Gå til innhold

– Mer fokus på PC, Microsoft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lakus:

fra artikkelen

 

"Microsofts Peter Zetterberg sier imidlertid at selskapet vil fortsette med å gi spillene sine først ut på Xbox 360, fordi en samtidig PC-versjon har en veldig negativ effekt på konsollsalget."

 

Det vil ikke kreve veeeeldig mye arbeid og slippe spill til både pc og xbox samtidig. Her inrømmer han jo at de så og si gjør det med vilje.

 

Blåbær og fra drammen:

 

Blizzard har ingenting og være redde for, med titler som Diablo 3 og Starcraft 2 kommende, pluss Wraith of the Lich King, skal det SVERT mye til for at de ikke tjener fett. Gi meg ett konsollspill som har tjent mer enn WOW. Man har også andre eksempler på spill til pc som har solgt over alle forventninger, se på populariteten til f.eks. The Sims, og Half Life / CS.

 

Jeg sier ikke at konsollspill selger dårlig. Bare at en må se at potensialet i gaming på pc er kjempestort.

Lenke til kommentar

Skjønner Microsoft veldig godt jeg. De starta kanskje først å tjene penger på selve konsollen for litt siden, men spillene og tilbehøret har de nok tjent på en stund. Det er også mye vanskeligere å piratkopiere spill til konsoll...

Spill som WoW vil Blizzard tjene på uansett, side folk ikke får spilt uten å betale, men vi får se hvordan det går med Diablo 3 og Starcraft 2. Jeg tror nok de vil selge endel, men jeg tror også MANGE vil piratkopiere det.

Er jo en grunn til at flere utviklere migrerer til konsoll, og det er ikke fordi Microsoft plutselig ikke investerer nok penger/tid i Windows.

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar

Skal ikke så mye til å gi ut spill samtidig på PC og Xbox 360 nei. Spesielt da begge platformer benytter seg av DirectX for grafikk.

 

Edit: Halve opplevelsen i Blizzards spill er jo onlineopplevelsen. Singleplayer-campaignene utgjør en stor del av opplevelsen, for all del. Men når man er ferdig med kampanjen er det jo multiplayern som gir underholdningen. Tenk deg Starcraft II Custom games for eksempel. Jeg hadde neppe spilt Warcraft 3 tre timer hver dag nesten, om det ikke var for custom games. Så nei, jeg tror faktisk ikke piratkopieringen blir et veldig stort problem for Blizzard. Selvfølgelig vil det alltid være noen som piratkopierer, men de får til gjengjeld ikke den fulle opplevelsen.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

snorre

 

kunne ikke sakt det bedre selv. det er muligheter som det som gjør pc til et alternativ for gamere.

 

Hvordan MS tjener penger på windows som spillplattform?

 

Ved og levere operativsystem til en god del av planetens gamere, Ms vil selvfølgelig at flesteparten av alle som bruker pc bruker windows. Nå ser det ut til at de kan tape til fordel for linux hos gamere.

 

og det ligger vanvittig med penger i andre tjenester og produkter, som er spesialtilpasset spilling.

Lenke til kommentar
Lakus:

fra artikkelen

 

"Microsofts Peter Zetterberg sier imidlertid at selskapet vil fortsette med å gi spillene sine først ut på Xbox 360, fordi en samtidig PC-versjon har en veldig negativ effekt på konsollsalget."

 

Det vil ikke kreve veeeeldig mye arbeid og slippe spill til både pc og xbox samtidig. Her inrømmer han jo at de så og si gjør det med vilje.

 

Blåbær og fra drammen:

 

Blizzard har ingenting og være redde for, med titler som Diablo 3 og Starcraft 2 kommende, pluss Wraith of the Lich King, skal det SVERT mye til for at de ikke tjener fett. Gi meg ett konsollspill som har tjent mer enn WOW. Man har også andre eksempler på spill til pc som har solgt over alle forventninger, se på populariteten til f.eks. The Sims, og Half Life / CS.

 

Jeg sier ikke at konsollspill selger dårlig. Bare at en må se at potensialet i gaming på pc er kjempestort.

Blizzard har piratkopiering å frykte

Problemer med at folk ikke gidder å oppgradere pc'en hver gang et nytt spill kommer ut på markedet.

Folk har vendt seg til konsoll for å spille, husker da hardcore fps-gamerne var skeptiske til konsoll.

 

Og morsomt at du nevner 5-6 år gamle titler som suksesser, og det har du rett i. Men vi snakker om 2008/09, da de titlene flest ser frem til kommer først på konsoll om vi ser bort fra Blizzard.

 

Og hadde jeg vært Microsoft så hadde jeg selvfølgelig hatt fokus på konsoll da de tjener penger pr solgte spill. Og Blizzard er vel redd for at Wow-lignende spill må etterhvert legges inn på xbox live, noe som vil medføre at microsoft vil da ta store deler av inntekten fra abbonnentene og ha kontroll over plattformen.

Lenke til kommentar
Hadde Micro$oft hatt litt vett (for øvrig Rockstar og) hadde dei tatt i bruk digital distribusjon (steam).

Rockstar selger alle spillene sine via Steam, og har gjort det siden Januar

 

Poenget her var Microsoft, og angående Rockstar blir eg fornøyd når GTA4 er på steam. Men det blir vel ein tradisjonell trist port igjen, frå fossile leketøy. Eg ser heller fram til Mafia 2, frå ein utviklar som har vett nok til å satse på PC-segmentet i tillegg til konsoll.

Lenke til kommentar

Blizzard er vel de som har klart og kjempe mot piratkopiering best, med wow. Ingen her kan si at Blizzard ikke har tjent dødsfett på det spillet.

