Gå til innhold

Test: Raidsonic Icybox IB-MP303


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er litt rart at dere ikke har testet med VGA/RGB.

 

Var det på trass siden det ikke lå i esken, eller har virkelig en tester hos HW.no ikke

en VGA kabel liggende i skuffen?

 

Majoriteten av de som leser dette, ville aldri ha koblet opp med kompositt.

For oss som vurderer en tilsvarende boks, blir testen da litt, tja, verdiløs.

Lenke til kommentar

Gleder meg til testen av skrivere - nei det fulgte ikke med en usb-kabel så det eneste vi fikk testet var testsiden og den var litt kjedelig.

 

Så kan en skrive 4 sider om at hvis en kobler til mobiltelefonen som det fulgte med usb-kabel så kan en få skrevet ut det en vil, men for pc eiere så fungerer det bare ikke.

 

Ellers en god review, men jeg er litt uenig i prinsippene rundt å ikke teste en feature pga manglende kabel. Håper ingen baserer kjøpet sitt på manglende bildekvalitet pga at korrekt kabel ikke fulgte med. Skulle gjerne hatt en oppfølgingstest der en testet med kabel også.

Lenke til kommentar
Litt rart at dere ikke har testet Popcorn Hour -> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344915 siden det er så mye skriverer om denne på dette og andre fora.

 

ITPro hadde en test av Popcorn Hour: http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=2192

de har også en test av TViX HD M-6500A, som fikk bedre karakter enn Popcorn Hour, men som er noe dyrere. http://itpro.no/omtaler.php?id=2228

Endret av resn
Lenke til kommentar

Boksen har ikke VGA-utgang, man må ha en egen (proprietær) kabel (dette står det om i spesifikasjonene på side 2 i testen). Vi fikk ikke tilsendt nødvendig kabel, så derfor er det ikke testet.

Og jeg mener definitivt at en slik kabel burde følge med. De aller, aller fleste flatskjerms-TV som selges i dag har VGA-inngang.

 

Og joda, undertegnede har VGA-kabel liggende. :) Faktisk temmelig mange!

 

Om vi får tilsendt nødvendig kabel, vil vi naturligvis oppdatere testen med resultatene. Dette er imidlertid en produkttest hvor vi tester produktet slik det blir levert som standard.

Endret av EC
Lenke til kommentar

Tja. Vet ikke helt jeg. Føler at denne rameler mellom to stoler. Det er ikke en HTPC og dermed ikke alle de mulighetene en får fra en HTPc, og det er ikke engang kvalitets utganger slik at en får høykvalitets signal inn på TV. Tror nok mange med HD TV vil merke at det blir dårlig bilde ja. Det er jo andre mangler også på boksen. Hvorfor ikke nettverkskort? Står den under TV'n må en jo drive å flytte disken når nye filmer eller musikk skal inn. Hva med varme og støy? Hmm. Skeptisk.

 

Ville nok heller tatt en titt på Intel's Mini-itx m/b med atom. Se på [url="http://www.mini-itx.com/store/?c=44"]dette HTPC settet[/url] med priser fra vel 1.300 kroner. Selve mini-itx hovedkortet går for en 500 hundrings. Så om du har noen deler liggende så kan du få større fleksibilitet og bedre kvalitet for omtrent samme pris. Pluss at dette vil være en løsning som ikke durer som en lastebil.

 

Edit: Gikk nok litt fort når jeg leste på mini-itx. HDMI og alt annet snadder er specet til mini-itx 2.0 :blush: Så da blir det mer venting på det ja....nåvel det er jo ikke kun Atom som gjelder går jo fint å bruke mini itx og laptop cpu :thumbup:

 

 

 

Jm2C

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Fin test :thumbup:

 

Grensesnitt: 3,5-tommers SATA, inntil 500 GB

Hvorfor bare 500 GB? Er det programvaren som legger en kunstig begrensning på det eller er det bare Raidsonic som ikke har oppdatert hjemmesiden sin ennå på grunn av at de ikke har testet den med større disker ennå?

 

Ellers så savner jeg trådbasert nettverkstilkobling. De trådløse er ikke helt til å stole på når det kommer til driftssikker overføring av lys og video. Det er kjipt om musikken eller filmen stopper et sekund nå og da pga dårlig forbindelse. Apropos nettverk så kunne dingsen vært laget som en avspiller uten harddisk, der man spiller av filmer som ligger på et eget nettverksdrev. F.eks om man har en PC satt opp med nettverksdeling av en disk.

