Gå til innhold

– Mer fokus på PC, Microsoft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Microsofts Peter Zetterberg sier imidlertid at selskapet vil fortsette med å gi spillene sine først ut på Xbox 360, fordi en samtidig PC-versjon har en veldig negativ effekt på konsollsalget."

 

Micro$oft er ei konsollhore, påstanden ovenfor beviser det. Og konsekvensen blir altså at PC-gamere venter lenge etter at konsollmarkedet har spoila all "nytt spel"-hype, for deretter å i større grad finne ein piratversjon. Hadde Micro$oft hatt litt vett (for øvrig Rockstar og) hadde dei tatt i bruk digital distribusjon (steam) og gitt PC-gamere samme behandling som konsollgamere.

Lenke til kommentar

Windows som spillplatform går rett vest for tiden. Ikke bare må vi vente lenge må multiplatform-spill. Vi må også slite med tvilsomme kopibeskyttelser, aktiveringer, CD--keys (Er forsåvidt greit nok), og mye annet konsoll-eiere slipper å tenke på. Nå er jeg så heldig at jeg er innehaver av en konsoll. Men jeg har da lyst til å spille på PC også. Ingenting er bedre en strategispill på PC. Men slik vi behandles nå er det nesten ikke fristende å kjøpe spill til PC i det hele tatt. Om Microsoft ikke har tenkt til å satse på PC som spillplatform ber jeg spillutviklere å forlate Windows som spillplatform og se mot Linux og opengl som et alternativ.

Lenke til kommentar

Heilt enig! irriterande å sjå alle dei nye "tøffe" spela komme på konsollane, der me PC-gamerar må venta lenge på vår versjon. me får liksom ikkje oppleve same hypen med det, som med halo 3 blei hypa opp, men når det kommer til PC(?) så er det ingen som tenker på lengre...

well said Blizzard :)

Lenke til kommentar

Eg ser virkelig fram til når Valve porter spela sine til Linux slik at fokuset på annan OS blir større, spesielt blant gamere.

 

Windows er som pyramidene, ***** kult å sjå på fordi det er så stort, men det er ein forbanna gravplass på størrelse med eit fjell kor eit lite hull i bakken hadde vore meir enn nok :p

 

Syns Steam er kjempeålreit sjølv - har lite til ingen problemer med den tjenesten og spela eg kjøper der :)

Lenke til kommentar

Ettersom Microsoft allerede har en 14-15 versjoner av Vista på markedet, hvorfor ikke lage en "Gamer Edition"?

 

Kan komme med basic støtte for tekst; og bildebehandling og litt slikt, og et system som er mer lagt opp for spilling.

Merkelig at det ikke er noe sånt ute enda.

 

Men jeg tror nok grunnen til at Microsoft blir såpass hetset rundt PC markedet er at de rumpekjørte halve verden ved å legge DX10 kun til vista.

Lenke til kommentar

dette stemmer! Ikke et sjokk at dette kommer fra en i Blizzard. Som vi vet er noen av de beste til og tjene penger på spill.

 

Microsoft burde drite i xbox og glemme alle planer de har om en ny konsoll, og heller satse på gaming til pc. De ville sluppet konkurransen med ps3 / wii, pluss de har allerede en enorm kundebase der.

 

Det de ville trengt og gjøre er som sakt og lage støtte for DX10 til XP (som fremdeles flesteparten av gamere bruker) pluss produsere et lignende system for gaming som de har til xbox. (achievments, poeng etc.) De burde også økt satsningen på at man "trenger" mus og tastatur i spill, det er overlegent i forhold til en håndkontroll i både FPS og Strategispill, og er en av pcens sterkeste sider til gaming.

 

Hvis ikke microsoft øker satsningen på PC-Gaming vil de snart risikere og miste en stor kundegruppe, som vi vet vil valve bygge steam plattformen kompitabel med linux, og da er det goodbye windows for min del.

 

Når valve satser på linux, er skjansen stor for at mange andre vil gjøre det samme.

 

hvis Microsoft vil beholde posisjonen de har i dagens marked MÅ de begynne og satse nytt og smartere.

 

In b4 "Linux suger til spilling"

Lenke til kommentar

Comprade:

 

tatt fra wikipedia:

xbox 360

 

"However, despite these sales figures, Microsoft's gaming division is losing money. Through 2005, the Xbox gaming division had lost over $4 billion.[104] However, Microsoft expects the console will start making money in 2008.[105] The losses are due to the market strategy of selling consoles below cost in order to obtain market saturation and gain profits on software and peripherals that have a much higher profit margin.[106][107] Also notable is that Microsoft has taken a charge of $1 billion dollars on its June 2007 Income Statement to account for the cost of replacing bricked Xbox 360s.[108]"

 

De tjener ikke dødsfett på dette. Tror det ligger et mye større potensial i og tjene penger på PC som en gamingplattform.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...