 

og når jeg nevnte gamle spill er det for og vise hvilket potensial som ligger i spill på pc, tror ikke de 2 spillene hadde hatt samme utfall på konsoll.

 

Men du har helt rett i at de ikke vil at microsoft skal ha noe av kaka. Men tror ikke de vil ha noe problem og selge onlinespill til pc noen gang.

 

Det er jo også kjempepositivt for gaming på pc, at man kan bygge sin egen gamingpc, komponentene begynner og bli grisebillige og en trenger vertfall ikke oppgradere hvert gang det kommer ut et nytt spill.

 

spørs hvor lenge komponentene i konsoller holder mål for min del,

 

 

PS.

 

Creds for Electronic Dance Music!

 

 

EDIT:

 

Valve har jo rimelig grei suksess med TF2 nå også, skal en spille det online er det crap og prøve og piratkopiere det, og til den prisen så kan jeg ikke skjønne at folk ikke gidder og kjøpe det.

 

og en ser jo hvor mye kulere det spillet er på pc i forhold til konsoll, med oppdateringene som kommer som perler på en snor, om de kommer til konsoll er fremdeles usikkert, men microsoft har uttalt seg at de er intresserte i det.

Endret av Kion
Lenke til kommentar
Blizzard har piratkopiering å frykte

Problemer med at folk ikke gidder å oppgradere pc'en hver gang et nytt spill kommer ut på markedet. Folk har vendt seg til konsoll for å spille, husker da hardcore fps-gamerne var skeptiske til konsoll.

 

Og morsomt at du nevner 5-6 år gamle titler som suksesser, og det har du rett i. Men vi snakker om 2008/09, da de titlene flest ser frem til kommer først på konsoll om vi ser bort fra Blizzard.

 

Og hadde jeg vært Microsoft så hadde jeg selvfølgelig hatt fokus på konsoll da de tjener penger pr solgte spill. Og Blizzard er vel redd for at Wow-lignende spill må etterhvert legges inn på xbox live, noe som vil medføre at microsoft vil da ta store deler av inntekten fra abbonnentene og ha kontroll over plattformen.

 

Myten om at folk må oppgradere hver gang et nytt spel kjem er nettopp det, en myte.

Og for øvrig så utvikles det atskillig flere spel til PC enn til PS3 eller Xbox360, og det er mange "exclusives" også, som sikrer at kvaliteten på spelet samt interfacen dummes ned til konsollmassen.

 

Piratvirksomhet skyldes i stor grad mangel på enkel digital distribusjon, samt konsollhoresyndromet (det å utsette/tie om utgivelse til PC inntil folk gir opp og kjøper en konsoll med tre år gamle komponenter...). Ubisoft er kanoneksempel på misforstått digital distribusjon, all den tid dei ikkje ønska Steam å tilby deira katalog til eksempelvis det europeiske markedet. Derfor blei Assasins Creed holdt borte frå oss...

Lenke til kommentar
Om Microsoft ikke har tenkt til å satse på PC som spillplatform ber jeg spillutviklere å forlate Windows som spillplatform og se mot Linux og opengl som et alternativ.

Håper det skjer (ikke at de forlater Windows, men at de legger mer vekt på Linux), liker på mange måter å spille på PC frermfor konsoll, men det er lite aktuelt når nesten ingenting kommer til Linux. Så til den tid kommer håper jeg alle legger mer vekt på konsoll og forhåpentligvis gir dem ut til PS3 så spillene deres kan havne opp i stua hjemme hos meg også ;)

Lenke til kommentar

Er litt enig med Blizzard jeg også, jeg er veldig glad i å bruke pcen min. Men blir flere ganger tvunget til å spille enkelte spill først til 360en. Jeg liker for det meste å spille på pcen bedre enn å spille med konsollen. Får bare håpe Microsoft prøver å satse litt mer på Windows. Jeg vil ha Halo 3 til pc, hva har de å tape på det?

Lenke til kommentar
Heilt enig! irriterande å sjå alle dei nye "tøffe" spela komme på konsollane, der me PC-gamerar må venta lenge på vår versjon.

Pc har et enestående fortrinn foran alt som er av konsoller, og det er skikkelige racing sim. Greit nok å spille tidtrøyte på konsoll, men skal man ha et skikkelig bilspill så har konsoll null og nix å by på. Så hva så om Viva piñata kommer til konsoll? GTR kommer ikke til konsoll.

Lenke til kommentar

At microsoft slipper til Konsoll først er vell åpenbart, og det er ikke noen andre å takke for det enn PC brukerne selv.

 

Grunnen er enkelt. Å cracke og bruke et pirat PC-spill er utrolig lett og noe alle kan gjøre. Å spille Piratspillpå konsoll krever mer og er derfor mye mindre attraktivt for "folk flest".

 

Dersom microsoft hadde sluppet på både PC og konsoll ville mange derfor ha lasted ned Pirat utgaven til PC og gidd faen i å kjøpe noe som hellst. Slik det er nå kjøper konsollfolka spillet i steden for å laste det ned på intranetz

 

Er litt enig med Blizzard jeg også, jeg er veldig glad i å bruke pcen min. Men blir flere ganger tvunget til å spille enkelte spill først til 360en. Jeg liker for det meste å spille på pcen bedre enn å spille med konsollen. Får bare håpe Microsoft prøver å satse litt mer på Windows. Jeg vil ha Halo 3 til pc, hva har de å tape på det?

 

at 50% av de poteniselle kundene laster ned en piratversjon på PC i steden for å kjøpe orginalen til konsoll...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...