke nødvendigvis trenger, men som stimulerer til økt bruk av produktene seinere når de skal ut i bedrifter (litt sånn «første skudd gratis» ja ...). Dessuten koster mye av det flesk og vel så det, og få studenter vil uannsett være kapable til å kjøpe slikt selv.

 

Forøvrig tviler jeg på at det er noen høgskoler eller universiteter med studier innen data som ikke har avtale med MS. Det vil iallfall være ganske dumt for de studentene det gjelder.

Lenke til kommentar
Etter et langt og smertefullt samliv med Eclipse og et heller kort, men behagelig, samliv med Visual Studio er jeg tilbøyelig til å ikke være helt enig.
Hvis du foretrekker VS fremfor Eclipse, så burde du kanskje satset på KDevelop som ligner mer på VS. KDevelop har også nytt betydelige forbedringer de siste årene, så en ny versjon er å anbefale. Du kan fint bruke KDevelop til Java også, men det er til utvikling av GPL-applikasjoner basert på Qt og C++ at den viser seg fra sin beste side, kyndige hender kan lage det utroligste på no-time.
Lenke til kommentar
Hvis du foretrekker VS fremfor Eclipse, så burde du kanskje satset på KDevelop som ligner mer på VS. KDevelop har også nytt betydelige forbedringer de siste årene, så en ny versjon er å anbefale. Du kan fint bruke KDevelop til Java også, men det er til utvikling av GPL-applikasjoner basert på Qt og C++ at den viser seg fra sin beste side, kyndige hender kan lage det utroligste på no-time.

 

Hvorfor ikke bare bruke VS? Det er jo helt genialt!

Lenke til kommentar
hvordan få dette til å fungere tilfredskilende på xp med cpu på 2 ghz og 1.5 mb ram.

 

virtuell pc går som inntørket sirup den gangen jeg forsøkte.

så kommer det programmet man her lyst til å prøve i tillegg

1,5 MB blir litt lite RAM med mindre du har en gammel DOS-versjon på lur ;) Selv 1,5 GB kan bli lite til virtualisering, men heldigvis slipper du i hvertfall Vista både på host og gjeste-OS, så da kan det kanskje gå greit likevel.

 

Jeg vil likevel anbefale andre løsninger enn dette ikke-altfor-geniale tilbudet fra Microsoft, av flere grunner:

 

- Betydelig overhead pga (i dette tilfelle totalt unødvendig) virtualisering

- Tidsbegrenset aka "første skudd gratis"

- Fullversjon av programmene koster flesk

- Proprietær utviklingsplattform. Lær deg heller å mestre mer framtidsrettede og åpne løsninger som ikke er bundet til Windows. Dette gjelder særlig om man ønsker å drive utvikling mot servere, der det er fryktelig dumt å tro Microsoft er det eneste som gjelder.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
hvordan få dette til å fungere tilfredskilende på xp med cpu på 2 ghz og 1.5 mb ram.

 

virtuell pc går som inntørket sirup den gangen jeg forsøkte.

så kommer det programmet man her lyst til å prøve i tillegg

Det er jo også mulig å laste ned en 90 dagers evalueringsversjon av VS 2008 Pro uten virtualisering.

microsoft.com/Visual Studio 8

 

Har ikke testet det selv, men den krever jo litt mindre av maskinen i alle fall (1,6Ghz P3+/ 1Gb ram) så det er kanskje en mulighet for deg.

Lenke til kommentar

Har full forståelse for at denne prøvepakken med virtualisering ikke er noe for alle, men man trenger da ikke dømme det nedenom og hjem av den grunn. Dette her er flott for de som bare vil teste det ut og slippe å installere. Du laster ned et harddiskimage og starter det opp og alt er klart til bruk.

 

Men VMWare har noe som heter Thin App som er skrivebordsvirtulisering av programmer. Den lagrer et bilde av en programvareinstallasjon og du kan så starte det opp uten behov for installasjon og alle innstillinger lagres i en fil, selv registerendringer.

Dette er noe Microsoft kunne tenkt på, men de vil jo selvsagt kun bruke sine egne løsninger.

Når jeg tenker meg om så mener jeg å ha lest at Microsoft kjøpte opp et selskap som drev med skrivebordsvirtualisering også, så rart Microsoft velger full-blods virtualisering allikevel da.

