Gå til innhold

Test: Sagem My Dual Radio 700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo ikke se hvorfor denne sammenlignes med DAB? Kvaliteten er noe annet sikkert ja, og tilgangen på kanaler er vel også bedre. Men som sagt i artikkelen, internett-tilgang kreves. :wee:

 

For dem som skal ha radioen inne i et hus med tilgang på internett er den jo helt fin, men det er også folk som skal ha den med på hytta. Og da er DAB bedre vil jeg tro. :)

 

Kan kanksje ikke trekke inn bilradioer her, men nå er det nå få biler som har internett-tilgang da så... :)

 

DAB er mer praktisk. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Det er imidlertid ikke alle kanaler som virker, og vi fant heller ingen mulighet for å legge til kanaler som ikke allerede lå inne i menyene

 

hæ!?

 

Har allerede endra adressen til NRK-P1 strømmen tre ganger på min Soundbridge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Kan ikke noen snart støtte FLAC i slike produkter :(

 

Nå er det jo ikke så mange som streamer i FLAC da. Det eneste nytten du ville hatt var jo om du streama internt i heimen selv (eller avspilte via Flash brikke).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Den støtter jo å avspille streaming internt i heimen.

 

Ja, men du har ikke bruk for FLAC kvalitetnn i en slik boks. Dersom du har musikken liggende i flac kan du finne ut om du kan streame internt via et eller annet som kan auto-konvertere til mp3 "on-the-fly"...

Lenke til kommentar
transcode, joda det går men har ikke funnet noe.

 

Kanskje ikke helt det du er ute etter, men jeg bruker mp3fs+sshfs for å spille av musikk som ligger på min server (i Norge)på min bærbare her i utlandet. Musikken ligger som FLAC kvalitet på serveren, men pga båndbreddebegrensninger sendes den til meg som MP3.

 

Det funker slik:

Jeg lager et nytt monteringspunkt kalt /mp3 og kjører kommandoen "mp3fs /musikk /mp3". Da ligger all musikk på /musikk i mappen /mp3, bare med den forskjell at filendelsene tilsynelatende slutter på .mp3 der de før var .flac.

 

Så kan man enten gi tilgang til mappen /mp3 via SMB (for Windows), NFS, eller i mitt tilfelle SSHFS (bruker ssh for å få et virtuelt filsystem) på Linux.

 

Vet ikke om du ble noe klokere av dette, eller om det hjalp noe, men om du vil vite mer kan du gå til mp3fs.sf.net.

Lenke til kommentar

vist jeg gir den et lite dtrøk med sort lakk (det virket som det are var en fage?) og koler den opp mot PC-høtalerne så glir denne lett inn på hylla over PC-en..

 

er det mulig å koble den opp mot PC og styre den via et prog.?

 

hadde vert stas.. da har man radio på PC-en men ikke i selve PC-en.. fint om man fikk det litt utenom liksom..

 

jeg orket ikke leste alt.. den koblet seg omt internett trådløst?

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Høyttaleren og størrelsen tilsier bærbar radio til å ta med på tur eller på stranden. Men den kan ikke gå på batteri. Jeg kunne godt hatt en sånn boks i stuen koblet til anlegget der, men da har jeg ikke lyst på en jalla høyttaler i boksen som ikke ser særlig pen ut og sikkert trekker prisen opp. Finnes det ikke noe tilsvarende som er tiltenkt å koble på et lydanlegg og som ser litt bedre ut? :)

Lenke til kommentar

ELSKET at allerede på side 2 i artikkelen ble den demontert og analysert innvendig, lenge før vi får vite hvordan den er i bruk. :D Fint å se at noen i hvert fall vet hvordan vi nerder liker å sjekke ut nye ting, bare bra at dere er flinkere enn gjennomsnittet til å sette ting sammen igjen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Kan ikke se at noen selger den for øyeblikket. Begynner jo å dra på årene den saken der.

Yep, men verden har ikke endra seg stort oog firmware oppgraderes jevnlig. Du kan vel kjøpe den direkte fra Roku Labs. All koding (30.000+ radiokanaler) og styring kan gjøres direkte fra RokuRadio

 

Et alternativ er Logitech's Squeezebox, men jeg syns personlig at Roku's Soundbridge er bedre.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Litt offtopic, men, men. Har en relativt dyr løsning på kjøkkenet. En Tivoli DAB-radio og en Squeezebox koblet til denne. Kan ikke si jeg er skuffet over lydkvaliteten på DAB delen av radioen. Den er vel det beste jeg noensinne har hatt og brukervennligheten er på topp etter mitt syn. Jeg var skeptisk til DAB-radioen da jeg kjøpte den, men har endret mening etter det. Har tilgang til allverdens nettradioer på Squeezebox'en men den bruker jeg hovedsaklig til å høre på musikk fra lokal server da det er mere knot å velge en nettradio samt de generelt ikke er like stabile som DAB-motstykket. At det ikke er stabilt har selvfølgelig flere årsaker, lokalt oppsett er en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...