Gå til innhold

Last ned Visual Studio gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konstruktivt??

Når ble det konstruktivt å si at eclipse er bedre enn VS? Og det bare pga av visse folks religiøsitet til open source som eneste krav når de vurderer 2 IDE løsninger?

 

Eclipse programmerer man hovedsaklig java med, VS hovedsaklig C# eller de andre .net språkene.

 

Når man presterer å si at eclipse er bedre enn vs, så sammenligner man hummer og kanari. FOR jeg vil tro at VS suger til java, og eclipse suger til C#. Har JEG misforstått noe?

 

Det som er enda bedre, er jo at man påstår at eclipse er bedre, i en artikkel om en serverløsning fra MS. Den ms løsningen er en slags subversion+ tracking verktøy + + + en masse server-rare-ting.

 

Jeg jobber med eclipse, dagen lang, og kan si det slik at den er langt fra bra nok på flere områder. Men hei, den er gratis. Man får det man betaler for. Jeg kan ikke velge noe annet siden min sjef har gjort dette valget allerede. Skal jeg velge noe annet, så må jeg argumentere med at min produktivitet går såpass opp med et annet verktøy at det er verdt innvesteringen. For øvrig så dreier ikke hele verdens seg om IDE. IDE er bare en bit av hele greia. Rammeverk, biblioteker, byggeverktøy, scripting, platform, målgruppe etc etc.

 

Når jeg sier at folk her er løk, så er det fordi at for mange her tror alt kan løses med open source.

Altså:

 

Kunden: Jeg har et problem.

Herman: Fint, det løser jeg. Da skal vi lage en pyton web app i eclipse som skal kjøre på suse et eller annet med MyShittySQL, og vi skal bruke Hermans SuperAjaxGui GPL2 bibliotek som er såååå uberkult. Alt skal være open source. Forresten unskyld meg, hva var problemet??

 

Altså folk velger først platform, verktøy, språk, etc - uten å tenke 2 sekund på om det i det hele tatt passer for å løse et gitt problem.

Skal man lage noe som helst, så skal man først sjekke ut hva problemet er, så velge verktøy. Og i ganske mange sammenhenger så er VS overlegen mye annet rart, mens det på andre plasser suger.

 

Bruker ikke VS og C# for å lage en GTK app i linux vel? Høres absurd ut.

 

Så hva var bra med Eclipse? Og hva var dårlig med VS??

 

..nei tenk om fortran hadde løst alle verdens problemer *Sigh* Nørds

Lenke til kommentar

Eclipse er den IDE'en eg meiner eg best for dei svært avanserte utviklerane som liker å knote og lære seg mange shortcuts for å gjere det mest mogleg effektivt. Eclipse er på ein måte meir lik Emacs enn Visual Studio.

 

Eg foretrekker Netbeans då Sun har verkeleg gjort ein kjempeinnsats på det dei siste åra og er etter min meining betre Visual Studio per dags dato. Det er noko fram og tilbake her og der, men på mobilutvikling så skinner Netbeans milevis forann Visual Studio.

 

Ein nøytral samanlikning av dei to kan bli funne her, http://sunnytalkstech.blogspot.com/2008/05...tudio-2008.html

Lenke til kommentar
Når ble det konstruktivt å si at eclipse er bedre enn VS? Og det bare pga av visse folks religiøsitet til open source som eneste krav når de vurderer 2 IDE løsninger?
Leseproblemer? Jeg har ingenting imot lukket kildekode.
Eclipse programmerer man hovedsaklig java med, VS hovedsaklig C# eller de andre .net språkene.
Det var vel akkurat det jeg forsøkte å si, så da er vi tilsynelatende helt enig. Derimot er det mange som tror at VS også er best på C og C++, og som ikke kjenner til KDevelop eller Eclipse. Det er også mange som ikke er klar over av C# og VB er lock-in mekanismer som begrenser deg i betydelig grad. Du ser ut til å være blant de få som ikke vet at du meget godt kan klare deg like godt uten C# og VB i det hele tatt uansett programmeringsprosjekt.
FOR jeg vil tro at VS suger til java, og eclipse suger til C#. Har JEG misforstått noe?
Ikke annet enn alt jeg har sagt. Hvis du er av den oppfatning at VS suger til Java, og Eclipse suger til C#, så har jeg i grunnen ingen innvendinger mot det.
Det som er enda bedre, er jo at man påstår at eclipse er bedre, i en artikkel om en serverløsning fra MS. Den ms løsningen er en slags subversion+ tracking verktøy + + + en masse server-rare-ting.
Nå blander du kortene veldig her, hvor tror du Trac og Subversion kommer fra?
For øvrig så dreier ikke hele verdens seg om IDE. IDE er bare en bit av hele greia. Rammeverk, biblioteker, byggeverktøy, scripting, platform, målgruppe etc etc.
Det er her det åpne miljøet skinner.
Når jeg sier at folk her er løk, så er det fordi at for mange her tror alt kan løses med open source.
Kjære herr løk, vennligst forklar meg hvilket prosjekt du ikke kan løse med open source utviklingsverktøyer.
Bruker ikke VS og C# for å lage en GTK app i linux vel? Høres absurd ut.
Nettopp, men Java, C, C++ og Qt er plattformuavhengige.
..nei tenk om fortran hadde løst alle verdens problemer *Sigh* Nørds
Mange sitter på fortrankode, mangel på kompilator er et stort problem for en utviklingsplattform. Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...