 

Dessuten dreide jo diskusjonen her seg mot om man skulle bruke Visual Studio eller andre utviklingsplatformer noe er tåpelig. De som utvikler for Windows platformen bruker som regel Visual Studio fordi den er tettest integrert med Windows og har en veldig god kompilator.

Lenke til kommentar
hvordan få dette til å fungere tilfredskilende på xp med cpu på 2 ghz og 1.5 mb ram.

 

virtuell pc går som inntørket sirup den gangen jeg forsøkte.

så kommer det programmet man her lyst til å prøve i tillegg

Det er jo også mulig å laste ned en 90 dagers evalueringsversjon av VS 2008 Pro uten virtualisering.

microsoft.com/Visual Studio 8

 

Har ikke testet det selv, men den krever jo litt mindre av maskinen i alle fall (1,6Ghz P3+/ 1Gb ram) så det er kanskje en mulighet for deg.

 

egentlig så liker jeg Delphi ( Pascal) bedre.

jeg har ikke muligheter til mere minne på den maskinen jeg har nå.

da er det i grunnen like greit å stå over det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Dette er vel ganske fint for de som bruker .NET som utviklingsplattform, noe som skulle være en del. Har selv brukt KDevelop og Eclipse, men ingen av de er i nærheten av Visual Studio etter min mening. For de som absolutt skal være "politisk korrekt" eller hva det nå heter, så finnes det en open source IDE kalt SharpDevelop, som jeg synes var veldig bra. Noen ganger er kanskje ikke det beste i livet gratis som det heter ;-)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare bruke VS?
Langbein belyste mye av dette. Jeg vil vel også fremheve at alternativer er bedre i mange tilfeller, og da blir det rimelig idiotisk å velge noe som er både dyrt og lock-in befengt. Hvis MS hadde konsentrert seg om kun å lage en god IDE, så hadde ikke jeg hatt noen problemer med VS. Dessverre er kunnskap om alternativer alt for dårlig kjent. Selv 8086 ga sin anbefaling til åpne løsninger for de som betaler software selv om ikke jeg så helt feil.
Har full forståelse for at denne prøvepakken med virtualisering ikke er noe for alle, men man trenger da ikke dømme det nedenom og hjem av den grunn. Dette her er flott for de som bare vil teste det ut og slippe å installere. Du laster ned et harddiskimage og starter det opp og alt er klart til bruk.
Tja, det føyer seg jo pent inn i rekken for MS sine forsøk på å pushe unødvendig kraftig hardware fremfor å selv utgi smidige produkt. Ikke noe problem å kjøre bedre åpne løsninger på en UMPC uten å betale noe.
Dessuten dreide jo diskusjonen her seg mot om man skulle bruke Visual Studio eller andre utviklingsplatformer noe er tåpelig. De som utvikler for Windows platformen bruker som regel Visual Studio fordi den er tettest integrert med Windows og har en veldig god kompilator.
Dette er faktisk ikke riktig. Qt, C++ og C er plattformuavhengige. Dessuten er GCC tilgjengelig for stort sett alle arkitekturer i universet, og alle så nær som en plattform. GCC er anerkjent for å følge standarder hvilket betyr at hvis din kode kompilerer rent der, så vil den antagelig kompilere rent på alle anstendige kompilatorer (inklusive MS) i overskuelig framtid. Du har også debugger gdb og minnesjekk Valgrind som kompletterer en virkelig IDE. Dette er funksjonalitet som er OS uavhengig, svært mange utvikler programvare på GNU/Linux for MS plattformer.