 

Dette kunne vært et bra produkt om de bare hadde gjort en skikkelig jobb i utviklinga.

Lenke til kommentar
Litt rart at dere ikke har testet Popcorn Hour -> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344915 siden det er så mye skriverer om denne på dette og andre fora.

Den der ser veldig interessant ut med unntak av prisen. Den koster for tett opp til en mer fullverdig HTPC.

 

Dette med at innbrenning gjelder alle plasma tv'er er vel ikke helt korrekt på nyere plasma-tv. Såvidt jeg vet er det vel få/ingen av nyere plasma der dette er et stort problem.

Det er et problem på nyere plasma-TVer også. Problemet er bare redusert, ikke fjernet.

Lenke til kommentar

Jeg har en Panasonic pv70 plasma, har hatt den snart i ett år. Har brukt den til spill, dama har sovnet foran den osv, og ingenting har blitt brent fast permanent. Eneste er om jeg går over til helt svart bilde etter å ha feks hatt spill-gui oppe lenge kan jeg VELDIG svakt skimte dette. Ved å få opp et nytt bilde ("tv-snø" er feks lurt), så forvinner dette umiddelbart. Vil ikke kalle dette stort problem. Kan selvfølgelig fremprovosere det som nevnt, men i praksis et ikke eksisterende problem.

Lenke til kommentar
NB! Vi gjør oppmerksom på at undertegnede har samtlige filmer og musikken som er brukt under testen. Det er ikke brukt piratkopiert materiale i denne artikkelen. Hardware.no tar sterk avstand fra ulovlig kopiering av åndsverk.

 

Virkelig saklig, hw.no. Siden det ikke nevnes at TV-apparatet ikke er stjålet, skal vi da gå ut i fra at det faktisk er tyvgods? Hva med fotoapparatet, forsterker m.m. - stjålet det også?

 

Det hadde forøvrig vært godt gjort å spille av en film du ikke har.

Lenke til kommentar
Youtube??

 

Da har/får maskinen din filmen i det den spilles av, ellers ville det fortsatt blitt vanskelig. Om det ikke fremgikk tydelig nok var altså den siste setningen min en kommentar til den ubrukelige formuleringen "har samtlige filmer" - når skribenten tydeligvis mente å si "har kjøpt/fått samtlige filmer på redelig vis". Svært mange "har" en god del film og musikk, uten at dette sier noe som helst om materialet er kjøpt, lånt, lovlig kopiert, ulovlig kopiert etc.

Lenke til kommentar
Youtube??

 

Da har/får maskinen din filmen i det den spilles av, ellers ville det fortsatt blitt vanskelig. Om det ikke fremgikk tydelig nok var altså den siste setningen min en kommentar til den ubrukelige formuleringen "har samtlige filmer" - når skribenten tydeligvis mente å si "har kjøpt/fått samtlige filmer på redelig vis". Svært mange "har" en god del film og musikk, uten at dette sier noe som helst om materialet er kjøpt, lånt, lovlig kopiert, ulovlig kopiert etc.

 

 

Jojo, såklart skjønte jeg det. Men det var også ganske tydelig når man leste testen at skribenten mener at han fysisk har filmen i form av en DVD etc. Derfor kommenterte jeg det.

Lenke til kommentar
Jojo, såklart skjønte jeg det. Men det var også ganske tydelig når man leste testen at skribenten mener at han fysisk har filmen i form av en DVD etc. Derfor kommenterte jeg det.

 

Men hvorfor i all verden skal det være nødvendig å nevne? Er virkelig tilliten til hw.no så lav hos leserne at redaksjonen finner det tryggest å eksplisitt påpeke lovligheten av deres virksomhet? Det virker akkurat så malplassert at det får meg til å lure på - satt på spissen, selvsagt - om øvrig utstyr som ble brukt i testen var tyvgods.

Lenke til kommentar

BrannRev:

Man kan sikkert spikke fliser i det uendelige, men jeg regner da sterkt med at folk skjønte hva det var snakk om. Om du har noe konstruktivt å komme med i forhold til artikkelen og det den omtaler er det bare å fyre løs. Om du mener at ordvalget i min lille "disclaimer" (som for øvrig er ment som satire over RIAA-advokater og liknende utøy), kan du opprette en tråd om det under "tilbakemeldinger" i stedet for å spore av denne tråden. For jeg håper da virkelig ikke at du registrerte deg på forumet bare for å spikke fliser på den lille teksten? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...