Gå til innhold

Test: Raidsonic Icybox IB-MP303


Anbefalte innlegg

...men jeg regner da sterkt med at folk skjønte hva det var snakk om.

 

Det regner jeg også med. Men ettersom jeg umiddelbart oppfattet det som en ganske merkelig ting å skrive så kommenterte jeg det. Jeg var nok ikke klar over at kommentaren ville havne i "flisespikke-kategorien", og at denne typen ikke var ønsket.

 

Nok "avsporing", du får styre toget tilbake på skinnene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt rart at dere ikke har testet Popcorn Hour -> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344915 siden det er så mye skriverer om denne på dette og andre fora.

Den der ser veldig interessant ut med unntak av prisen. Den koster for tett opp til en mer fullverdig HTPC.

 

Både Popcorn Hour og Tvix fungerer mye bedre enn noen HTPC jeg har snekra sammen de siste 6 årene (har gjort 3 forsök og har tvkort, fjernkontroller og trådlös/blåtann mus/tastatur komboer strödd rundt om i leiligheta). Bare det at fjernkontrollen fungerer slik den skal uten at man må installere seg blå og konfigurere IR-koder opp og ned er verdt det. Dessuten klarer de begge Band Of Brothers 1080p fila jeg har liggende uten problemer, det gjorde ikke HTPC'n min med Core2Duo på 2.33GHz og ATIx2600xt. Mindre stöy er det og. Popcorn er uten vifte, Tvix har ei lita vifte. Begge stötter 1080p24, 1080p25 osv. som ikke nödvendigvis er lett å få til på PC. Så om du ikke er like ivrig og dreven som Mastiff her på forumet så er disse boksene gull. Ulempen er firmware oppgradering hit og dit pga. at hardware blir gitt ut för sw er 100% ferdig for å få omsettning og at ting kanskje ikke er 100% slik du ville ha kunne tweaka det med MediaCenter, MediaPortal osv.

 

[Har en Tvix 6500a selv]

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Trenger du en liten sak som du kan koble til TV-en for å spille videoer, se bilder og høre musikk?

 

 

 

Les mer

 

Kjøp en brukt, mod'et X-Box (første, ikke 360), og du får et langt bedre system til bare litt mer.

 

Største fordelen er at du har nettverkskort, slik at du slipper å overføre filer - du bare spiller av over hjemmenettet, evt du kan fylle disken på samme måten når du skal på "hytta"/elns.

 

Evt.for selvbyggere så kan man bygge et system rundt XBMC/win/linux :)

Lenke til kommentar

En xbox1 har vel de samme mulighetene som denne boksen? Og xboxmediacenter-softwaren er ganske genial. Og en xbox får du for noen hundrelapper.

 

Ellers er jeg veldig enig i de som nevner popcorn. Jeg har en tilsvarende boks som heter IstarHD. Kostet meg i overkant av 1000 kr fra USA. Den har alt det boksen i artikkelen mangler.

 

edit:flere som tenkte på xbox tidlig på morgenkvisten ja ;)

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Poenget var at boksen i artikkelen er litt begrenset med tanke på hdmateriale. Tar ikke alle formater, har ikke hdmi/dvi osv. Du får bokser til samme pris som har alt dette. Hvis du derimot er ute etter en boks som ikke er laget for hdmateriale så er xbox vel så bra. Du får for øvrig både komponent og vga (med litt triksing) til xbox.

Lenke til kommentar
Litt rart at dere ikke har testet Popcorn Hour -> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344915 siden det er så mye skriverer om denne på dette og andre fora.

Den der ser veldig interessant ut med unntak av prisen. Den koster for tett opp til en mer fullverdig HTPC.