 

Bør også legge til at GCC på en GNU/Linux distro inneholder full støtte for Fortran f.o.m. f77, OpenMP og du får alle relevante MPI biblioteker ferdig pakket og kompilert (typisk MPICH, LamMPI og OpenMPI) samt profiling tools over hele verdikjeden. Jeg vil vel heller si at VS blir litt patetisk i forhold med all blingblingen som har kommet etter VS6. Jeg synes det er trist når unge utviklere personer blir lullet inn i VB og C#, en meget begrenset verden som i mitt hode ikke kan bli annet enn en blindgate i et lengre perspektiv. Det er ekstremt viktig for MS å binde unge utviklere til sin plattform, og det vet de:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hva man måtte mene er best er vel høyst subjektivt. Virker som om noen tror at det skal være en regel at gratis alltid er best, noe som jeg personlig mener ikke er tiktig, som eksempel de som sverger til open source av ulike grunner. Ingenting galt med det, og det finnes utrolig mye bra der ute, men jeg har alt for ofte sett fordelen med å betale for programvaren. Og det er jo heller ikke slik at programvare automatisk blir dårlig om det kommer fra MS. Jeg har selv programmert mye .NET, og ikke funnet noen IDE som jeg mener er bedre enn Visual Studio. F.eks har VS en aldeles glimrende debugger jeg ikke har sett overgått av andre alternativer. Og da har jeg prøvd bla.a KDevelop, Eclipse, #Develop hvor jeg mener sistnevnte er best av de tre

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Virker som om noen tror at det skal være en regel at gratis alltid er best, noe som jeg personlig mener ikke er tiktig, som eksempel de som sverger til open source av ulike grunner.
Du er i en villfarelse, jeg har overhodet ikke noe imot proprietær programvare, og betaler gjerne for god programvare. Når det gjelder din himmelfallen beundring for VS, så er det altså ganske mange med en annen oppfatning. Det som vel kan sies med en viss objektivitet er at utviklingen av KDevelop de siste årene har vært vesentlig mer positiv enn utviklingen av VS, og lite tyder på at det vil endre seg. Nå er naturligvis ikke KDevelop best på .Net om det var det du mente.
F.eks har VS en aldeles glimrende debugger jeg ikke har sett overgått av andre alternativer. Og da har jeg prøvd bla.a KDevelop, Eclipse, #Develop hvor jeg mener sistnevnte er best av de tre
Morsomt at du trekker frem akkurat debuggeren som kremeksempelet på VS sin suverenitet. Nøyaktig hva er det du mener er bedre i den enn i gdb?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ønsker ikke starte en detaljdiskusjon på hva som måtte være bedre/dårligere med hverken den ene eller det andre. Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke har fulgt med på KDevelop's utvikling det siste året, og det er vel enda lenger siden jeg faktisk brukte KDevelop. Så det er godt muligat utviklingen går mye fortere i forhold til hva VS gjør, ikke at det nødvendigvis sier så mye om kvaliteten. Har selv vært en stor tilhenger av åpen kildekode før, og programmerte en god del C++/Qt til linux, så har brukd KDev. i noen år der. Grunnen til at jeg nå holder på med .NET er jobben, og det er vel nettopp det som gjør at mange bruker de verktøyene man gjør. At man ofte er fastlåst til hvilket utviklingsmiljø man måtte ha på arbeidsplassen. For å forsvare KDevelop littegrann her, så er ikke det IDE'et noe spesielt rettet mot .NET plattformen såvidt jeg vet (?), så da blir det gjerne ikke helt riktig å sammenligne verktøyene uansett. Da blir det vel mer riktig å se på f.eks MonoDevelop/#Develop som gode alternativer

Lenke til kommentar

Er dere helt løk hele gjengen??

Man kan ikke sammenligne VS med eclipse og whatever.

 

Vil man progge/lære seg .net språkene/bibliotekene etc, så gjør man ikke det i eclipse. Da er VS tingen å bruke.

 

Er man student på en ordentlig høyskole, så driver ikke høyskolen særlig opplæring i noen slags IDE selv om VS eller whatever er installert på maskinene. Bortsett ifra de tilfeller de er tvunget til å bruke en IDE som i ... mm .. når man skal lage shockwave apps. Da trenger man den greia fra necro eh macro ... adobe.

 

Men nå er dette kun reklame, og gangske grei en sådan. Et helt os + apps i en VM som man kan herje fritt med uten å søle til maskinen sin. Genialt. Helt enkelt supergenialt tiltak.

 

Men for de som vil lære seg .net, så holder det med gratis express utgavene. Har man rotet der lenge nok, så er det jo greit å teste ut team versjonen for å se om den har noe for seg.

 

Men folkens, slutt å bland inn rævva statements om open source, linux, og IDE som ikke har noe med ms eller .net å gjøre. Folk ler av dere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...