Gå til innhold

Ja takk, begge deler!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan da umulig bli noen suksess?

 

De som liker å fremkalle bildene sine i mørkerommet, er jo typisk folk som har drevet med foto lenge før digitalkamera kom.

Og det er typisk folk som har MYE mer fotoutstyr liggende enn folk flest.

At noen av de som fremdeles liker å pusle i mørkerommet ikke skulle ha analogt kamerautstyr liggende til å ta "film"-bildene sine med, anser jeg som meget usannsynlig!

Jeg tror nok også hele poenget for denne gruppen mennesker vil være å unngå digitalt gjennom hele prosessen, og gjøre ALT på "gamlemåten" når de først skal dyrke sin "gamle hobby".

Det blir liksom litt gøyere når du vet at bildet har gått gjennom kvalitetsobjektivet ditt og rett inn på filmen da...

 

Jeg ville iallefall heller kjøpt meg et brukt "analog"-speilrefleks for en slikk og ingenting, enn å betale flere hundre kroner for å få projisert digitalbildene mine inn på en filmrull :ermm:

Lenke til kommentar

Har man interesse for sort/hvitt film så bruker man selvsagt også skikkelig film i utgangspunktet og slipper å gå den kronglete veien om digitalkamera og innsending. Noe som også ødelegger noe av den potensielle kvaliteten man kan få ved å ta bilder direkte på film.

 

Jeg ser på denne tjenesten mer som en reserveløsning for de sort/hvitt-interesserte som glemte å ta med seg filmkameraet når de fikk drømmemotivet.

Lenke til kommentar
Sikkert interessant for de som ikke er ungdom lenger, nostalgi er uungåelig for de fleste. En morrosam form for backup av digitalarkivet.. 8o)

Jeg kan faktisk se for meg et bruksområde. Sett at man liker følelsen av skikkelig baryttpapir, så vil det bli ganske billig å skyte digitalt og overføre til film etterpå. Samler du opp 36 av dine beste bilder av 500, så svarer det seg på den måten. Det kan altså være et økonomisk spørsmål. Men noen stor business blir det neppe. Da er det mer spennende med et super-prosjektorhode til forstørrelsesapparater. Det hadde vært råkult. Å gå veien via overføring til film er unødvendig, hvis det ikke er kornstrukturen til akkurat den spesielle filmen en ønsker. Det hadde jo vært artig å overføre til Tri-x, kun for å få den ekte kornstrukturen over et super-rent bilde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...