 

Både Popcorn Hour og Tvix fungerer mye bedre enn noen HTPC jeg har snekra sammen de siste 6 årene (har gjort 3 forsök og har tvkort, fjernkontroller og trådlös/blåtann mus/tastatur komboer strödd rundt om i leiligheta). Bare det at fjernkontrollen fungerer slik den skal uten at man må installere seg blå og konfigurere IR-koder opp og ned er verdt det. Dessuten klarer de begge Band Of Brothers 1080p fila jeg har liggende uten problemer, det gjorde ikke HTPC'n min med Core2Duo på 2.33GHz og ATIx2600xt. Mindre stöy er det og. Popcorn er uten vifte, Tvix har ei lita vifte. Begge stötter 1080p24, 1080p25 osv. som ikke nödvendigvis er lett å få til på PC. Så om du ikke er like ivrig og dreven som Mastiff her på forumet så er disse boksene gull. Ulempen er firmware oppgradering hit og dit pga. at hardware blir gitt ut för sw er 100% ferdig for å få omsettning og at ting kanskje ikke er 100% slik du ville ha kunne tweaka det med MediaCenter, MediaPortal osv.

 

[Har en Tvix 6500a selv]

Ja, men disse er uten TV funskjonalitet. Selv har jeg lite klatt med HTPC-en. (Sikkert pga at MP1 har modnet mye i senere tid, og valg av hradware)

Lenke til kommentar
Litt rart at dere ikke har testet Popcorn Hour -> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344915 siden det er så mye skriverer om denne på dette og andre fora.

Den der ser veldig interessant ut med unntak av prisen. Den koster for tett opp til en mer fullverdig HTPC.

 

[Har en Tvix 6500a selv]

Ja, men disse er uten TV funskjonalitet. Selv har jeg lite klatt med HTPC-en. (Sikkert pga at MP1 har modnet mye i senere tid, og valg av hradware)

 

Først lurer jeg på hva man anser som en oki pris på en fullverdig HTPC..? En maskin til 2-3k? :)

 

Har en TViX M-4100SH selv og er _storfornøyd_! (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337021) Vi er tre stk som har skrevet tilbakemelding på handelen hos komplett der, og vi er vel stort sett enige. Tvix har slitt litt med firmware-oppgraderinger som ikke gjorde nytten og har hatt problemer med ISO-filavspilling på lokale harddisker. (Har selv en tux som NFS-server til den og har hittil ikke hatt noen problemer)

 

Og TViX'ene har hatt TV-funksjonalitet en stund, dog tror det det gjelder HDTV. (Eks: http://www.tvix.co.kr/Eng/products/tunert430.aspx)

 

Ellers er det endel diskusjoner om noen spesielle utgaver av Tvix'ene her (DViCo TViX M-4100SH and M-5100SH):

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Fo...s=0&start=0

Prøver å følge med på diskusjonene rundt de nyeste firmware'ene der og hva for bugs folk raporterer :)

 

Ellers har jeg venta litt på tester utenom det vanlig slik som dette *thumbsup*!

Lenke til kommentar

her funker jo faktisk "Winamp Orb" og PS3 mer enn godt nok. men prisen var jo hyggelig, da. jeg tror snarerre jeg ville invistert en liten slump i de "ekte" varene.

 

NB! Vi gjør oppmerksom på at undertegnede har samtlige filmer og musikken som er brukt under testen. Det er ikke brukt piratkopiert materiale i denne artikkelen. Hardware.no tar sterk avstand fra ulovlig kopiering av åndsverk. Ingen dyr ble skadet under produksjonen av denne testen.

 

hehe.. en ubestridt klassiker :p sikker på at ikke katta fikk seg et spark pga. fjernkontrollen?

 

edit: litt synd at de ikke kunne tatt seg tid(?) til å gjøre en mer gjennomført og bedre jobb.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Har ikke katt lengre, så ingen pus led overlast. :D

 

edit: litt synd at de ikke kunne tatt seg tid(?) til å gjøre en mer gjennomført og bedre jobb.

Snakker du om artikkelen, eller snakker du om Icybox? Hvis det er artikkelen, hva savnet du? :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Vil bare skryte litt av Popcorn Hour - jeg har hatt min A100 i ett års tid, og med de nyeste firmwarene er alt på topp. Vil si at den er perfekt til sitt bruk, med noen få forbehold:

* Den billigste versjonen, A100, spiller ikke DTS lyd p.g.a patentfaenskap.

* Litt småtregt menysystem og dårlig spillelistestøtte gjør den ikke optimal til musikkavspilling.

 

Syns også det er en avsporing å advare mot bruk av slike menyer på PlasmaTV - nyere plasmaer tåler dette fint, eventuell innbrenning er meget kortvarig og gir ingen permanent skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...